تیک‌تاک به پربازدیدترین وبسایت اینترنتی جهان در سال 2021 تبدیل شد

تیک‌تاک یک سرویس شبکه اجتماعی با محوریت ویدیو به‌شمار رفته و با پیشی گرفتن از گوگل به محبوب‌ترین دامنه در جهان طی سال 2021 تبدیل شده است. پیش از این مشخص شد که اپلیکیشن تیک‌تاک رکورد بیش‌ترین میزان بارگذاری برنامه روی اسمار‌ت‌فون‌ها طی سال 2021 را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش جدید موسسه Cloudflare، تیک‌تاک که سال گذشته رتبه هفتم یا هشتم پربازدیدترین وبسایت‌ها در فهرست این سازمان را به خود اختصاص داده بود؛ امسال از گوگل پیشی گرفته و عنوان پربازدیدترین وبسایت اینترنتی جهان در سال 2021 را کسب کرده است.

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که Cloudflare یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه زیرساخت وب و امنیت وبسایت بوده و در حوزه شبکه ارائه محتوا و سرویس‌های توزیع شده فعالیت می‌کند. این شرکت با استفاده از ابزار اختصاصی خود موسوم به Cloudflare Radar که در سپتامبر سال 2020 عرضه شده است؛ به ردیابی داده‌ها می‌پردازد.

این شرکت اعلام کرده که تیک‌تاک در روز 17 فوریه 2021 (29 بهمن ماه سال گذشته) برای نخستین بار رتبه نخست ترافیک اینترنت در جهان را کسب کرده است؛ اما این برتری صرفا برای مدت 1 روز دوام داشته است. در ادامه تیک‌تاک ادعا کرد که طی ماه‌های مارس و مه سال 2021 نیز این عنوان را برای تعداد روزهای بیش‌تری در اختیار داشته است. اما از روز 10 آگوست (19 مرداد ماه) به بعد، تیک‌تاک برای اکثر روزها در صدر فهرست قرار داشته است. گوگل برای چند روز به جایگاه نخست بازگشت؛ اما طی ماه‌های اکتبر و نوامبر، تیک‌تاک به برتری دست یافت و عنوان پربازدیدترین سایت اینترنتی را به خود اختصاص داد.

فهرست 10 دامنه اینترنتی محبوب در اواخر سال 2021 

  1. TikTok.com
  2. Google.com
  3. Facebook.com
  4. Microsoft.com
  5. Apple.com
  6. Amazon.com
  7. Netflix.com
  8. YouTube.com
  9. Twitter.com
  10. WhatsApp.com

نکته جالب‌توجه اینکه تیک‌تاک از فیس‌بوک به‌عنوان محبوب‌ترین پلتفرم رسانه اجتماعی پیشی گرفته است. فیس‌بوک در فهرست محبوب‌ترین دامنه‌های اینترنتی سال 2021 رتبه سوم و در فهرست محبوب‌ترین دامنه‌های رسانه اجتماعی رتبه دوم را کسب کرده است. ‌وبسایت‌های یوتیوب، توئیتر و اینستاگرام نیز در رتبه‌های بعدی جای دارند.

رشد نجومی محبوبیت تیک‌تاک می‌تواند به شیوع جهانی ویروس کرونا نسبت داده شود؛ پدیده‌ای که اکثریت مردم جهان را خانه‌نشین کرد. در چنین شرایطی مردم برای یافتن منابع جدید سرگرمی و تعامل تلاش بیش‌تری از خود نشان دادند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH