انواع لوازم جانبی ویدئو پروژکتور

در زمان‌های دور پروژکتورها دستگاه‌هایی بودند که تنها در ادارات و دفاتر کار کاربرد داشتند، آن هم نه همه محیط‌های کاری، تنها برخی از آنها. امروزه با توجه به ویژگی‌های مثبت ویدیو ‌پروژکتورها در محیط کار، منازل و هر جایی که احتیاج به ارائه‌ی با‌کیفیت داریم می‌توانیم دستگاه مناسب را تهیه کنیم. اما نکته‌ی پنهان این است که باید با لوازم جانبی پروژکتور هم آشنا شویم. پس با پروژکتور استور همراه باشید.

همانطور که کاربرد پروژکتورها بیش از پیش شده است، نوآوری در آنها هم به سرعت در حال توسعه و گسترش است. در این میان به تنوع لوازم جانبی دیتا پروژکتورها افزوده می‌شود تا بتوانیم قابلیت‌های بیشتری از آنها را در اختیار داشته باشیم.

چرا به لوازم جانبی پروژکتور احتیاج داریم؟

می‌توانید تصور کنید که پروژکتوری با قابلیت‌های بسیار خریده‌اید. سرمایه‌گذاری بر روی لوازم جانبی دیتا پروژکتورها باعث بکارگیری این قابلیت‌ها آنها می‌شود و تجربه کامل‌تری از تکنولوژی را در اختیار شما قرار می‌دهد. چه کسی بدش می‌آید؟

بعضی از این لوازم جانبی، ماموریت‌شان این است که تصویر با کیفیت‌تری پیش روی شما قرار دهند. بعضی از این وسایل، قدرتش را دارند که لذت تماشا را برایتان چندین برابر کنند. حال که دستگاه مد نظرتان را خریده‌اید یا در حال خرید ویدئو پروژکتور هستید، قطعا دوست دارید سال‌ها برایتان کار کند. درست است؟ پس باید از آن مراقبت کنید. لوازم جانبی مربوطه کمک می‌کنند دستگاه دیتا پروژکتور شما بهترین بازدهی را داشته و همیشه همراهتان باشد. کیف مخصوص حمل، براکت‌های مختلف برای نصب، پایه‌های گوناگون، کابل HDMI، دانگل وایرلس و… هم از جمله مواردی است که برای داشتن تجربه عالی با پروژکتورتان به آنها احتیاج دارید.

لوازم جانبی ضروری ویدیو پروژکتورها

در صورتی که می‌خواهید از تمامی قابلیت‌های پروژکتورتان استفاده کنید، حتما باید لوازم جانبی مورد نیاز را تهیه نمایید. فرقی ندارد که دستگاه‌تان چه نوعی است یا چه کاربردی از آن انتظار دارید، در هر صورت ما در projectorstore انواع لوازم جانبی مربوطه را در اختیارتان قرار می‌‍دهیم.

پرده نمایش پروژکتور

صفحه نمایش را می‌توان از جمله مهم‌ترین ابزارهای جانبی لازم برای هر پروژکتور دانست. این وسیله کمک می‌کند تصویری با کیفیت و واضح را داشته باشید. مگر چیزی مهم‌تر از این از ویدئو پروژکتورتان می‌خواهید؟

درست است که برخی افراد از دیوار سفید یا ملحفه به عنوان پرده نمایش استفاده می‌کنند. یکبار مقایسه تصویر روی پرده‌ نمایش با ملحفه یا پتو و… کافی است تا تفاوت این دو حالت را درک کنید. قطعا تصویری که روی پرده ‌نمایش مخصوص می‌بینید، بسیار با کیفیت‌تر است. پرده نمایش‌های مخصوص، سطح پوشیده از الیاف کریستالی دارند و به همین دلیل با دریافت حداکثری نور پرتاب شده، تصویر را با نهایت کیفیت نشان می‌دهند. اگر فضای شما نور زیادی داشته باشد هم قطعا به پرده نمایشی احتیاج دارید که بتواند نور غیر پرتابی را رد کند. پرده نمایش ویدئو پروژکتور می‌تواند به صورت ثابت نصب شود و یا این که قابل‌حمل باشد.

پاک کننده لنز ویدئو پروژکتور

طبیعی است که پروژکتورها به مرور زمان و در اثر گرد و غبار و… کثیف می‌شوند. حتی اگر لنز و فیلترها به خوبی محافظت شوند، باز هم کثیف می‌شوند. قسمت بیرونی لنز این موضوع را به خوبی به شما نشان می‌دهد. قطعا نشستن گرد و غبار بر روی لنز می‌تواند تجربه تماشای شما را تار کرده و از وضوح آن بکاهد. کیت‌های تمیز کننده مختلفی وجود دارند که کمک می‌کنند به نظافت دیتا پروژکتورتان بپردازید. این موضوع می‌تواند باعث حفظ طول عمر دستگاه شما شود.

بلندگو و تجربه صدایی فوق‌العاده

بسیاری از پروژکتورها از قابلیت اسپیکر داخلی بی‌بهره‌اند یا این که بلندگوهای داخلی قوی‌ای ندارند. البته در این میان مدل‌هایی هم وجود دارد که بلندگوی داخلی آنها مطلوب است. در هر صورت اگر می‌خواهید صدایی واضح‌تر و با کیفیت داشته باشید، باید بلندگوی خارجی تهیه کنید. بسیاری از این بلندگوها، هزینه زیادی نمی‌طلبد اما کیفیت تماشای فیلم، مسابقات و… را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش می‌دهد. قطعا صدا به همان اندازه مهم است که تصویر. به جای اینکه به خرید یک سینمای خانگی با قیمت خیلی بالا فکر کنید، ویدیو پروژکتور همراه با یک اسپیکر قدرتمند همین کار را، آن هم با کیفیت بالاتر برای شما انجام می‌دهد.

دستگاهی برای پخش ویدیو

برای این که استفاده از پروژکتور در کامل‌ترین حالت میسر باشد، شما به یک پخش‌کننده ویدئو هم احتیاج دارید. دستگاه‌های پخش‌کننده قدیمی همچون پخش‌کننده DVD، ست‌تاپ باکس و… وجود دارند تا دستگاه‌های جدیدتری همچون Android Box. در هر صورت نیاز و توقع شما تعیین می‌کند که چه نوع پخش‌کننده‌ای تهیه نمایید. اکثر این دستگاه‌ها با اینترنت بی‌سیم همخوانی دارند و به راحتی قابل استفاده هستند. در صورتی که دیتا پروژکتور شما قابلیت Wi-Fi داخلی دارد، پس آماده‌ای تجربه‌ی لذتی متفاوت باشید.

پایه‌ دیتا پروژکتور

اگر پروژکتور قابل حمل دارید و مدام در حال جا‌به‌جایی آن هستید، قطعا به پایه‌های مناسبی احتیاج دارید. پایه باعث می‌شود یک سطح صاف داشته باشید و به راحتی از دستگاه استفاده کنید. پایه‌ها در انواع مختلف و توسط برندهای متفاوتی تولید می‌شوند. اگر بخواهید ویدئو پروژکتور را به صورت ثابت نصب کنید بازهم به پایه‌های براکت احتیاج دارید. پایه ویدئو پروژکتور باعث می‌شود projector به صورت ثابت نصب شده و مکان امنی داشته باشد. نصب دقیق و مطمئن پروژکتور باعث می‌شود بهترین خروجی را دریافت کنید و نگران ضربه خوردن به دستگاه نباشید.

کیف حمل پروژکتور

قطعا برای حمل پروژکتورتان به یک کیف مناسب احتیاج دارید. اگر دستگاه شما قابل حمل است و زیاد جا‌به‌جا می‌شود، این موضوع اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند. کیف مخصوص کمک می‌کند کابل‌ها و بسیاری لوازم جانبی دیگر را هم به راحتی کنار دیتا پروژکتورتان حمل کنید و در اختیار داشته باشید.

عینک سه بعدی پروژکتور

اگر پروژکتور شما از نمایش سه بعدی پشتیبانی می‌کند قطعا به عینک  3Dهم احتیاج دارید. عینک‌های سه بعدی در دو حالت غیر فعال و فعال تولید می‌شوند. برای خرید این عینک‌ها ابتدا باید مطمئن شوید که کدام نوع آن برای ویدیو پروژکتور شما مناسب است.

لامپ‌ پروژکتور

لامپ یا حباب، بخشی از پروژکتور است که بسته به عمر آن، نیاز به تعویض دارد. معمولا متوسط عمر کاری لامپ‌های ویدیو پروژکتور با توجه به نوع هر کدام چیزی بین 1000 تا 2000 ساعت است. این لامپ‌ها برای انتقال تصویر از پروژکتور به صفحه بزرگ‌تری برای نمایش دیتا استفاده می‌ شوند. از لامپ ویدئو پروژکتور برای مواردی همچون تدریس، استفاده‌های شخصی، تجاری و … استفاده می‌شود. لامپ‌های به کار رفته در ویدیو پروژکتور می‌توانند اسلاید، تصویر و یا فیلم را بر روی صفحه پلاستیکی شفافی پخش کنند.

دانگل وای فای ویدیو پروژکتور

استفاده از ویدئو پروژکتورها به صورت روزافزون در دنیا افزایش می‌یابد. این موضوع به کیفیت و سایز تصویر خروجی برمی‌گردد که هر دوی آنها در نسخه‌های جدیدتر از ویدئو پروژکتور به بالاترین حد خود رسیده است. بنابراین استفاده از دانگل وای فای برای این دستگاه‌ها نیز یک قابلیت کاملا موجه و البته کاربرپسند محسوب می‌شود. دیگر دردسرهای مصطلح قدیمی در اتصال کابل‌ها و راه‌اندازی را نخواهید داشت و به محض اتصال یک دانگل وایرلس به درگاه HDMI، می‌توانید وارد دنیایی به بزرگی 300 اینچ شوید. از مهم‌ترین بحث‌ها در این زمینه تنوع گسترده دانگل‌های موجود در بازار و تفکیک آنها از یکدیگر می‌باشد. از انواع آنتن‌دار و بدون آنتن گرفته تا مواردی با قابلیت اتصال به پورت‌های گوناگون و همچنین پشتیبانی تعداد بالاتری از دستگاه‌های متصل، در بازار به چشم می‌خورد.

کابل ویدئو پروژکتور

برای این که بتوانید پروژکتورتان را به راحتی به دستگاه‌های مختلف وصل کنید، احتمالا به مبدل‌ها نیاز پیدا می‌کنید. مثلا ممکن است دیتا پروژکتور شما از پورت HDMI پشتیبانی کند و کامپیوتری که با آن کار می‌کنید، دارای پورت VGA باشد. بسته به نوع دستگاه ویدیو پروژکتور شما و نوع کاربردی که از آن انتظار دارید، به کابل‌های مختلفی احتیاج پیدا خواهید کرد.

کلام آخر

قطعا برای خرید هر کدام از لوازم جانبی ویدئو پروژکتور مورد نیاز باید هزینه‌ای بپردازید. این هزینه، زیاد نیست و نکته مهم‌تر اینکه برای شما به عنوان فردی که تجربه یک تماشای با کیفیت برایش مهم است، این هزینه ارزشش را دارد. پیشنهاد می‌کنیم تجربه کیفیت بالاتر صدا و تصویر را از خودتان دریغ نکنید. شما با مراجعه به سایت پروژکتور استور می‌توانید از محصولات جدید با تکنولوژی‌های نوین برخوردار شوید. همچنین با شماره تماس 02188970214 با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید و قبل خرید ویدئو پروژکتور از یک مشاوره خوب بهره‌مند شوید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH