آموزش نصب دوربین مداربسته در سه گام

آموزش نصب دوربین مداربسته در کمترین زمان

بسیاری از مشتریان تمایل دارند بعد از خرید دوربین مداربسته، خود آن را نصب کنند. گاهی اوقات محل نصب دوربین تغییر می کند و یا جابجایی به مکان دیگر لازم می شود دوربین مجدداً نصب شود. در این مقاله به نکات مهم و کاربردی در نصب دوربین مداربسته می پردازیم. بنابراین در صورت نیاز به نصب دوربین با رعایت نکات گفته شده می توانید به خوبی از عهده این کار برآیید.

برای نصب دوربین مداربسته چه چیز هایی لازم است

  • اولین مرحله در فرایند فروش و نصب دوربین مداربسته اقدامات خرید دوربین مدار بسته است. این که چه برندی، چه نوعی و چه مدلی از دوربین را انتخاب می کنید. در واقع یکی از مواردی که برای نصب دوربین نیاز دارید آگاهی لازم از نیازمندی ها و خرید مناسب است.
  • پس از آن، اقدامات اولیه نصب که مربوط به آماده سازی بستر نصب است. این مرحله با جانمایی دوربین (دوربین ها) و طرح اولیه از سیستم و در نهایت مشخص کردن لوازم جانبی و تجهیزات مورد نیاز تکمیل می شود.
  • آخرین مرحله از فرایند خرید و نصب دوربین مداربسته به نصب و راه اندازی دوربین مداربسته و سایر دستگاه ها اختصاص دارد. نصب دوربین در محل (محل های) مشخص شده، اتصال اجزای سیستم مداربسته، تست و اجرای نهایی سیستم و دوربین هاست.

گام اول خرید دوربین

برای خرید دوربین مداربسته اگر نیازها و انتظارات خود را در لیستی مشخص کنید. این لیست می تواند شامل مناطق حساس برای نصب دوربین، کیفیت تصویر مورد نظر، مدت زمان نگهداری فیلم و … باشد. سپس مناطقی که به نظر شما برای نصب دوربین مناسب است را تعیین کنید. با این کار دید کلی از سیستم مورد نیاز برای مکان بدست می آورید. در کنار خرید دوربین مداربسته اغلب به دستگاه رکوردر یا ضبط کننده نیز نیاز خواهید داشت. کمتر پیش می آید که به ضبط کننده نیاز نداشته باشید. استفاده از دوربین های مجهز به SD کارت و یا مدل هایی از دوربین بی سیم می تواند از این موارد باشد.

برای بدست آوردن نتیجه دقیق تر می توانید از شرکت نصب دوربین مداربسته کمک بگیرید. این شرکت ها برای مشتریان و کاربران خدماتی مانند ارائه مشاوره، بازدید از محل و کارشناسی پروژه ارائه می کنند.

انتخاب برند

در خرید تجهیزات الکترونیک برند محصول بسیار مهم است و تنها جنبه لوکس بودن ندارد. بلکه برند محصول بیان کننده کیفیت و دوام کالا را به همراه دارد. تصور گران بودن برندهای اصلی چندان درست نیست. بله برندهایی وجود دارند که مطرح و معتبر هستند و از قیمت بسیار بالایی برخوردارند. با این حال در میان برندهای معتبر، برندهایی نیز وجود دارند که با قیمت بسیار مناسب و کیفیت بالا محصولات خود را عرضه می کنند. مانند هایک ویژن، هایلوک، تیاندی و… که با تنوع محصولات خود توانسته اند سطوح مختلفی از نیاز مشتریان را پوشش دهند. بنابراین حتی اگر بودجه کمی را برای خرید دوربین در نظر دارید از برند اصلی خرید کنید.

انتخاب نوع دوربین

نوع دوربین زمانی مشخص می شود که شما بر نیاز و کاربری مکان موردنظر آگاه باشید. آیا ثبت جزئیات مهم است یا ثبت رویدادها در نمای کلی کافیست. وسعت تحت پوشش دوربین چقدر باشد و یا امکان زوم ضروریست و… تکنولوژی دوربین این که IP باشد یا آنالوگ نیز به موقعیت نصب، بودجه و انتظارت کاربر از دوربین بستگی دارد.

گام دوم طراحی و آماده سازی بستر نصب

در این مرحله لازم است یک نقشه یا پلان از محل های نصب دوربین طراحی کنید. این کار هم می تواند به صورت دستی انجام شود و هم می تواند به صورت نرم افزاری. لزوماً نیازی به استفاده از نرم افزارهای تخصصی و اتوکد نیست. با نرم افزارهای ساده تری مانند ویزیو نیز می توانید این کار انجام دهید.

بر طبق این نقشه متراژ کابل مورد نیاز (کواکسیال یا شبکه) مشخص می شود. در سیستم های تحت شبکه کابل مورد استفاده بیشتر از کابل شبکه (Cat6 UTP, Cat5, Cat6 S/FUTP,…) است و در سیستم های آنالوگ از کابل کواکسیال استفاده خواهند کرد. نوع و تعداد فیش و اتصالات نیز با توجه به نوع کابل مورد استفاده و تعداد دستگاه ها در شبکه مشخص می شود. همچنین اگر سیستم انتخابی شما تحت شبکه است سوئیچ یکی از تجهیزات مورد نیاز خواهد بود. تعداد آن براساس ابعاد پروژه تعیین می شود. تجهیزات دیگری مانند رک، داکت، لوله فلکسی برای بالا بردن سطح ایمنی و حفاظت از سیستم و تمیزی کار مورد نیاز است.

گام سوم نصب و راه اندازی دوربین مداربسته

آخرین بخش از فرایند نصب دوربین مداربسته اتصال اجزای سیستم است. معمولاً برای امنیت بیشتر تصاویر ضبط شده، دستگاه ضبط (NVR یا DVR) در محلی امن قرار می گیرد که کمتر در دسترس باشد. برای ذخیره تصاویر نیز دستگاه های ضبط نیاز به حافظه دارند. تعداد و ظرفیت هارد نیز از روی مشخصات دستگاه ضبط مشخص می شود. برندهای مطرح هارد مانند وسترن و سیگیت، هاردهای مناسب برای دوربین نیز تولید می کنند. در برند وسترن هاردهای بنفش رنگ مختص ضبط تصاویر دوربین مداربسته است. در سیگیت هارد مناسب برای سیستم های مداربسته با برچسب سفید و مشکی مشخص شده است. هایک ویژن از بزرگترین تولید کنندگان دوربین و تجهیزات مداربسته نیز اقدام به تولید هارد دیسک در انواع مختلف کرده است.

دوربین های مداربسته توسط کابل و فیش و اتصالات به دستگاه ضبط (NVR/DVR) متصل می شوند. در این بین اگر به سوئیچ نیاز باشد (در سیستم تحت شبکه)، دوربین های به سوئیج متصل شده و سوئیچ به دستگاه NVR وصل خواهد شد. اتصال منبع تغذیه به دوربین های مداربسته به PoE (تحت شبکه) و PoC (آنالوگ) بودن دوربین و دستگاه برمی گردد. اگر دوربین به این فناوری ها مجهز باشند برق دوربین از طریق همان کابل شبکه یا کواکسیال تامین می شود و نیازی به آداپتور مجزا برای هر دوربین نیست.

در نهایت بعد از جایگذاری دوربین ها در محل های مشخص شده و اتصال به دستگاه لازم است دوربین ها تست شوند. این تست از جهت بررسی درستی اتصالات، تنظیم زاویه دید، جهت تحت پوشش دوربین و سایر تنظیمات باید انجام شود. اگر همه چیز به خوبی انجام شده باشد تست راه اندازی دوربین مداربسته نیز موفقیت آمیز خواهد بود. تصاویر دوربین مداربسته را با اتصال مانیتور به دستگاه می توانید مشاهده کنید. برخی از تنظیمات در دستگاه ضبط و از طریق منوی آن انجام می شود. به عنوان مثال تنظیمات ضبط که به صورت 24 ساعت باشد یا بعد از تشخیص حرکت ضبط آغاز شود.

نصب و راه اندازی دوربین مداربسته با موفقیت انجام شد. پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به نصب و یا مواجه با مشکل در فرایند راه اندازی با شرکت های معتبر و فعال در این زمینه تماس بگیرید. کارشناسان راهنمایی های لازم در زمینه خرید و نصب دوربین مداربسته را به شما ارائه خواهند کرد.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH