اپل راهکار حل مشکل نمایشگر صورتی در سری آی‌فون 13 را تشریح کرد

تعدادی از کاربران گوشی‌های سری آی‌فون 13 همچنان طی گزارشاتی به وجود مشکل در نمایشگر هندست‌‌‌های خود اشاره می‌کنند. در برخی مدل‌های آی‌فون، نمایشگر به رنگ صورتی یا بنفش در آمده و در چنین وضعیتی استفاده از گوشی امکان‌پذیر نخواهد بود.

بر اساس اعلام وبسایت 9to5Mac، انتشار پست‌های مختلف حول این موضوع در انجمن‌های کاربران اپل از ماه اکتبر آغاز شد. در آن زمان یک کاربر با نام DPigar اعلام کرد: “من برای مدت 2 روز از آی‌فون 13 پرو استفاده می‌کنم و نمایشگر گوشی من برای مدت چند ثانیعه به رنگ صورتی در آمده و سپس محتوای آن از نو بارگذاری می‌شود. این اتفاق به‌طور پیوسته روی می‌دهد. بنابراین من نمی‌توانم از آی‌فون خود استفاده کنم. دلیل بروز این مشکل چیست؟” این کاربر 2 تصویر مختلف را به پست خود ضمیمه نموده است؛ تصاویری که آی‌فون 13 پرو را با یک نمایشگر کاملا بنفش‌رنگ نشان می‌دهند.

برخی کاربران آی‌فون‌های اپل از باگ نمایشگر صورتی‌رنگ در هندست خود رنج می‌برند

در ادامه یکی دیگر از کاربران آی‌فون 13 پرو نیز ضمن تائید این ادعا اعلام کرد که هندست وی نیز دقیقا با همین مشکل مواجه است. ظاهرا شرکت اپل در پشت صحنه مانورهایی را برای تعویض هندست‌های معیوب اجرا نموده است؛ زیرا پستی که توسط کمپانی به هر 2 پیام ضمیمه شده است؛ نشان می‌دهد که مشکل برطرف شده و کاربران برای تعویض دستگاه می‌توانند به مراکز مجاز ارائه خدمات مراجعه نمایند.

اما موضوع مهم این است که تعداد زیادی از کاربران آی‌فون 13 با چنین مشکلی دست‌به‌گریبان بوده و تمامی آنها برای دریافت دستگاه جایگزین از اپل به اندازه کافی خوش‌شانس نبودند. یکی از کاربران آی‌فون 13 پرو مکس با نام Calisthrone نیز از طریق انتشار پستی در انجمن، یک داستان غم‌انگیز را روایت می‌کند. وی هندست گران‌قیمت خود را کمتر از 2 ماه قبل خریداری کرد.

پس از آنکه گوشی وی به‌صورت غیرمنتظره و همراه با نمایشگر خاموش ری‌استارت شد؛ صفحه‌نمایش دستگاه به‌طور تصادفی به رنگ صورتی در آمده و عملکرد دستگاه ناپایدار می‌شود. اپل پس از بررسی موضوع اعلام کرد که این مشکل از مادربرد معیوب ناشی شده است. با این‌حال کمپانی از مسئولیت خود شانه خالی کرده و به کاربر وعده “تعویض سیستم برگشتی” داد. این موضوع بدان معناست که نمایشگر و سیستم دوربین گوشی تعویض نشده و صرفا قطعات معیوب جایگزین خواهند شد.

این موضوع چندان قابل‌قبول نیست؛ زیرا کاربر فوق برای خریداری اسمارت‌فون پیشرفته اپل مبلغ زیادی را پرداخت نموده و اکنون پس از عدم دسترسی به هندست خود برای مدت 7 الی 14 روز کاری تنها یک دستگاه تعمیر شده توسط تکنسین‌های تعمیراتی اپل را دریافت خواهد کرد. به گفته Calisthrone مشکل این است که هندست معیوب برای مدت کمتر از 2 ماه مورد استفاده قرار گرفته و در صورت تعویض این محصول با یک مدل کاملا نو توسط اپل، وی بسیار خوشحال خواهد شد.

این کاربر در توضیح ناعادلانه بودن رفتار اپل توضیح می‌دهد که “بازگشایی قاب آی‌فون و از بین رفتن حس آکبند بودن آن پس از این مدت کوتاه به هیچ وجه خوشایند نیست. این موضوع موجب می‌شود تا آی‌فون من به‌عنوان یک گوشی تعمیر شده شناخته شود و ارزش آن هنگام فروش در آینده کاهش پیدا کند.” برداشت نهایی این کاربر، تصویر مناسبی را از اپل ارائه نمی‌دهد. وی گفت: “حمایت اپل از مشتریان خود دیگر به اندازه سابق شگفت‌انگیز نیست. من اکنون دستگاه مناسبی را در اختیار ندارم. من به منظور بهره‌مندی از خدمات برتر، هزینه هنگفت خریداری یک دستگاه ممتاز را پرداخت کردم. درخواست یک دستگاه جایگزین جدید امری کاملا طبیعی است.”

تعدادی از کاربران آی‌فون 13 پرو با مشکل بنفش یا صورتی شدن نمایشگر هندست خود دست‌به‌گریبان هستند

اپل اعلام کرده که این مشکل ماهیت نرم‌افزاری داشته و کاربران برای اصلاح آن بایستی آخرین نسخه بتای iOS 15.3 را نصب کنند

روند انتشار داستان‌های مشابه کماکان ادامه دارد. کاربری با نام Disappointed_User8 از طریق انتشار یک پست طولانی اعلام کرد که مشکل نمایشگر صورتی در هندست وی تنها پس از مدت 6 روز ظاهر شده است. به گفته وی، اپل ابتدا اعلام کرد که این دستگاه یک محصول سخت‌افزاری به‌شمار رفته و بایستی به نزدیک‌ترین مرکز خدمات مجاز شرکت تحویل داده شود. اما در ادامه، کمپانی موضع خود را تغییر داد و پس از شارژ دستگاه از کاربر درخواست کرد تا آن‌را تحویل بگیرد.

تصویری از یک آی‌فون دیگر که با مشکل نمایشگر صورتی مواجه شده است

اگرچه شارژ گوشی موجب حل مشکل شد؛ اما این اقدام صرفا یک راهکار موقت بود. با ریست شدن دستگاه توسط اپل، کاربر ناچارا گوشی خود را از ابتدا راه‌اندازی کرد. با انجام این‌کار، مشکل بار دیگر آشکار شد. این کاربر ناامید با انتشار یادداشتی اعلام کرد: “این گوشی بسیار گران‌قیمت و در عین‌حال غیرقابل اعتماد است. تصور اینکه اعتماد به اپل و پرداخت مبلغی هنگفت نهایتا به دریافت یک گوشی معیوب منتهی شده است؛ برای من استرس‌آور بوده و سلامت روانی من را تهدید می‌کند. من از واحد خدمات پس از فروش اپل، پشتیبانی مناسبی را دریافت نکردم و این موضوع بسیار ناامیدکننده است.”

آخرین پست مرتبط با این مشکل در روز 16 ژانویه (26 دی ماه) منتشر شده است. این موضوع نشان می‌دهد که مشکل نمایشگر صورتی‌رنگ به‌طور مداوم مشاهده می‌شود. از آنجا که این مشکل عمدتا در کشور چین رویت شده است؛ لذا بر اساس اعلام وبسایت MyDrivers، شرکت اپل اخیرا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرد: “ما متوجه وجود مشکل در سخت‌افزار دستگاه‌ها نشدیم؛ زیرا مشکل نمایشگر صورتی زمانی ایجاد می‌شود که دستگاه در وضعیت قفل شده قرار داشته باشد.”

اپل توصیه می‌کند که کاربران از داده‌های خود بکاپ‌گیری نموده و سپس به برنامه نرم‌افزاری بتای iOS ملحق شوند. همچنین بر اساس اعلام اپل چنان‌چه مشکل نمایشگر صورتی‌رنگ از عدم سازگاری میان نسخه برنامه و ورژن iOS ناشی شده باشد؛در این‌صورت نصب آخرین به‌روزرسانی بتای iOS 15.3 به حل مشکل کمک خواهد کرد.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که در فهرست تغییرات آخرین نسخه بتای iOS 15.3 به رفع مشکل نمایشگر صورتی‌رنگ هیچ اشاره‌ای نشده است. کارشناسان امیدوارند که اپل به این قائله خاتمه داده و راهکاری قطعی را برای حل این مشکل ارائه نماید. همچنین در صورت عدم امکان ارائه راهکار انتظار می‌رود که اپل دستگاه‌های معیوب را با مدل‌های جدید جایگزین کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH