اعتماد آمریکایی‌ها به گوگل و آمازون از اپل بیش‌تر است!

اپل همواره تلاش کرده تا نام خود را به‌عنوان یک شرکت حافظ حریم خصوصی کاربران معرفی نماید. طی سالیان اخیر مقامات اپل بارها به اظهارنظر پیرامون مقوله حریم خصوصی پرداخته و از امکاناتی در راستای صیانت از حریم خصوصی کاربران پرده‌برداری کرده‌اند.

بسیاری از این امکانات، سایر شرکت‌ها را با شیوه‌ای نادرست تحت فشار قرار داده است. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که نظرسنجی اخیرا انجام شده توسط نشریه واشنگتن پست در بردارنده نتایج شگفت‌انگیزی است.

در این نظرسنجی از کاربران اینترنت در ایالات‌متحده درخواست شده تا میزان اعتماد خود به شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری و شرکت‌های اینترنتی را ارزیابی و اعلام نمایند. نتایج نهایی این نظرسنجی نشان می‌دهند که کمپانی‌هایی نظیر گوگل و آمازون به لحاظ سطح اعتمادپذیری در رتبه‌ای بالاتر از اپل قرار دارند.

48 درصد از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی اعلام کردند که میزان اعتماد آن‌ها به گوگل بسیار زیاد یا در حد مطلوب است؛ در حالی‌که این شاخص برای شرکت آمازون برابر با 53 درصد بود. نهایتا شرکت اپل نیز به امتیاز 44 درصدی دست یافت.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ نتایج تا حدی عجیب به‌نظر می‌رسند؛ زیرا اکنون می‌دانیم که گوگل داده‌های کاربران نظیر موقعیت مکانی و آیتم‌های جستجو شده توسط کاربران را گردآوری می‌کند. این در حالیست که شرکت اپل با ارائه ویژگی‌هایی در محصولات خود امکان پنهان‌سازی و عدم دسترسی به این جزئیات را فراهم نموده است. با این‌حال برخی گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهند که غول کوپرتینویی در صدد رونمایی از مشخصه اسکن CSAM است.

برخی کارشناسان معتقدند که این مشخصه به منزله حفره‌ای مخفی برای نفوذ به آی‌فون قلمداد شده و اعتمادی که اپل طی سالیان طولانی در میان کاربران کسب نموده است را از بین خواهد برد. از آن زمان به بعد، اپل کلیه اشارات به برنامه‌های خود در زمینه اسکن را از وبسایت رسمی شرکت حذف کرده است. البته چنین اقدامی لزوما به‌معنای لغو برنامه‌های اپل در این زمینه نخواهد بود. اما به‌نظر می‌رسد که برای انجام این‌کار دیگر خیلی دیر شده است. بنابراین چنان‌چه اپل مایل به جلب دوباره اعتماد کاربران خود باشد؛ در این‌صورت احتمالا بایستی کارهای بسیار بیش‌تری را انجام دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH