آی‌فون 14 اپل احتمالا با حافظه‌داخلی حداکثر 2 ترابایتی عرضه خواهد شد

اکنون سال‌هاست که شرکت اپل برای گوشی‌های آی‌فون خود از طراحی ناچ‌دار استفاده می‌کند. این سبک طراحی از زمان عرضه آی‌فون X در سال 2017 همواره توسط هندست‌های اپلی مورد استفاده قرار گرفته است. غول کوپرتینویی با عرضه سری آی‌فون 13 برای نخستین بار پس از 4 سال اندازه ناچ تعبیه شده روی نمایشگر را کاهش داد. با این‌حال برخی گزارشات نشان می‌دهند که اپل در صدد حذف کامل ناچ از سری آی‌فون 14 است.

بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها آی‌فون‌ 14 از طراحی حفره کروی‌شکل در مرکز نمایشگر استفاده خواهد کرد. اگرچه شیوه حذف ناچ از مدل‌های آینده آی‌فون به‌طور قطعی روشن نیست؛ اما حداقل می‌توان اطمینان داشت که نسبت فضای نمایشی در آی‌فون‌های جدید به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

بر اساس آخرین اخبار به‌دست آمده از زنجیره تامین، آی‌فون‌های نسل بعدی علاوه بر تغییرات ظاهری عمده و حذف ناچ شاهد پیشرفت‌های سخت‌افزاری نیز خواهند بود. گزارش جدید یکی از منابع زنجیره تامین نشان می‌دهد که آی‌فون 14 از حافظه‌ فلش QLC با حداکثر ظرفیت 2 ترابایت استفاده خواهد کرد.

بر اساس اعلام این منبع، اپل به روند بهبود فضای ذخیره‌سازی در آی‌فون‌های خود ادامه می‌دهد. این کار عمدتا با هدف رفع نیازهای کنونی کاربران انجام می‌شود. به‌عنوان مثال میزان استفاده کاربران از قابلیت ضبط ویدیو به میزان زیادی افزایش یافته است. در عین‌حال حجم به‌روزرسانی‌های سیستمی و نرم‌افزارها نیز روز به روز بیش‌تر می‌شود. تمامی این موارد نیازمند فضای ذخیره‌سازی عظیمی هستند و اپل نیز به این ضرورت پی برده است. البته ارتقاء حافظه‌داخلی آی‌فون به‌معنای افزایش قیمت آن نیز خواهد بود.

بر اساس گزارشات، برخی شرکای طرف قرارداد اپل سرگرم تست مدل‌های جدید آی‌فون 14 هستند. در این هندست‌ها فلش مموری احتمالا با حافظه فلش QLC جایگزین شده و حداکثر ظرفیت حافظه نیز به 2 ترابایت ارتقاء خواهد یافت. البته مصرف‌کنندگان نیز در رابطه با به‌کارگیری حافظه فلش QLC با نگرانی‌هایی سروکار خواهند داشت؛ چرا که عملکرد و قابلیت اطمینان‌پذیری حافظه‌های QLC به اندازه حافظه‌های فلش TLC مطلوب نیست.

سری آی‌فون 14 شامل 4 مدل مختلف خواهد بود

بر اساس اطلاعات پیش‌تر لو رفته، سری آی‌فون 14 احتمالا کماکان از طراحی مبتنی بر ناچ استفاده خواهد کرد. این موضوع موجب تمایز مدل‌های معمولی از سری پرو خواهد شد. آی‌فون 13 مینی آخرین مدل آی‌فون مینی عرضه شده توسط اپل به‌شمار رفته و از آی‌فون 14 مینی خبری نخواهد بود. با این‌حال کمپانی آمریکایی در اواخر سال جاری میلادی کماکان از 4 مدل جدید آی‌فون‌ رونمایی خواهد کرد. این هندست‌ها آی‌فون 14، آی‌فون‌ 14 مکس، آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون‌ 14 پرو مکس نامگذاری می‌شوند. این 4 مدل از نمایشگرهایی با 2 اندازه متفاوت 6.1 و 6.7 اینچی استفاده خواهند کرد.

طراحی ظاهری نسل‌های پیشین آی‌فون‌ توجهات بسیاری را به سوی خود جلب نموده است. با این‌حال از زمان عرضه سری آی‌فون 11 تا آی‌فون‌ 13، ظاهر این هندست‌ها تغییر چندانی نکرده است. این موضوع عمدتا از به‌کارگیری ناچ در تمامی مدل‌ها ناشی می‌شود. البته تغییرات در سری آی‌فون 12 بسیار چشمگیر است؛ چرا که در عوض به‌کارگیری گوشه‌های گرد برای قاب گوشی از زوایای قائمه استفاده شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH