تراشه دایمنسیتی 7000 از نظر عملکرد از اسنپدراگون 870 پیشی خواهد گرفت!

انتظار می‌رود که کمپانی مدیاتک، به زودی چیپست جدید خود موسوم به دایمنسیتی 7000 را معرفی و روانه بازار کند. گفته می شود که این تراشه، نسخه‌ کامپکت و کوچک شده از تراشه‌ دایمنسیتی 9000 خواهد بود که چندی پیش معرفی شده است. طی روزهای گذشته منبع خبری معتبری با نام Digital Chat Station، مشخصات واحد پردازنده‌ مرکزی و همینطور اطلاعاتی در خصوص پردازنده‌ گرافیکی به کار گرفته شده در دایمنسیتی 7000 را به اشتراک گذاشته بود. این منبع خبری در روز جاری نیز جزئیات جدیدی در خصوص تراشه‌ جدید کمپانی مدیاتک به اشتراک گذاشته است.

خصوصیات تراشه‌ جدید کمپانی مدیاتک

گفته می‌شود که تراشه‌ دایمنسیتی 7000، از فناوری ساخت 5 نانومتری بهره‌مند بوده و بر اساس شایعات منتشر شده، این تراشه‌ هشت هسته‌ای شامل چهار هسته‌ پردازنده کورتکس A78 با فرکانس 2.75 گیگاهرتز و چهار هسته‌ پردازنده کورتکس A55 با سرعت 2.0 گیگاهرتز خواهد بود. تراشه‌‌ مذکور به احتمال فراوان به همراه پردازنده‌ گرافیکی Mali-G510 MC6 روانه بازار خواهد شد. گزارشات اخیر نشان می‌دهند که تلفن‌های هوشمند مجهز به تراشه‌ دایمنسیتی 7000 احتمالا از فناوری شارژ سریع تا ۷۵ وات نیز پشتیبانی خواهند نمود.

کارشناسان بر این باورند که تراشه‌ جدید کمپانی مدیاتک، بعد از دایمنسیتی 9000، بهترین تراشه‌ کمپانی مدیاتک محسوب می‌شود. بر اساس ادعای منبع خبری فوق‌الذکر، چیپست دایمنسیتی 7000 می‌تواند وضوح فول اچ‌دی پلاس را با نرخ نوسازی تا 168 هرتز و وضوح کواد اچ‌دی پلاس را نیز با نرخ نو‌سازی حداکثر تا 120 هرتز کنترل کند. همچنین گفته می‌شود که تراشه‌ جدید شرکت مدیاتک از حافظه‌ رم نوع LPDDR5 و حافظه‌ ذخیره‌سازی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند.

عملکرد و بازدهی دایمنسیتی 7000

بر اساس اظهارات خبرنگار فوق، تراشه‌ جدید کمپانی مدیاتک در پایگاه GFX ES 3.0 امتیاز بنچ‌مارکی مشابه اسنپدراگون 870 از خود برجای گذاشته است. به گفته‌ وی، امتیاز این تراشه در پایگاه معتبر آنتوتو، حتی از تراشه اسنپدراگون نیز بالاتر بوده است. تاکنون اطلاعات و اخبار موثقی در مورد تاریخ معرفی تراشه‌ دایمنسیتی 7000 منتشر نشده است. اگرچه کمپانی مدیاتک تلویحا چیپست دایمنسیتی 9000 را قبلاً معرفی کرده است، اما این شرکت در نظر دارد که رویداد رونمایی اختصاصی این تراشه را در تاریخ 16 دسامبر سال جاری میلادی در کشور چین برگزار نماید. شایعات از این امر حکایت دارند که احتمالا این شرکت، تراشه‌ دایمنسیتی 7000 را نیز از طریق همین رویداد به بازار معرفی خواهد نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH