مایکروسافت وجود مشکل نمایشگر در سیستم‌عامل ویندوز 11 را تایید کرد

چنان‌چه به تازگی سیستم‌عامل کامپیوتر خود را به ویندوز 11 آپدیت کرده‌اید و نمایشگر HDR شما رنگ‌ها را کمی تیره‌تر از حد معمول نمایش می‌دهد؛ در این‌صورت بایستی بدانید که صرفا شما با چنین مشکلی دست‌به‌گریبان نیستید.

برخی گزارشات نشان می‌دهند که ویندوز 11 با تعدادی از پروفایل‌های رنگی کمیاب دچار مشکل بوده و مایکروسافت نیز این موضوع را تائید کرده است. به گفته شرکت مایکروسافت این مشکل بر عملکرد برخی نمایشگرها تاثیرگذار بوده و در نتیجه نمایش تصاویر زرد یا سفید در برخی اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر دچار مشکل می‌شود.

مایکروسافت با انتشار گزارشی در وبسایت پشتیبانی ویندوز 11 پیرامون این باگ اعلام می‌کند: “پس از نصب ویندوز 11 برخی برنامه‌های ویرایشگر تصویر احتمالا قادر به نمایش درست رنگ‌ها روی نمایشگرهای HDR نیستند. این مشکل عمدتا در رابطه با رنگ‌های سفید مشاهده می‌شود. در چنین وضعیتی این رنگ‌ها احتمالا به‌صورت زرد روشن یا سایر تون رنگ‌ها نمایش داده می‌شوند. این مشکل هنگامی روی می‌دهد که APIهای Win32 ویژه پردازش رنگ در شرایط خاصی اقدام به بازگردانی خطاها یا اطلاعات غیرمنتظره‌ای نمایند. کلیه برنامه‌های مدیریت پروفایل‌های رنگی تحت تاثیر این مشکل قرار نگرفته و گزینه‌های پروفایل رنگ موجود در صفحه تنظیمات ویندوز 11 شامل Microsoft Color Control Panel احتمالا به درستی عمل خواهند کرد.”

مایکروسافت اعلام کرده که در حال حاضر این شرکت روی یافتن راه‌حل این مشکل کار می‌کند و امیدوار است که پچ اصلاح‌کننده باگ مذکور در ماه ژانویه منتشر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH