رئیس نظام صنفی رایانه‌ای تهران: دولت باید قیمت‌گذاری برای اینترنت را به بخش خصوصی بسپارد

به گزارش آی‌تی‌رسان، امروز در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، نشستی با حضور اعضای هیئت مدیره این سازمان و خبرنگاران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در این نشست، درباره مسائلی همچون مسئله افت شدید سرعت اینترنت که اخیرا نارضایتی کاربران را سبب شده است و همچنین مسئله قیمت‌گذاری برای اینترنت و تغییر تعرفه بسته‌های اینترنت ثابت و سیار، بحث و گفتگو شد.

حسین اسلامی، رئیس هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، در رابطه با افت سرعت اینترنت گفت: ساماندهی اینترنت، بیشتر در حوزه وظایف نهادهای مسئول کشوری است اما عملکرد برخی اپراتورها در این زمینه باید مورد انتقاد قرار بگیرد.

اسلامی در رابطه با قیمت‌گذاری برای اینترنت گفت: دولت سیزدهم لازم است که با در نظر گرفتن واقعیت امر و با منطق اقتصادی موجود، تعرفه‌های اینترنت را تعیین کند.

وی ادامه داد: قیمت‌گذاری برای اینترنت و تعیین تعرفه بسته‌های اینترنت ثابت و سیار باید به بخش خصوصی سپرده شود و یا دست‌کم روند تغییر تعرفه‌ها، آهسته صورت بگیرد.

همچنین محمدعلی شریف الحسینی، از اعضای هیئت مدیره نظام صنفی رایانه‌ای تهران، در تایید سخنان رئیس هیئت مدیره گفت: تعرفه‌هایی که دولت تعیین کرده است، برای توسعه اینترنت ثابت، کافی نیست.

وی افزود: دولت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فقط باید ارتباطات بین شرکت‌ها و نهادهای مختلف را تسهیل کنند و به آن سرعت ببخشند اما متاسفانه دولت برای خدمات، به صورت دستوری تعرفه تعیین می‌کند.

شریف الحسینی در پایان گفت: از سال ۹۴، تعیین تعرفه اینترنت، از سوی دولت و به صورت دستوری اعلام می‌شود و این مسئله امکان توسعه خدمات را از بخش‌ خصوصی سلب کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH