مدل پایین‌رده مک‌بوک پرو اپل مجهز به تراشه M2 در سال 2022 عرضه خواهد شد

مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ در آخرین شماره از خبرنامه Power On به بیان نکاتی پیرامون مدل پایین‌رده و جدید مک‌بوک پرو و پردازنده شایعه شده Apple M2 پرداخته است.

اپل در ماه اکتبر سال گذشته از قدرتمندترین مدل مک‌بوک پرو خود رونمایی کرد و اکنون به‌نظر می‌رسد که این شرکت در صدد معرفی یک مدل پایین‌رده مک‌بوک پرو به‌عنوان جانشین ورژن عرضه شده در ماه نوامبر 2020 با تراشه M1 است.

بر اساس پیش‌بینی آقای گورمن، اپل به منظور متمایز نمودن مک‌بوک پرو 2022 از کامپیوترهای مک مجهز به تراشه‌ M1 پرو و M1 مکس احتمالا از پردازنده، نمایشگر و حافظه‌داخلی با مشخصات فنی ضعیف‌تر استفاده خواهد کرد. بعلاوه مک‌بوک پرو جدید فاقد تاچ‌بار بوده و اپل استفاده از این مشخصه را یکبار و برای همیشه متوقف خواهد کرد.

مارک گورمن ضمن توضیحاتی اعلام کرد: “من انتظار دارم که مدل پایین‌رده و جدید مک‌بوک پرو با کنار گذاشتن تاچ‌بار از شباهت زیادی با مدل‌های پیشرفته برخوردار باشد. با این‌حال اختلافات کلیدی در بخش پردازنده، نمایشگر و فضای ذخیره‌سازی مشاهده خواهند شد. بعلاوه مک‌بوک پرو جدید فاقد نمایشگر با فناوری پروموشن یا مینی LED خواهد بود. این دستگاه یکی از مدل‌های متعدد مک مجهز به تراشه M2 به‌شمار خواهد رفت. مدل بازبینی شده آی‌مک 24 اینچی، ورژن پایین‌رده مک مینی و مدل ارتقایافته مک‌بوک ایر از جمله دستگاه‌های جدید مجهز به تراشه M2 قلمداد می‌شوند.”

به گفته آقای گورمن، مدل مقرون‌به‌صرفه مک‌بوک پرو احتمالا از نمایشگر LCD استفاده خواهد کرد. این موضوع بدان معناست که از پنل‌های پروموشن یا مینی LED خبری نخواهد بود. از سوی دیگر مدل جدید مک‌بوک ایر احتمالا از نمایشگر مینی LED استفاده خواهد کرد؛ اما فناوری پروموشن کماکان قابل دسترس نخواهد بود. آخرین نکته اینکه مدل پایین‌رده مک‌بوک پرو تنها دستگاه جدید مجهز به تراشه M2 محسوب نمی‌شود؛ بلکه ورژن 24 اینچی آی‌مک، ورژن پایین‌رده مک مینی و مدل بازنگری شده مک‌بوک ایر نیز با همین تراشه طی سال جاری میلادی عرضه خواهند شد.

اپل فرآیند مهاجرت 2 ساله از تراشه‌های اینتلی به نیمه‌هادی‌های اختصاصی خود را تقریبا به پایان رسانده و قصد دارد تا در سال 2022 چندین مدل جدید مک را به بازار عرضه نماید. شما از میان مک‌بوک پرو پایین‌رده و مدل بازبینی شده مک‌بوک ایر در سال 2022 کدام‌یک را ترجیح می‌دهید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH