نوکیا در حال ساخت شبکه خصوصی 5G در معدن طلا!

نوکیا و تلیا در حال ساخت یک شبکه خصوصی 5G در یک معدن طلا در شمال فنلاند هستند که به Agnico Eagle کمک می‌کند تا عملیات خود را سامان دهد و بتواند از برنامه‌های Industry 4.0 استفاده کند.

شبکه 5G خصوصی، شبکه‌ای است که دسترسی اختصاصی یک مشتری خاص را بدون هیچ منبع مشترکی توسط شخص ثالث، فراهم می‌کند.

با دنبال کردن این مسیر، مشتریان می‌توانند مقیاس، سرعت عرضه و فناوری مورد استفاده را تعریف کنند و در عین حال سطح حداقلی از عملکرد را برای برنامه‌های خود مشخص کنند.


معدن طلای 5G نوکیا

دشوار است بگوییم که 5G به معنای واقعی کلمه در این پروژه ارزش طلا را دارد، زیرا شبکه‌های تلفن همراه از طیف نامرئی الکترومغناطیسی استفاده می‌کنند، Agnico Eagle امیدوار است که این شبکه تحول دیجیتال خود را تسریع بخشد، در حالی که نوکیا معتقد است که این پروژه ویترینی ایده‌آل است تا ثابت کند چگونه زیرساخت‌های خصوصی حتی در دورترین و شدیدترین شرایط می‌توانند به سازمان‌ها کمک کنند.

نوکیا در حال حاضر 380 مشتری شبکه خصوصی در سرتاسر جهان دارد که 35 مورد آن در صنعت معدن است.

Stephan Litjens، رئیس بخش راه حل‌های سازمانی در نوکیا، گفت: «این مثال عالی دیگری از چگونگی همکاری در سراسر این اکوسیستم برای توسعه راه‌حل‌های فناوری برای اجرا‌ی پروژه‌های مختلف درکنار بهره‌وری، ایمنی و پایداری آن است.»

شبکه‌های بی‌سیم خصوصی صنعتی نوکیا اتصال مطمئن و قابل اعتمادی را برای پاسخگویی به نیازهای عملیاتی سخت‌گیرانه صنعت معدن امروزی فراهم می‌کنند و 5G سطوح عملکرد بالاتری را ممکن می‌سازد.

معدن کیتیلا که بزرگترین تولید کننده اولیه طلا در اروپاست؛ در 900 کیلومتری شمال هلسینکی پایتخت و 150 کیلومتری شمال دایره قطب شمال در لاپلند قرار دارد. وسعت آن 192 کیلومتر مربع است و هر سال تقریباً 16 کیلومتر تونل در آن توسعه می‌یابد.

این شبکه پوشش مطمئن، ایمن و با تاخیر کم را در سراسر این هزارتوی وسیع فراهم می‌کند و به Agnico Eagle اجازه می‌دهد تا بین افراد، تجهیزات، حسگرها، دستگاه‌ها و وسایل نقلیه را در عمق حداکثر 1 کیلومتری از سطح زمین اتصالی پایدار و سریع برقرار کند.

این به شرکت اجازه می‌دهد تا بتواند برنامه‌هایی را که از پردازش داده‌های بلادرنگ استفاده می‌کنند در شبکه، وسایل نقلیه خودران، حسگر‌ها و…  مستقر کند. همه این موارد استفاده باعث بهبود قابلیت اطمینان معدن، ایمنی کارگران و کیفیت و کارایی عملیات می‌شود.

تامی کانکونن، مدیر کل معدن گفت: «با داشتن یک مدل آزمایشی از ماشین‌آلات خودران و کنترل از راه دور آنها در سال‌های اخیر، ما تصمیم گرفتیم با نوکیا، تلیا و دیجیتا همکاری کنیم تا قابلیت‌هایی را برای مرحله بعدی سفر تحول دیجیتال خود ارائه دهیم. ما می‌خواهیم با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها، نوآوری ایجاد کنیم و از شبکه خصوصی Nokia 5G SA برای افزایش کارایی عملیاتی و پشتیبانی از بالاترین سطح ایمنی برای تیم‌هایی که در معدن کار می‌کنند، استفاده خواهیم کرد.»

1 در مورد “نوکیا در حال ساخت شبکه خصوصی 5G در معدن طلا!”

  1. جوووون ایول از ایناین به بعد تو معدن طلای شخصیم هم گوشی فوق العاده نوکیا آنتن میده!! :)))))

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH