صنعت اپلیکیشن موبایل در سال 2022 رکوردهای جدیدی را ثبت خواهد کرد

اکنون در سال 2022 قرار داریم و جامعه بشری سومین سال از حیات خود در دوران همه‌گیری ویروس کرونا را رسما آغاز کرده است. یکی از عوارض جانبی مهم چنین وضعیتی این است که مردم برای گوشی‌های موبایلی خود زمان و هزینه بی‌سابقه‌ای را صرف می‌کنند. گزارش اخیرا منتشر شده توسط وبسایت App Annie ابعادی از این موضوع را روشن می‌کند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که میانگین زمان صرف شده برای اپلیکیشن‌های موبایلی در بازارهای برتر گجت‌های همراه به 4.8 ساعت در روز رسیده است. به عبارت دیگر اکنون پول در بازار حکمرانی می‌کند. در واقع کاربران نه‌تنها زمان بیش‌تری را با دستگاه‌های موبایلی خود سپری می‌کنند؛ بلکه در این راستا حاضر به پرداخت بخشی از درآمد خود نیز هستند؛ درآمدی که امروزه کسب آن چندان هم آسان نیست.

طی سال 2021 کاربران در ازای هر دقیقه تقریبا مبلغ 320 هزار دلار را از طریق فروشگاه‌های اپ استور هزینه کردند. این رقم در مقایسه با سال 2020 رشد حدودا 20 درصدی را نشان می‌دهد.

محبوب‌ترین برنامه‌ها در سال 2021

بر اساس گزارش اخیر، رکورد بیش‌ترین میزان دانلود برنامه از اپ استورهای موبایلی متعلق به اپلیکیشن تیک‌تاک است؛ پدیده‌ای که چندان تعجب‌آور به‌نظر نمی‌رسد. در سال 2020 اپلیکیشن تیک‌تاک شاهد یکی از بزرگترین جهش‌های محبوبیت خود در جهان بود. در واقع آغاز شیوع ویروس کرونا طی این سال موجب موفقیت هرچه بیش‌تر برنامه در سال 2021 شد.

بررسی میزان مصرف داده در آیفون

بر اساس گزارشات، مدت زمان سپری شده توسط کاربران در اپلیکیشن تیک‌تاک طی سال 2021 به‌طور میانگین 90 درصد بیش‌تر از سال 2020 بوده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها تعداد کاربران فعال ماهیانه برای غول رسانه‌ اجتماعی طی سال جاری از مرز 1.5 میلیارد نفر فراتر خواهد رفت. این رقم تقریبا معادل با 20 درصد از کل جمعیت جهان است!

در این مدت غول سرویس‌های استریمینگ یعنی یوتیوب نیز همراه همیشگی کاربران بوده و یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی است که با رشد خیره‌کننده‌ محبوبیت مواجه شده است. بر اساس اعلام گزارش، یوتیوب رکورد بیش‌ترین میزان دانلود اپلیکیشن‌های استریمینگ طی سال 2021 را به خود اختصاص داد. نت‌فلیکس نیز با فاصله‌ای نزدیک در جایگاه دوم قرار گرفت.

از دیگر آمارهای جالب‌توجه در رابطه با استفاده از اپلیکیشن‌ها طی سال 2021 می‌توان به صرف هزینه 116 میلیارد دلاری در زمینه بازی‌های موبایلی، افزایش میزان استفاده از اپلیکیشن‌های خرید آنلاین و البته تحویل سفارشات غذایی اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH