هواوی نوا Y9a با دوربین سلفی پاپ‌آپ و نمایشگر تمام‌صفحه رسما وارد بازارهای آفریقایی شد

شرکت هواوی به‌صورت کاملا بی‌سروصدا از اسمارت‌فون نوا Y9a در آفریقای‌جنوبی رونمایی کرد. روند عرضه گوشی‌های مجهز به دوربین سلفی پاپ‌آپ تقریبا متوقف شده است؛ چرا که اکثر اسمارت‌فون‌های موجود در بازار از طراحی نمایشگر حفره‌دار یا دارای ناچ قطره‌ای شکل استفاده می‌کنند.

استفاده از دوربین سلفی پاپ‌آپ اصلی‌ترین عامل جذابیت هواوی نوا Y9a به‌شمار می‌رود؛ چرا که این مشخصه امکان به‌کارگیری نمایشگر تمام‌صفحه بدون هرگونه حفره و ناچ در این هندست را فراهم نموده است. در ادامه به بررسی مشخصات، امکانات و قیمت‌گذاری هواوی نوا Y9a می‌پردازیم:

هواوی نوا Y9a مجهز به یک نمایشگر 6.63 اینچی IPS LCD با طراحی بدون ناچ و رزولوشن 1080×2400 پیکسل است. بر اساس اعلام کمپانی، این هندست از نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 92 درصدی برخوردار است. ماژول دوربین پاپ‌آپ از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 میزبانی می‌کند.

ماژول دوربین دایروی‌شکل مجهز به سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی با میدان دید 120 درجه‌ای، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و لنز کمکی 2 مگاپیکسلی جهت تشخیص عمق صحنه روی پنل پشتی نوا Y9a مستقر شده است. حالت شبانه (Super Night Mode)، قابلیت تثبیت‌کننده الکترونیکی تصاویر (EIS) و ضبط ویدیو با رزولوشن 1080p از جمله امکانات این اسمارت‌فون در مقوله عکاسی محسوب می‌شوند.

هواوی نوا Y9a

نوا Y9a یک اسمارت‌فون میان‌رده به‌شمار رفته و توان پردازشی آن توسط تراشه هلیو G80 ساخت شرکت مدیاتک تامین می‌شود. این هندست با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی UFS 2.1 روانه بازار خواهد شد. کاربران به لطف وجود درگاه کارت حافظه NM قادر به ارتقاء فضای ذخیره‌سازی دستگاه خواهند بود. این گجت با رابط کاربری EMUI 10.1 مبتنی بر ورژن قدیمی‌تر اندروید 10 عرضه می‌شود. با این‌‌حال نوا Y9a همانند سایر هندست‌های هواوی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل بهره نخواهد برد.

انرژی مورد نیاز نوا Y9a توسط یک باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. بعلاوه این دستگاه از فناوری شارژ سریع 40 واتی SuperCharge پشتیبانی می‌کند. امکانات ارتباطی این اسمارت‌فون شامل اتصال 4G VoLTE دوگانه، وای‌فای 802.11ac، بلوتوث 5.1، پورت USB-C و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است. از جنبه امکانات امنیتی نیز بایستی خاطرنشان کرد که اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه گوشی مستقر شده است. ضخامت بدنه هندست معادل با 8.95 میلی‌متر و وزن آن برابر با 197 گرم است.

از جنبه قیمت‌گذاری و زمان عرضه نیز بایستی خاطرنشان کرد که هواوی نوا Y9a با برچسب قیمتی 6499 رند (تقریبا 417 دلاری) در آفریقای‌جنوبی عرضه می‌شود. بعلاوه این هندست در بازارهای منطقه خاورمیانه و آسیای میانه نیز عرضه خواهد شد. هواوی نوا Y9a در 3 مدل رنگی مختلف شامل نقره‌ای (Space Silver)، صورتی (Sakura Pink) و مشکی (Midnight Black) قابل دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH