شیائومی سرگرم تست رابط کاربری MIUI 13 روی 7 مدل از اسمارت‌فون‌های خود است

غول فناوری چینی موسوم به شیائومی در تدارک رونمایی از سیستم جدید MIUI 13 است. بر اساس گزارشات، کمپانی ضمن برگزاری رویداد آینده خود در روز 28 دسامبر (7 دی ماه) از اسمارت‌فون‌های سری شیائومی 12 و رابط کاربری MIUI 13 رونمایی خواهد کرد. با این‌حال سری شیائومی 12 احتمالا با سیستم MIUI 13 معرفی نخواهد شد. گزارشات جدید نشان می‌دهند که شیائومی سرگرم تست سیستم MIUI 13 روی برخی مدل‌های تولیدی خود است. این مدل‌ها رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر اندروید 12 را مورد تست قرار می‌دهند.

بر اساس گزارشات کمپانی شیائومی سرگرم تست MIUI 13 روی اسمارت‌فون‌های شیائومی میکس 4، شیائومی 11، شیائومی 11 لایت 5G، شیائومی 11 اولترا، شیائومی 10S، ردمی K40 و ردمی K40 پرو است. این سیستم دارای شماره ورژن V13.0.0.1.SKXCNXM است (کاراکتر X نشان‌دهنده حروف مربوط به مدل‌های مختلف است. به‌عنوان مثال هندست‌های شیائومی میکس 4 و شیائومی 11 اولترا به‌ترتیب از فیرم‌ورهایی با شناسه‌های V13.0.0.1.SKMCNXM و V13.0.0.1.SKACNXM استفاده می‌کنند). با این‌حال فرآیند تست سیستم جدید صرفا توسط تیم داخلی شرکت انجام می‌شود. در واقع این سیستم برای توسعه‌دهندگان یا تسترهای بتای داخلی قابل دسترس نیست.

در رابطه با تغییرات اعمال شده در رابط کاربری MIUI 13 نیز بایستی خاطرنشان کرد که اطلاعات تائید شده مبتنی بر قطعه کدهای لو رفته از به‌کارگیری زبان طراحی جدید اندروید 12 موسوم به Material You، کامپوننت‌های کوچک و تم‌های جدید با قابلیت تعویض خودکار حکایت دارند. همچنین سیستم MIUI 13 امکان افزایش حافظه رم مجازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین حالت دسکتاپ یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های اعمال شده در رابط کاربری جدید به‌شمار رفته و به کاربران امکان می‌دهد تا پس از اتصال اسمارت‌فون به تلویزیون، هندست خود را به یک کامپیوتر شخصی تبدیل نمایند.

MIUI 13 از عملکردی پایدار همراه با تغییرات متعدد برخوردار خواهد بود

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که سیستم MIUI 12 با مشکلات فراوانی دست‌به‌گریبان بود و کمپانی ناچارا بایستی باگ‌های متعددی را برطرف می‌کرد. در واقع شیائومی ناچار به انتشار رابط کاربری بهبودیافته موسوم به MIUI 12.5 شد؛ اگرچه این سیستم نیز به نوبه خود با ایرادات مختلفی مواجه بود. تولیدکننده چینی، این ناکامی را به خاطر سپرده و به همین دلیل تصمیم گرفته تا سیستم MIUI 13 را بهینه‌سازی نماید. MIUI علیرغم مشکلات خود کماکان یکی از برترین رابط‌های کاربری اندرویدی در میان تولیدکنندگان چینی به‌شمار می‌رود. بر اساس اعلام لی جون؛ مدیرعامل شیائومی “MIUI در راستای بهبود عملکرد، تمام تلاش خود را به‌کار بسته و کارآیی آن در آینده یقینا بهتر خواهد شد.”

بعلاوه لو ویبینگ؛ مدیرعامل برند ردمی نیز عملکرد فوق‌العاده باتری در اسمارت‌فون ردمی نوت 11 پرو را به اصلاحات اعمال شده در MIUI نسبت می‌دهد. به گفته وی عملکرد باتری در ردمی نوت 11 پرو موجب می‌شود تا تعداد بیش‌تری از کاربران منتظر انتشار نسخه جدید رابط کاربری MIUI باشند. طرح چنین اظهارنظرهایی توسط مدیران شیائومی، فرضیه اعمال تغییرات چشمگیر در سیستم MIUI 13 را تقویت می‌کند. البته تصور اعمال تغییرات فراوان در سیستم جدید کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چرا که در ورژن قبلی MIUI کارهای زیادی انجام نشده بود و کمپانی بایستی به امورات متعددی رسیدگی می‌کرد.

بعلاوه یک خبرچین محبوب با شناسه Digital Chat Station در شبکه اجتماعی Weibo ادعا می‌کند که MIUI 13 از تغییرات فراوانی میزبانی خواهد کرد. همچنین وی ادعا می‌کند که بسیاری از اینترفیس‌های سیستمی دارای تجربه کاربری جدیدی خواهند بود. رابط کاربری جدید بر پایه سیستم‌عامل‌های اندروید 11 و اندروید 12 منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH