قیمت هدفون

هدفون و هدست گیمینگ مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد

هدست گیمینگ یکی از ملزومات ضروری برای هر گیمری محسوب می‌شود. اگر گیمر هستید و هزینه‌ی زیادی بابت تهیه‌ی کامپیوتر شخصی یا کنسول بازی و بازی‌های آن کرده‌اید، برای کسب تجربه‌ای غنی از انجام یک بازی، حتما بودجه‌ای هم برای هدست گیمنگ کنار بگذارید.

تنوع قیمت هدفون و هدست گیمینگ بسیار زیاد است. انواع مختلفی از هدست‌های گیمینگ با برندهای آشنا و ناآشنا در بازار وجود دارند که کار را برای انتخاب سخت می‌کنند. ریزر، استیل سریز، ایسوس، کولر مستر، هایپرایکس، سونی و لاجیتک از برندهای مطرح سازنده‌ی هدست گیمینگ هستند؛ خبری از هدفون سامسونگ و هدفون شیائومی در دنیای گیمینگ نیست و تولیدات این شرکت‌ها در این عرصه محدود است.

و به طور قطع قیمت بالایی دارند پس بهتر است که برای انتخاب و خرید این کالا، ابتدا حقیق کنید تا با خیال راحت‌تر باکیفیت‌ترین و باارزش‌ترین هدفون را برای انجام بازی‌های ویدیویی تهیه کنید.

اولین مولفه‌ای که برای بررسی هدست گیمینگ مورد توجه قرار می‌گیرد، نوع اتصال آن به منبع است. ابتدا باید مشخص کنید که پی سی گیمر هستید یا کنسول گیمر؛ در صورت انجام بازی با کنسول خانگی، از کدام‌یک استفاده می‌کنید؟ پلی‌استیشن، ایکس باکس یا نینتندو سوئیچ؟ آیا موبایل گیمر هستید؟

مسئله‌ی قابل حمل بودن در هدست گیمینگ اهمیت زیادی ندارد. چرا که گیمرها غیر از بازی با کنسول‌های دستی، در جای ثابتی قرار دارند. اغلب هدفون‌های گیمینگ از نوع دور گوشی یا Over-ear هستند. هرچند که تعدادی هندزفری گیمینگ تو گوشی به صورت بی‌سیم و باسیم در بازار یافت می‌شوند.

هدست گیمینگ مناسب برای کنسول

هدست گیمینگ دور گوشی تمام گوش را می‌پوشاند و تجربه‌ی لذت‌بخشی از غرق شدن در بازی برای گیمر به ارمغان می‌آورد. کمپانی‌های سونی و مایکروسافت برای کنسول‌های خود هدفون‌های ویژه‌ای را طراحی و تولید کرده‌اند که به ادعای آن‌ها بهترین خروجی صدا را دارد. برای مثال هدفون پلاتینیوم سونی برای پلی‌استیشن 4 و PULSE 3D برای پلی‌استیشن 5 طراحی و عرضه شده‌اند. در تیم سبز هم هدست وایرلس ایکس‌باکس را داریم.

مشخصات و راه‌های اتصال

اگر به صورت خلاصه به مشخصات هدست‌ های گیمینگ کنسولی نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که این هدفون‌ها می‌توانند به صورت بی‌سیم به کنسول متصل شوند. استفاده از درایورهای 40 یا 50 میلی‌متری در هدست‌های گیمینگ مرسوم است و اغلب دارای حذف نویز میکروفون هستند.

درایور هدست گیمینگ مهم‌ترین قطعه برای تولید صدا است. درایور‌های بزرگ‌تر توانایی تولید صدای قوی‌تری دارند. گوش‌های ما توانایی تشخیص جهت صدا را دارند.

بازه‌ی فرکانس پاسخ‌دهی هدست‌های گیمینگ مانند اغلب هدفون‌ها در محدوده‌ی 20 تا 20000 هرتز قرار می‌گیرد و در هدست‌های بالارده این بازه وسیع‌تر می‌شود. حساسیت و سطح فشار صدا هم برای پیشگیری از آسیب شنوایی، حداکثر 120 دسی‌بل تعیین می‌شود. برخی از هدست‌های گیمینگ صداهای بالاتر از 120 دسی‌بل را قطع می‌کنند تا مشکلی برای شنوایی کاربر به‌وجود نیاید.

در هدست گیمینگ بی‌سیم اتصال می‌تواند از طریق بلوتوث یا دانگل وایرلس انجام گیرد. توجه کنید که هر هدفون بی‌سیمی مناسب بازی کردن نیست. به دلیل تأخیر در ارسال صدا از طریق بلوتوث، ممکن است صدای بازی را با کمی تأخیر مثلا 150 میلی‌ثانیه دیرتر بشنوید و این قضیه در انجام بازی‌های اکشن یا سرعتی مشکل ایجاد می‌کند. دانگل وایرلس علاوه بر برد بیشتر و تأخیر کمتر نسبت به بلوتوث، امکان استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ای مثل صدای فراگیر را فراهم می‌کند. در هدفون‌های بالارده شاهد استفاده از صدای فراگیر 7.1 کاناله، ویندوز سونیک، DTS یا Dolby Atmos هستیم.

 

هدفون‌های تو گوشی گیمینگ هم در بازار وجود دارند که هم به صورت باسیم مانند H105 لنوو و هم بی‌سیم مثل LP6 از همین برند قابل خریداری هستند. این هدفون‌ها دارای ایرباد یا ایرتیپ هستند که در ابعاد مختلف عرضه می‌شوند و مدعی هستند تا حدود 60 میلی‌ثانیه تأخیر را کاهش می‌دهند. کاربر نیز باید با توجه به اندازه کانال گوش خود یکی از آن‌ها را استفاده کند. در نتیجه موجب عایق شدن صدا می‌شود و از ورود نویز تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

حذف نویز فعال یا نویز کنسلینگ معمولاً در هدست‌های گیمینگ دیده نمی‌شود. چرا که به طور کلی نیازی به این قابلیت نیست. گیمرها در اغلب مواقع در جای ثابتی یا در اتاق هستند و در بازی‌های آنلاین یا هنگام استریم با دوستان خود صحبت میکنند. در اینجا مولفه‌ی دیگری مورد بحث قرار خواهد گرفت. یکی از مهم‌ترین امکانات یک هدست گیمینگ داشتن حذف نویز میکروفون است.

میکروفون در هدست‌ گیمینگ

از آن‌جا که حین انجام بازی‌های آنلاین نیاز به مکالمه و هماهنگی بین اعضای تیم زیاد است، گیمرها به میکروفون خوب و باکیفیتی نیاز دارند. اگر قصد خرید میکروفون جداگانه را ندارید، داشتن هدست گیمینگی که میکروفون با حذف نویز ارائه می‌دهد مهم است.

برای انجام حذف نویز صدای میکروفون، نویز و صداهای محیط در سمت مخالف میکروفون مکالمه به کمک دو یا چند میکروفون دیگر دریافت شده و با کمک تراشه‌ی حذف نویز، موج معکوس یا سیگنال ضد نویز تولید شده و پخش می‌شود. به این ترتیب نویزها و صداهای محیط برای مخاطب ارسال نمی‌شود و صدای کاربر به صورت تقریبا واضح برای دیگران منتقل خواهد شد. در برخی از هدست‌های گیمینگ از میکروفون جداشونده یا جمع‌شونده استفاده می‌شود. نوع برداشت صدای کاربر هم اغلب به صورت تک سویه (Uni-directional) یا چند سویه (Omni-directional) است. به این معنی که صدای کاربر یا گوینده فقط از یک سمت یا از تمام جهات دریافت می‌شود.

استفاده از LEDهای رنگارنگ و نورپردازی RGB هم از دیگر امکانات جانبی هدست‌های گیمینگ است که در سایر محصولات دیده نمی‌شود. همچنین در محصولات بالارده‌ی سایر برندها نیز دیده می‌شود. این‌که هدفون امکان تغییر رنگ نورپردازی و همگام‌سازی یا همان سینک شدن با سایر تجهیزات گیمینگ را داشته باشد یا خیر، به طور مستقیم روی قیمت هدست تأثیر می‌گذارد.

نکته‌ی آخر در انتخاب هدست گیمینگ راحتی استفاده از آن برای ساعت‌های متوالی است. مطالعه‌ی  بررسی‌های تخصصی و بررسی کاربران به درک بهتر این موضوع کمک می‌کند زیرا این مساله از طریق مشخصات فنی قابل تشخیص نیست.

شما می‌توانید برای مقایسه مشخصات فنی، اطلاع از قیمت روز هدفون و هدست در فروشگاه‌های اینترنتی و یافتن ارزان‌ترین فروشنده و همچنین طرح سوالات خود در مورد آن‌ها از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH