آموزش شارژ آنلاین کارت مترو و اتوبوس در خانه!

در این مقاله نحوه شارژ آنلاین کارت مترو رو آموزش خواهیم داد. با تزریق واکسن‌ها کم‌کم داریم به دوران استفاده از وسایل نقلیه باز می‌گردیم. از پر استفاده‌ترین این وسایل نقلیه می‌توان به مترو، BRT و اتوبوس‌ها اشاره کرد که همگی قابل استفاده با کارت بلیت مترو هستند.

یکی از دغدغه‌های اصلی و همینطور مشکلات بارز استفاده از این وسیله‌های حمل و نقل اتمام موجودی کارت مترو است. ایستادن در صف‌های گاها طولانی به یک طرف و نبود راهی برای شارژ در طرفی دیگر. اگر در ایستگاه مترو نباشید و کارت‌خوان‌ها کنار ایستگاه BRT نیز خراب باشد و یا در ایستگاه اتوبوسی که هستید، کارت‌خوانی وجود نداشته باشد؛ اکثرا به شما پیشنهاد خواهد شد که از یک نفر بخواهید که برای شما کارت بزند و نقدا با وی حساب کنید. صحبت در مورد دردسر‌های این روش نیز زیاده گویی است و همگی با آن آشنایی داریم.

اما یکی از راه‌هایی که در این مواقع وجود دارد که شاید خیلی‌ها از آن بی‌خبر باشند، شارژ آنلاین کارت مترو است. در این مقاله به چگونه شارژ کردن کارت مترو از طریق اپلیکیشن تهران من خواهیم پرداخت.

  • ابتدا اپلیکیشن تهران من را دانلود کنید و از طریق اپ و یا سایت تهران من ثبت نام کنید.
  • سپس وارد بخش کارت بلیت شوید.
  • در این قسمت برای شارژ کارت خود گزینه ثبت کارت بلیت را انتخاب کنید.
  • یک نام برای کارت بلیت خود و یا آشنایانتان انتخاب کنید.
  • در این قسمت شما دو راه پیش روی خود دارید:
  1. حال کد ده رقمی پشت کارت بلیت را در قسمت شماره کارت بلیت وارد نمایید.
  2. اگر گوشی شما مجهز به NFC است نیز می‌توانید با روشن کردن آن و نزدیک کردن کارت خود به گوشی، کد را به صورت خودکار وارد کنید.
  • در نهایت مبلغ مورد نظر خود را انتخاب نمایید و کارت بلیت خود را به صورت اینترنتی شارژ نمایید.

 

شما همچنین می‌توانید از اپلیکیشن‌ها مشابه برای انجام این فرآیند استفاده کنید. روش کار در تمام آن‌ها مشابه است فقط کافی‌ست سریال کارت مترو خودتان را وارد کنید و به صفحه پرداخت بروید و کارت را شارژ کنید. به همین راحتی…

33 در مورد “آموزش شارژ آنلاین کارت مترو و اتوبوس در خانه!”

      1. جناب من این برنامه مزخرف نصب کردم ثبت نام میکنم نمیشه نه تاریخ تولد درست میزنه نه اسم نمیشه ثبت نام کرد خدایی چرا مردم سرکار میدارین اخه شمارو چه به برنامه درست کردن

        1
        6
        1. سعید صانعی

          سلام دوست عزیز، لطفا مطالب رو میخونید می دقت کنید، این برنامه رو ما درست نکردیم، فقط اون رو بررسی کردیم

  1. سلام من یک کارت خریدم جا سویچی تو مترو فروشنده داد تا حالا مترو سوار نشدم بعد آمدم از تهران من ثبت نام کنم که اگر خواستم شارژ کنم راحت باشم ولی سریال را وارد کردم می نویسد اعتبار ندارد چرا

    1
    1
  2. با عرض سلام و ادب
    بنده برای شارژ کارت بلیط وقتی شماره ده رقمی روی کارت بلیط رو وارد میکنم ثبت نمیشه. پیام شناسه کارت بلیط معتبر نیست میده. لطفا راهنمایی کنید علت چیه. من این کارت بلیط رو از ایستگاه مترو صادقیه خریداری کردم و پسر من فقط برای ترددش از اتوبوس استفاده میکنه. اونجا کار میکنه ولی اجازه شارژ کردن به من نمیده. اگه بنا بر ایراد داشتنش باشه داخل اتوبوس هم نباید کار کنه. پس چرا اونجا کار میکنه و موقع شناساییش و شارژ خریدن مشکل داره شماره شناسه.لطفا راهنمایی کنید ممنونم تشکر فراوان از شما

    1. سعید صانعی

      جناب روشی که ما بیان کردیم با استفاده از اپلیکیشن رسمی شهرداری هست، این که در پرداخت شما مشکلی پیش اومده به خود اپلیکیشن و پشتیبانیش ارتباط داره

      10
      4
  3. سلام، من خواستم برای اولین بار انلاین کارت اتوبوسم رو شارژ کنم ولی وقتی وارد کردم خطا داد و گفت معتبر نیست، مشکل چیه؟

    3
    5
    1. اشکان ادیبی

      با سلام به محض این که یکبار از کارت متروی خود استفاده کنید، مبلغی که شارژ کردید به موجودی اضافه خواهد شد. کارت‌ها هنگام استفاده به شبکه وصل می‌شن و اون موقع فرایندهای شارژ و غیره، روشون اعمال میشه

      3
      5
      1. حتما باید از مترو یا خط یک بی آر تی استفاده کرد که شارژ اعمال بشه؟
        من فقط از اتوبوس استفاده میکنم و اگه اینطور باشه ‌این روشم به دردم نمیخوره چون مشکل اصلی من نبودن دستگاههای شارژ کارته.

        2
        7
  4. شارژ نمیشه ۵۰۰۰۰ تومن من خورد باید تو مترو باشی اونجا هم که دستگاه هست دیگه چه نیازی به برنامه

    2
    19
  5. زمانی گفته می شد که برای کامل شدن این پروسه حتماً باید یکبار از گیت های مترو گذشت، الان که اعلام کرده اید نمی دانم چون برای اتوبوس ها این حالت مشکل زا بود از این مورد استفاده نمی کردیم.

    1. توی سایتش نوشته از ایستگاه مترو گیت زردرنگ باید استفاده کنی یا brt خط ۱ تا فعال بشه . کلکی که بنظر من میشه زد، البته من تابحال استفاده نکردم.

      کیف پول که شارژ کردی دم ایستگاه مترو ، کارت بلیط شارژ میکنی بعد استفاده مترو کارت بلیط شارژ شده ، و اعتبار باقی مانده را برای اتوبوس ها استفاده کرد .

      البته بنظرم این هم یک نقطه ضعف هست چون ما را مجبور به استفاده از مترو و brt برای اعمال شارژ میکنه. بطور کل تبلیغات و راهنمایی خوبی از سوی شهرداری تهران صورت نگرفته ، بکل خودشان جدی نگرفتند .

      اگر تبلیغات ویدیویی در سایت ها ، تلویزیون و حتی تلویزیون های ایستگاه مترو بود مطمئن استفاده از این نوع اپیلکیشین بسیار گسترده میشد. کلا از نظر خدمات الکترونیک و فناوری اطلاعات شهرداری ها عقب هستند.

      مقایسه کنید با اپیلکیشین های اپراتور های موبایل ، که مراجعه حضوری به امور مشترکین و تماس با اپراتور حداقل رساندند ، اینگونه هزینه نیروی انسانی خود کاهش و سازمان چابک بهره ور کردند. همچنین با انواع طرح های جذاب این نوع خدمات اپیلکیشینی ترویج دادند.

      سازمان و ارگانهای دولتی ما بسیار تنبل ، چاق و کند در این نواوری ها و تغییرات هستند.

      3
      14
  6. سلام ، تشکر از راهنمایی تان دوستان ،
    کارت بلیط ها معمولی را اورد ، ولی کارت بلیط دانشجویی و دانش اموزی سیستم متاسفانه قبول نمیکنه. یک کارت بلیط هم عهد بوق بود کلا شماره سریال نداشت!

    خیلی سیستم خوبیه، چون من دیدم افراد زیادی استرس شارژ کارت پیدا میکنند ، فقط چند تا مشکل داره ، نرم افزار کمی باگ داره ، ثبت نامش سخت بود همش ارور میداد. از سایت شهرداری توانستم ثبت نام کنم.

    نکته ۲ منفی ، باید کیف پول درست کنی ، اگر مثل اپراتورهای موبایل شارژ آنی داشت خوب میشد ، این نوع باید یک سطح کیف پول درست کنیم بعد کسر بشه .

    نکته ۳ منفی اش ، عدم شارژ کارت بلیط های تخفیف دار هست.

    کلادر نوع خودش خوب هست ، اگر مشکلاتش رفع بشه بهتر میشود .

    در اخر تشکر از راهنمایی تان

    1
    6
    1. رهام برهمند

      با استفاده از کد ده رقمی پشت کارت خود می‌توانید عملیات شارژ را انجام دهید و آپشن NFC صرفا برای کوتاه کردن این پروسه است

      1. سلام. راه تشخیص اینکه گوشیمون nfc داره یا نه چیه؟
        خصوصا اینکه اگه در مشخصاتش ذکر نشده باشه
        یا اینکه معمولا مینویسه وجود nfc بستگی داره به اینکه گوشی در چه بازاری ارائه بشه!

        1. مجتبی مسکینی

          سلام شماره مدل رو با مشخصات چک کنید
          و یا توی تنظیمات گوشی ان اف سی رو سرچ کنید

      1. سلام
        من تمام رفت و آمدم با اتوبوس و brt هستش و از مترو استفاده نمیکنم. با شارژ کارت فقط میشه از مترو استفاده کرد یا مشکلی برای اتوبوس و brt پیش نمیاد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH