پردازنده گرافیکی تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 به اندازه چیپست A15 اپل قدرتمند است!

تراشه A15 Bionic شرکت اپل مطابق روال معمول در ماه سپتامبر و همزمان با معرفی خانواده آی‌فون 13 رونمایی شد؛ اما تراشه رقیب ساخت شرکت کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 هنوز به بازار عرضه نشده است. با این‌حال نتایج بنچمارک اولیه این تراشه پیش‌تر منتشر شده و بر این اساس به‌نظر می‌رسد که هیاهوی تبلیغاتی به‌راه افتاده پیرامون پردازنده گرافیکی جدید آدرنو احتمالا توجیه‌پذیر است.

یک خبرچین مشهور با نام Ice Universe اخیرا چندین تصویر اسکرین‌شات را به اشتراک گذاشته که عملکرد تراشه‌های اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 و A15 Bionic اپل در تست‌های مختلف GPU را با یکدیگر مقایسه می‌کنند.

در تست GFXBench T Rex offscreen هیچ‌گونه اختلاف آماری معناداری به چشم نمی‌خورد؛ اما در تست Manhattan offscreen ES 3.0، تراشه پرچم‌دار کوالکام با رکورد پردازش 267 فریم موفق به کسب 24 درصد امتیاز بالاتر نسبت به تراشه اپل شد. با این‌حال امتیاز کسب شده توسط تراشه کوالکام در تست 3DMark Wild Life Unlimited نسبت به رقیب اپلی خود 12 درصد کمتر است.

بدین‌ترتیب اکنون توان پردازشی تراشه کوالکام احتمالا برای نخستین بار با سخت‌افزار اپل مطابقت نموده و حتی به لحاظ قدرت پردازشی محض آن‌را شکست خواهد داد. اما بی‌تردید معرفی اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 به‌عنوان قدرتمندترین تراشه موبایلی جهان مستلزم انجام تست‌های بیش‌تری خواهد بود.

تصاویر اسکرین‌شات مربوط به نتایج تست بنچمارک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH