تسلا در صدد توسعه یک فروشگاه اختصاصی برنامه با طراحی مشابه اپ استور اپل است

در صورت صحت شایعات اخیرا منتشر شده به‌نظر می‌رسد که شرکت تسلا در زمینه توسعه یک اپ استور اختصاصی به سختی تلاش می‌کند. همچنین این فروشگاه در آینده می‌تواند با اپ استورهای اپل و اندروید رقابت نماید. شایعات پیرامون راه‌اندازی اپ استور تسلا از مدت‌ها قبل به گوش می‌رسند. این فروشگاه امکان دانلود و نصب برنامه‌های مختلف را در اختیار مالکان خودروهای برقی تسلا قرار می‌دهد. دانلود و نصب برنامه‌ها از این اپ استور، مشابه با روش مورد استفاده در اسمارت‌فون‌های اپلی یا اندرویدی خواهد بود.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که گمانه‌زنی‌ها پیرامون اپ استور شرکت تسلا از دسامبر سال 2021 در فضای اینترنت دست به دست شدند. ظاهرا انتشار آخرین به‌روزرسانی ورژن 11 برای اینترفیس داخلی خودروهای تسلا موجب طرح چنین شایعه‌ای شد. در آن مقطع زمانی، کمپانی محبوب تولیدکننده خودروهای برقی حتی یک نوار آیکون قابل تنظیم را به قسمت تحتانی نمایشگر لمسی اضافه کرد.

سال گذشته وبسایت CleanTechnica مدعی شد که تسلا نهایتا یک اپ استور را راه‌اندازی خواهد کرد. هدف از راه‌اندازی این فروشگاه، سرگرم نمودن مالکان خودروهای تسلا هنگام حضور درون اتومبیل‌های خود و تردد با آنها است.

پیش‌تر برخی گزارشات نشان دادند که ایلان ماسک در ماه ژانویه و همزمان با آخرین فراخوان درآمدهای تسلا از این اپلیکیشن رونمایی می‌کند. با این‌حال تاجر سرشناس 50 ساله در خصوص شایعات مطرح شده پیرامون راه‌اندازی یک اپ استور اختصاصی هیچ‌گونه اظهارنظری نکرد. با این وجود به‌نظر می‌رسد که یکی از سرمایه‌گذاران تسلا با نام ساویر مریت در توئیت اخیرا منتشر شده خود به شایعاتی در رابطه با برنامه شرکت تسلا برای توسعه یک اپ استور اشاره نموده است. این سرمایه‌گذار که ظاهرا از برنامه‌های شرکت تسلا تا حدود زیادی آگاهی دارد؛ با انتشار توئیتی در روز یکشنبه به عرضه قریب‌الوقوع اپ استور تسلا برای وسایل نقلیه ساخت این شرکت اشاره کرد.

ساویر مریت در توئیت خود ویدیویی از استیو جابز؛ مدیرعامل فقید اپل حین معرفی اپ استور این شرکت را به اشتراک گذاشت. وی در توئیت خود اعلام کرد: “شایعات از عرضه اپ استوری مشابه برای خودروهای تسلا در آینده‌ای نزدیک حکایت دارند. نام این فروشگاه با حرف T آغاز می‌شود.” در ادامه اکانت Teslascope نیز بدون اتلاف وقت این ویدیو را ری‌توئیت کرد.

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که Teslascope در واقع همان اپلیکیشن ردیاب سفر شرکت تسلا است. به گفته Teslascope، کمپانی تسلا از ماه مه سال گذشته با جدیت روی توسعه اپ استور خود کار می‌کند. از این گذشته توئیت مذکور ادعا می‌کند که اپ استور تسلا پیش از تحویل خودروی سایبرتراک توسط کمپانی راه‌اندازی خواهد شد.

ایلان ماسک هنوز در رابطه با برنامه تسلا برای راه‌اندازی اپ استور اختصاصی مردد است

Teslascope در ادامه توئیت خود خاطرنشان می‌کند که بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار بود ایلان ماسک در فراخوان درآمدی تسلا به جزئیات بیش‌تری پیرامون اپ استور کمپانی اشاره کند. با این‌حال مدیرعامل شرکت SpaceX ادعا کرد که سال 2022 در واقع عصر نرم‌افزار به‌شمار خواهد رفت. بعلاوه بر اساس اعلام اکانت Teslascope از آنجا که در فراخوان درآمدی اخیر تسلا به اپ استور شایعه شده این شرکت هیچ اشاره‌ای نشد؛ لذا راه‌اندازی این فروشگاه احتمالا به تعویق افتاده است. با این وجود اکانت منتسب به پلتفرم جهانی رانندگی ادعا می‌کند که فرآیند توسعه اپ استور تسلا از زمان معرفی اینترفیس بازنگری شده V11 UI همراه با خودروی مدل S/X در حال پیشرفت بوده است.

با این‌حال یک اکانت توئیتری دیگر با نام TheDriven مدعی شده که ایلان ماسک در توئیت خود یا هیچ جای دیگری از سال 2022 به‌عنوان سال نرم‌افزار یاد نکرده است. با این‌حال آقای ماسک با انتشار توئیتی در اوایل ماه جاری اعلام کرد که تسلا نه‌تنها یک شرکت نرم‌افزاری است؛ بلکه یک کمپانی سخت‌افزاری در بخش خودرو و کارخانه نیز محسوب می‌شود. وی خاطرنشان کرد که بسیاری از مردم از درک این موضوع ناتوان هستند.

معرفی یک اپ استور توسط شرکت تسلا موجب گرایش برند برتر تولیدکننده خودروهای برقی به سوی کسب محبوبیت فراوان خواهد شد. از این گذشته، راه‌اندازی اپ استور اختصاصی موجب ایجاد یک جریان درآمدی جدید برای تسلا می‌شود. بعلاوه کمپانی از این طریق قادر به فروش سایر محصولات خود از قبیل حق اشتراک سیستم‌های خودران خواهد بود. ایلان ماسک اخیرا در جریان یک تماس ویدیو کنفرانسی به تبلیغ برای اپ استور شرکت تسلا پرداخت. وی خاطرنشان کرد که با خودران شدن کامل اتومبیل‌ها، رانندگان احتمالا به‌دنبال یافتن روش‌هایی برای سرگرمی و ارتقاء آپشن‌های بهره‌وری خودروهای خود خواهند بود. وی افزود که با راه‌اندازی اپ استور تسلا، رانندگان خواهان تعامل با آن و انجام بازی درون خودروهای خود خواهند شد. همچنین آقای ماسک خاطرنشان کرد که تسلا چندین عنوان بازی را به این فروشگاه اضافه خواهد کرد.

شرکت‌های ولوو و ‌پولستار از پلتفرم Android Automotive بهره گرفته و آن‌را با خودروهای برقی خود ادغام نموده‌اند. بدین‌ترتیب رانندگان از طریق فروشگاه گوگل پلی می‌توانند به اپلیکیشن‌‌های مخصوص خودرو دسترسی داشته باشند. با این‌حال تسلا پیش‌تر ایده ادغام Android Auto و Car Play در خودروهای برقی خود را رد کرده است. به عبارت دیگر به‌نظر می‌رسد که تسلا از مدت‌‌ها قبل در تدارک راه‌اندازی اپ استور اختصاصی خود بوده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH