همکاری مایکروسافت با تیم iFixit برای عرضه ابزارهای تعمیر دستگاه‌های سرفیس

قابلیت تعمیرپذیری دشوار همواره یکی از انتقاداتی است که بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری با آن دست‌به‌گریبان هستند. این موضوع صرفا به چالش‌های فنی نظیر استفاده از سخت‌افزارهای تخصصی محدود نمی‌شود؛ بلکه دسترسی دشوار به قطعات اصلی و رسمی و دستیابی به نرم‌افزار و دفترچه‌های راهنما نیز بخش دیگری از مشکل قلمداد می‌شود. این موضوع بدان معناست که ارائه دستگاه معیوب به مراکز تعمیراتی ثالث احتمالا نتایج متفاوتی را برای کاربران رقم خواهد زد.

با این‌حال خبر خوشایند این است که شرکت مایکروسافت با همکاری تیم iFixit قصد دارد تا به منظور تسهیل تعمیرات دستگا‌ه‌های معیوب اقداماتی را عملی نماید. همکاری مایکروسافت و وبسایت تعمیر گجت‌ها نهایتا موجب عرضه ابزارها و لوازم جانبی تخصصی طراحی شده برای تعمیر دستگاه‌های سرفیس می‌شود. تمامی این ابزارها توسط شرکت مایکروسافت طراحی و سپس توسط iFixit تولید خواهند شد.

بر اساس اعلام وبسایت iFixit “تصمیم مایکروسافت جهت ارائه ابزار به تکنسین‌های مستقل به منزله گامی در مسیر درست قلمداد می‌شود. مایکروسافت همانند بسیاری از شرکت‌ها در زمینه تعمیرپذیری محصولات خود هنوز مسیری طولانی را پیش رو دارد و ما برای ملحق شدن به آن‌ها در این ماجراجویی هیجان‌زده هستیم. این اقدام نخستین گام مطلوب به‌شمار رفته و ما امیدواریم که با عرضه آزمایشی این ابزارها به بازار، سایر بخش‌های جامعه تعمیراتی نیز در آینده به همین ابزارها دسترسی پیدا کنند. مایکروسافت نسبت به دسترسی گسترده تعمیرکاران به ابزارهای تعمیراتی محصولات جدید خود طی سال آینده متعهد است.”

این اقدام، شروعی مناسب به‌شمار رفته و نشان‌دهنده تغییر نگرش مایکروسافت نسبت به تعمیرات دستگاه توسط شخص کاربران است. شرکت اپل نیز با راه‌اندازی یک برنامه تعمیرات سلف سرویس و فراهم نمودن زمینه دسترسی کاربران آی‌فون و مک به قطعات اصلی، اخیرا به پیشرفت‌هایی در این حوزه دست یافته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH