مشاور وزیر ارتباطات: ده هزار روستای کم‌جمعیت به اینترنت متصل شده‌اند

ایرج روحی، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور توسعه روستایی، در رابطه با اتصال روستاهای کمتر از بیست خانوار به اینترنت، توضیحاتی را ارائه داده است.

مشاور وزیر ارتباطات در این باره گفت: از آن‌جایی که تعداد زیادی از روستاهای کوچک که جمعیتی کمتر از بیست خانوار دارند، در نزدیکی روستاهای پرجمعیت‌تر قرار دارند؛ به واسطه پوشش مخابراتی منطقه، این روستاها نیز به اینترنت متصل شده‌اند.

روحی ضمن ارائه آمار این روستاها گفت: در حال حاضر، حدود ده هزار روستای کوچک با جمعیت کمتر از بیست خانوار، به واسطه قرار گرفتن در نزدیکی روستاهای پرجمعیت‌تر، از اینترنت بهره‌مند هستند و برنامه ما این است که طی یک سال و نیم آینده، تمامی روستاهای زیر بیست خانوار به شبکه اینترنت متصل شوند.

ایرج روحی همچنین به وضعیت اتصال سایر روستاها نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر روستاهای زیر بیست خانوار، بهبود وضعیت اتصال اینترنت در روستاهای پرجمعیت‌تر نیز دغدغه ماست و طی یک سال و نیم آینده به این موضوع نیز رسیدگی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: از آن‌جایی که توسعه متوازن و عادلانه امکانات از اهداف اصلی وزارت ارتباطات است؛ ما قصد داریم تا پایان امسال به روستاهایی که اتصال ارتباطی آن‌ها کمتر از هشتاد درصد است، سفر کنیم و با شفاف‌سازی مسائل و مشکلات آن‌ها، در صدد حل آن‌ها برآییم.

وی افزود: در حال حاضر، روستاهای استان کرمان و سیستان و بلوچستان، اتصال ارتباطی کمتر از هشتاد درصد دارند که این میزان از متوسط کشوری کمتر است. از آن‌جایی که این دو استان بزرگ هستند، هر کدام را به‌ دو بخش تقسیم کرده‌ایم تا روند رسیدگی به آن‌ها سریع‌تر صورت گیرد.

وی همچنین به دغدغه روستاهای کوچک در رابطه با اینترنت همراه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، یکی از شکایات اهالی روستاهای کم‌جمعیت، عدم اتصال یا مشکل اتصال آن‌ها به اینترنت همراه است؛ چرا که این روستاها به اینترنت ثابت متصل هستند اما در برخی از آن‌ها امکان اتصال به اینترنت همراه وجود ندارد.

روحی در پایان به این موضوع اشاره کرد که توسعه روستاها، تنها محدود به اتصال آن‌ها به اینترنت نمی‌شود و ما دغدغه‌های دیگری از جمله ایجاد پلتفرم‌هایی برای خدمات‌رسانی به روستاها و اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات نیز داریم‌ که آن‌ها را پیگیری کرده و به نتیجه خواهیم رساند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH