اسمارت‌فون وان‌پلاس 10 اولترا احتمالا به‌زودی معرفی خواهد شد

خوب یا بد، بی‌تردید اکنون کمپانی وان‌پلاس در جایگاه کاملا متفاوتی نسبت به 2 سال گذشته قرار دارد. ادغام وان‌پلاس با اوپو موجب ناامیدی بسیاری از طرفداران این برند شد و به‌دنبال آن کمپانی چینی با استفاده از چند روش کلیدی، استراتژی عرضه محصولات خود را مورد بازنگری قرار داد.

نخستین پرچم‌دار چینی سری وان‌پلاس 10 موسوم به وان‌پلاس 10 پرو بسیار زودتر از مدل نسل قبلی خود معرفی شد و هنوز مشخص نیست که آیا کمپانی برای عرضه ورژن استاندارد وان‌پلاس 10 نیز برنامه‌ای دارد یا خیر. همچنین در صورت وجود چنین تصمیمی بایستی ببینیم که آیا این اسمارت‌فون نهایتا در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد یا خیر.

در عین‌حال یک شایعه جدید نشان می‌دهد که کمپانی چینی اساسا با الگوبرداری از سامسونگ در سال 2022 می‌تواند با عرضه اسمارت‌فون وان‌پلاس 10 اولترا خانواده پرچم‌داران خود را گسترش دهد. بر اساس اعلام یک روزنامه‌نگار حوزه فناوری، مهندس تحلیل‌گر داده و افشاگر اخبار حوزه صنعت با نام Yogesh Brar، این دستگاه غیرمنتظره فوق پیشرفته احتمالا هم‌اکنون در فاز EVT قرار دارد. متاسفانه پیرامون جدول زمانی عرضه این محصول در آینده یا مشخصات احتمالی آن جزئیات چندانی در دست نیست.

جهت اطلاع افرادی که با زبان توسعه محصول در صنعت آشنایی ندارند؛ بایستی خاطرنشان کرد که EVT مخفف عبارت تائید و تست مهندسی (Engineering Validation and Testing) است. در ادامه همواره پیش از آماده‌سازی رسمی یک اسمارت‌فون جهت ارسال برای کاربران نهایی، فرآیندهای DVT (تائید و تست طراحی) و PVT (تائید و تست تولید) اجرا می‌شوند.

وجود بسیاری از چالش‌های احتمالی که یک شرکت تولیدکننده اسمارت‌فون احتمالا در تمامی این مراحل تجربه می‌کند؛ پیش‌بینی زمان معرفی وان‌پلاس 10 اولترا را به امری تقریبا ناممکن تبدیل خواهد کرد. حتی اگر شایعه فوق به‌طور 100 درصدی صحیح باشد؛ بدیهی است که برای عرضه وان‌پلاس 10 اولترا کماکان هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت.

معضل کمبود جهانی تراشه کماکان برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ مشکل‌ساز بوده و این موضوع مشخصا می‌تواند عرضه وان‌پلاس 10 اولترا را دچار اما و اگرهایی کند. پیش از آنکه بابت معرفی این اسمارت‌فون بیش از اندازه هیجان‌زده شوید؛ بایستی بدانید که لغو عرضه محصولات پس از فرآیند EVT یک اتفاق نسبتا شایع است.

نهایتا وان‌پلاس 10 اولترا احتمالا در 6 ماهه دوم سال جاری عرضه خواهد شد. موضوع جالب‌ توجه اینکه Yogesh Brar پیش‌بینی می‌کند که این هندست از اوپو فایند ایکس 5 پرو پلاس الهام گرفته خواهد شد؛ گجتی که هنوز وجود خارجی ندارد.

بی‌تردید وان‌پلاس 10 اولترا به‌عنوان رقیب مستقیم سامسونگ گلکسی S22 اولترا در نظر گرفته می‌شود. این هندست احتمالا از تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام استفاده خواهد کرد؛ اما صرفنظر از این مورد مطلقا هیچ‌گونه جزئیات دیگری در دست نیست. حتی در حال حاضر پیرامون جنبه‌های برتری وان‌پلاس 10 اولترا نسبت به هندست مدل پرو هیچ‌گونه ذهنیتی وجود ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH