آخرین آمار‌ها از سرعت اینترنت ایران در رده‌بندی جهانی

سرعت اینترنت همواره فاکتور مهمی در میزان رضایت کاربران از تجربه استفاده از اینترنت بوده است و شرایط پاندمی کرونا و افزایش استفاده از خدمات آنلاین، بر اهمیت این موضوع افزوده است‌‌.

از همین رو وبسایت SpeedTest به طور مرتب، سرعت اینترنت پهن‌باند ثابت و اینترنت همراه در کشورهای مختلف را اندازه‌گیری کرده و کشورها را بر همین اساس رده‌بندی می‌کند.

سرعت اینترنت همراه در ایران
جدیدترین آمار منتشر شده توسط این وبسایت نشان می‌دهد که ایران در زمینه سرعت اینترنت همراه، با سه پله صعود نسبت به ماه اکتبر، در جایگاه ۷۰ ام جهان قرار گرفته است (پیش از این، ایران در جایگاه ۷۳ ام جهان قرار داشت).

در ماه نوامبر ۲۰۲۱، متوسط سرعت دانلود اینترنت همراه در ایران ۲۵.۱۹ مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود آن ۹.۹۹ مگابیت بر ثانیه بوده است.

متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت همراه در دنیا، ۲۹.۰۶ مگابیت بر ثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت همراه ۸.۵۳ مگابیت بر ثانیه است و این موضوع نشان می‌دهد که کشور ما در زمینه سرعت اینترنت همراه در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد.

سرعت اینترنت پهن‌باند ثابت در ایران
و اما در زمینه سرعت اینترنت پهن باند ثابت، متاسفانه کشور ما به هیچ عنوان از وضعیت خوبی برخوردار نیست. در ماه نوامبر ۲۰۲۱، متوسط سرعت دانلود اینترنت پهن‌ باند ثابت در ایران ۹.۸۵ مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود آن ۱.۳۹ مگابیت بر ثانیه بوده است! آماری به شدت متاثر کننده!

همچنین براساس آمارهای ارائه شده در ماه نوامبر ۲۰۲۱، ایران در رده‌بندی کشورها بر اساس سرعت اینترنت پهن‌باند ثابت، در جایگاه ۱۴۲ ام قرار دارد. در ماه اکتبر، جایگاه ۱۴۳ ام جهان به ایران اختصاص داشت و حالا با افزایش بسیار ناچیزی در سرعت، ایران یک پله صعود داشته است.

متوسط جهانی سرعت اینترنت پهن‌باند ثابت در دنیا، ۵۸ مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت پهن‌باند ثابت در دنیا ۲۴.۲۷ مگابیت بر ثانیه است. بهتر است که در این زمینه به مقایسه آمار جهانی با آمار ایران نپردازیم! (چه بگویم، نگفته هم پیداست)!

از آن جایی که سرعت اینترنت بیشترین تاثیر را بر کیفیت تجربه کاربران از اینترنت دارد، در حال حاضر افزایش سرعت اینترنت، به یکی از دغدغه‌های مهم دولت‌ها در جهان تبدیل شده است. امید است که مسئولین ما نیز برای بهبود سرعت اینترنت، مخصوصا اینترنت پهن‌ باند ثابت، تدبیری بیندیشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH