تا سال ۱۴۰۴، سی هزار خودروی برقی ایرانی تولید می‌شود

چندی پیش، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از یک خودروی برقی ایرانی با نام یوز، رونمایی کرده و نوید تولید انبوه و عرضه عمومی آن را به مردم داد.

حالا منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده است که بر اساس پیش‌بینی‌ها، تا پایان سال ۱۴۰۴، تعداد خودروهای برقی تولید ایران به سی هزار دستگاه خواهد رسید.

منطقی در این باره گفت: چندی پیش، از یک خودروی برقی ایرانی رونمایی شد و به زودی یک خودروی دیگر نیز رونمایی خواهد شد. همچنین دو شرکت خودروساز ایرانی دیگر نیز قرار است خط تولید خودروهای برقی را به کارخانه خود اضافه کنند.

قیمت خودروی برقی یوز که چندی پیش معرفی شده بود، حدود ۶۰۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود؛ منوچهر منطقی در رابطه با قیمت بالای این خودروها گفت: قیمت بالای این خودروها به علت گران بودن باتری آن‌هاست؛ باتری این خودروها که وارداتی است، نیمی از قیمت خودروی مذکور را به خود اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: برای معقول‌تر شدن قیمت خودروهای برقی، لازم است دولت هزینه خرید باتری را متقبل شود. براساس تبصره ۱۲ قانون رفع موانع تولید و در راستای قانون هوای پاک، دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید هزینه باتری خودروهای برقی را بپردازد تا هم دست خودروساز برای تولیدات انبوه باز باشد و هم قیمت تمام شده برای خریدار، به‌صرفه تر دربیاید.

وی همچنین در رابطه با اتوبوس‌های برقی گفت: فرهنگ استفاده از این اتوبوس‌ها در بین مردم جا افتاده و تولید بیشتر اتوبوس‌های برقی و رواج آن‌ها،‌ تنها نیازمند حمایت و کمک مالی دولت است.

2 در مورد “تا سال ۱۴۰۴، سی هزار خودروی برقی ایرانی تولید می‌شود”

  1. 600 میلیون خودرو برقی ایرانی یعنی چند دلار؟ قیمتش به دلار میشه 22 هزار دلار
    جالبه بدونید خودرو برقی هونگ گوانگ چین قیمتش فقط یک چهارم خودرو برقی ایرانیه قیمت پایه هونگ گوانگ برقی از 4162 دلار شروع می شود. بالاترین قیمت آن هم 5607 است

    1. امیرمحمد خاکپور

      خودرو برقی ایرانی کاملا یک ایده پایلوت هست و فعلا زیر ساخت ها برای عرضه این خودرو ها مهیا نیست.
      ضمن اینکه در ایران قیمت رقابتی مفهومی نداره چون انحصار چند شرکت داخلی حق انتخاب رو از کاربران میگیره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH