بهترین نرم‌افزارهای بهینه سازی سیستمهای خانگی

وقتی مدت زیادی از داشتن سیستمتان می‌گذرد، دستگاه شما پر از فایلهای موقت، برنامه‌های بلا استفاده و کلی کد بی ارتباط می‌شود که تنها باعث کند شدن آن می‌شوند. همین موارد اضافه هستند که زمان بالا آمدن لپ‌تاپ یا کامپیوتر خانگی‌اتان دستگاه را کند می‌کنند.

حالا اگر می‌خواهید سیستم خود را با بیشترین کارایی ممکن در اختیار داشته باشید، باید سراغ برنامه‌هایی بروید که رجیستری را تمیز کنند، از دست برنامه‌های قدیمی خلاصتان کنند، کش مرورگر وب را پاک کنند، هارد را یکپارچه کرده و از برزو بودن تمام نرم‌افزارها اطمینان حاصل کنند، زیرا اگر بخواهید بدون کمک این کارها را انجام دهید واقعا خسته و کلافه خواهید شد.

در مطلب زیر شما با 3 تا از بهترین PC system utilities آشنا می‌شوید. توصیه می‌کنیم که پس از خواندن این مطلب حتما یکی از آنها را تهیه کرده و سرو سامانی به کامپیوترتان بدهید.

System Mechanic 12.7

153352

بهترین برنامه‌های نگهداری از سیستم آنهایی هستند که هم به اندازه کافی ساده بوده که کاربران معمولی بتوانند از آنها استفاده کرده و هم آنقدر قدرتمند باشند که برای دوستداران تکنولوژی انتخاب خوبی باشند. با System Mechanic 12.7 که رتبه اول را در میان برنامه‌های بهنیه سازی کسب کرده است، کاربر قادر است فایلهای غیر قابل استفاده را پاک کند، رجیستری سیستم را مدیریت کند، فایلهای پاک شده را بازگرداند یا پوشه‌های خصوصی را برای حفظ امنیت کاملا پاک کند. بعلاوه این نرم‌افزار یک سری ویژگی‌های امنیتی و ضد ویروسی هم ارائه می‌دهد.

کاربران پیشرفته هم می‌توانند از System Mechanic 12.7 استفاده لازم را ببرند. خطایاب برنامه بعلاوه استفاده از حافظه، رم و منابع سیستمی را که به ازای هر برنامه استفاده می‌شود، بعلاوه خطاهای موجود در هارد را تحت پوشش قرار می‌دهد. این برنامه کاربر را قادر می‌سازد نرم‌افزارهای مشکل دار را به طور کامل پاک کند، برنامه‌های استارت آپ را آنجور که می‌خواهد تنظیم کند و از وجود فرایندهای غیر لازم خلاص شود.

Fix-It Utilities Pro 15

153423

اگر سادگی برای شما مهمترین عامل در انتخاب یک برنامه بهینه ساز است، Fix-It Utilities Pro 15 را انتخاب کنید. این برنامه شاید به اندازه دیگر رقبایش کارایی لازم را ارائه ندهد، اما واقعا کار با آن ساده، سریع و موثر است و محتوای دستگاهتان را یکپارچه نگه داشته و به آن سرعت می‌بخشد. این برنامه میانبرهای خراب را حذف می‌کند، فایلهای گم شده را بازیابی می‌کند و سیستم را از نرم‌افزارهای غیر لازم خالی می‌کند.

Fix-It Utilities Pro 15 بهینه سازی اجزای مختلف سیستمتان از جمله بروزرسانی نرم‌افزارها، فضای هارد، تنظیمات ویندوز را بر عهده می‌گیرد و برای آنهایی که نمی‌خواهند بهینه سازی را جز به جز انجام دهند، این کار را تنها با فشردن یک دکمه و آنهم به صورت کلی انجام می‌دهد.

شاید چیز زیادی برای ارائه به عاشقان فناوری و کاربران پیشرفته نداشته باشد، اما نرم‌افزاری ساده‌تر از Fix-It Utilities Pro 15 برای بهینه سازی سیستم خود نخواهید یافت.

WinOptimizer

59249-winoptimizer-box

یک انتخاب ساده که کارایی‌های پیشرفته هم دارد. کاربران می‌توانند با به کار انداختن خطایاب فایلهای مشکل دار، تنظیمات ناکار آمد برنامه‌ها و فایلهای بی مورد را بیابند. WinOptimizer می‌تواند تاریخچه مرورگرتان را پاک کند، فایلهای گم شده را بازیابی کند و اسناد غیر لازم را نابود کند و با یک دکمه برای آنهایی که حوصله سر و کله زدن با تنظیمات پیچیده را ندارند، همه این کارها را انجام دهد.

خطایابی و بهینه سازی فرایندهای بسیار سریعی هستند و تنها چند دقیقه لازم است که این کارها انجام شوند، پس می‌توان WinOptimizer را انتخاب کسانی دانست که می‌خواهند از سیستم خود نگهداری کنند، اما انجام این کار را با روش ساده ترجیح می‌دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH