در جلسه کمیته ویژه بررسی کیفیت اینترنت چه گذشت؟

به گزارش آی‌تی‌رسان، امروز کمیته ویژه بررسی کیفیت اینترنت در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد. این جلسه با حضور مدیران سازمان تنظیم مقررات، مدیرعامل‌های اپراتورهای ثابت و همراه و شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شد.

صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در این جلسه به این موضوع اشاره کرد که ارتقای سرعت و کیفیت اینترنت و جلب رضایت کاربران، از اولویت‌های وزارت ارتباطات است.

وی در ادامه گفت: برای افزایش کیفیت اینترنت، باید تمام اجزای زنجیره تامین اینترنت، باهم همکاری و همراهی کنند؛ چرا که هر مشکل و کمبودی در شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات یا اپراتورها وجود داشته باشد، بر خروجی نهایی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

رئیس رگولاتوری همچنین افزود: در جلسات کمیته ویژه بررسی کیفیت اینترنت، وضعیت موجود به دقت بررسی می‌شود و مشکلات اپراتورها،‌ شناسایی و برای رفع آن مشکل به آن‌ها زمان داده می‌شود و اپراتورهایی که کمترین و بیشترین میزان پیشرفت در اجرای برنامه تدوین شده برای حل مشکلات خود را داشته باشند، به مردم معرفی خواهند شد.

در این جلسه،‌ همچنین به مشکلاتی از جمله کیفیت تجهیزات سیمی مخابرات، اشباع لینک‌ها در شبکه انتقال، مشکلات مالی برای خرید تجهیزات جدید و به‌روز برای شبکه انتقال، محدودیت در دسترسی به مکان مناسب جهت نصب دکل، عدم همکاری شهرداری در استفاده از امکانات زیرساختی و مشکل تامین برق برخی دکل‌ها اشاره شد.

و در نهایت قرار شد که اپراتورها لیستی از مناطقی که با مشکل انتقال، تامین برق، فضا و نصب تجهیزات مواجه هستند، تهیه کرده و به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH