چاپگرهای سه‌بعدی در خدمت غول خودروسازی

bmw thumbs up

استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی در شرایطی رشد یافته است که به‌تدریج شاهد ورود نام‌های بزرگ به این فناوری نوظهور و ویژه هستیم و در آخرین نمونه این نام‌ها می‌توان به شرکت خودروسازی بی ام و اشاره نمود.

شرکت بی ام و تصمیم گرفته است برای بهینه‌سازی عملکرد خط تولید خود دست به اقداماتی نوین بزند و در همین راستا نیز چاپگرهای سه‌بعدی در خدمت غول خودروسازی درخواهند آمد تا کارگران این شرکت بتوانند با استفاده از دستکش‌های طراحی شده به کمک این فناوری ویژه از دستان خود حفاظت نمایند.

دستکش‌هایی که توسط چاپگرهای سه‌بعدی برای کمپانی بی ام و تولید می‌شوند دارای یک قسمت سخت ولی انعطاف‌پذیر بر روی انگشت شصت هستند. انگشت شصت در میان انگشتان دست یک کارگر خط تولید خودرو، بسیار مهم و ضروری است و با کمک فناوری چاپ سه‌بعدی، این دستکش‌ها زا قابلیت امنیتی بسیار بالایی برخوردار بوده و با سطح جدیدی از امکانات از دستان کارگران این شرکت محافظت خواهد نمود.

thumbs up

البته این محصول شامل یک دستکش کامل نیست تنها قسمت شصت دست را پوشش خواهد داد و هنوز تمامی کارگران خط تولید بی ام و از این مزیتت بهره‌مند نیستند و تنها کارگران خط تولید این کمپانی که در واحد مونیخ فعالیت می‌کنند به این امکانات مدرن مجهز شده‌‌اند. البته انتظار می‌رود که این دستکش‌ها در سرعت کار کارگران خط تولید تاثیری بسزایی داشته باشد و بازده عمومی خط تولید را بالا ببرد و در صورت وقوع این امر، شاهد عرضه این ابزار برای تمامی شعبه‌های این شرکت و کارگران آن رد نقاط مختلف جهان خواهیم بود.

نکته جالب برای این دستکش‌ها این است که به‌صورت سری‌سازی شده تولید نشده‌‌اند. این دستکش‌ها با اسکن دستان هر کارگر و به‌صورت اختصاصی برای دستان او طراحی می‌شوند که هر نمونه از دستکش را یگانه نموده و موجب خواهد شد تا کارگر مشغول به کار در خط تولید بی ام و، کمترین حد ممکن از حس ناراحتی ناشی از استفاده از دستکش را در دستان خود حس خواهند نمود و کار کردن با این ابزار درست مانند این است که بدون استفاده از دستکش و با دستانی پولادی در حال کار کردن هستید زیرا این فناوری دارای حساسیت بسیار بالا و ظرافت عالی در کنار مقاومت بسیار مطلوب است.

جنس این شصت‌ها از پلاستیک حرارت دیده و پلی اتیلن بوده و به نظر می‌رسد که تحقیق فراوانی برای انتخاب جنس محصول به‌عمل‌آمده است زیرا پیش‌ازاین نیز شرکت بی ام و دارای تجربه خوبی در استفاده از فناوری‌ چاپ سه‌بعدی است. این کمپانی توانسته بود با کمک این فناوری در سال 2012 و در مسابقات پاراالمپیک موفق به تولید نوع جدیدی از صندلی چرخ‌دار برای ورزشکاران شد که با مختصات بدن فرد معلول کاملا همخوانی داشت و توانسته بود امکانات جدیدی به ورزشکاران حاضر در پاراالمپیک ارائه نماید.

1 در مورد “چاپگرهای سه‌بعدی در خدمت غول خودروسازی”

  1. والا ما 2 غول خودروساز بیشتر نداشتیم 1.جنرال موتورز 2.تویوتا که هر دو به همراه زیرمجموعه هاشون هستن.و در خود اروپا هم شرکت ولکس واگن بزرگترین خودروساز که شامل پورشه و لامبورگینی و..میشه.
    در عالی بودن BMWشکی نیست اما غول نه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH