معرفی طرح Galaxy For the Planet سامسونگ: کهکشان پاک!

سامسونگ از طرح Galaxy For the Planet رونمایی کرد که طی آن تصمیم دارد تا به بهبود شرایط طبیعت و مقابله با آلودگی آن کمک کند.

این روز‌ها بسیاری از کمپانی‌ها سعی در کمتر کردن تاثیر منفی محصولات خود بر طبیعت دارند. سامسونگ نیز مجموعه‌ای اولیه از اهدافی را تعیین کرده است که باید تا سال 2025 به آن‌ها برسد تا ردپای زیست محیطی خود را کاهش داده و کاهش منابع از تولید تا دور ریختن محصولات گلکسی خود را کاهش دهد.

TM Roh، رئیس تجارت و ارتباطات موبایل سامسونگ، گفت: “ما معتقدیم که همه باید در ارائه راه حل‌های نوآورانه که از سیاره زمین برای نسل‌های آینده محافظت می‌کنند، ایفای نقش کنند. سامسونگ درک می‌کند که تلاش‌هایش باید با مقیاس آن، تأثیر و بزرگی کل اکوسیستم گلکسی در سراسر جهان مطابقت داشته باشد. “گلکسی برای سیاره” گام مهمی در سفر ما به سمت ایجاد جهانی پایدارتر است و ما این کار را با شفافیت و همکاری انجام خواهیم داد.” در ادامه به چهار فاز این برنامه خواهیم پرداخت.

مواد بازیافتی در تمام محصولات همراه استفاده می‌شود

سامسونگ در حال سرمایه‌گذاری بر روی مواد جدید و نوآورانه‌ای برای محصولات خود است که سازگار با محیط زیست هستند. با هدف استفاده از مواد بازیافتی در تمامی محصولات جدید موبایل تا سال 2025، سامسونگ از مواد بازیافتی مختلف در محصولات خود استفاده خواهد کرد که استحکام، زیبایی و دوام آنها را در نظر می‌گیرد.

تور ماهی‌گیری

سامسونگ با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده که سری گلکسی S22 با استفاده از مواد اولیه تولید شده از ضایعات تورهای ماهیگیری موجود در اقیانوس‌ها ساخته خواهد شد. ترکیبات مربوط به این ماده اولیه و همچنین درصد مواد جدید مورد استفاده به‌طور دقیق اعلام نشده است. با این‌حال مشارکت سامسونگ در تلاش‌های فزآینده شرکت‌های دنیای فناوری برای تولید محصولاتی با پایداری بالاتر امری بسیار خوشایند است.

سامسونگ در بیانیه خود اعلام کرد: “استفاده از این ماده اولیه گامی دیگر در مسیر ماجراجویی سری گلکسی ما در سیاره زمین بوده و هدف آن به حداقل رساندن تبعات محیطی محصولات ما و کمک به تقویت سبک زندگی پایدارتر برای جامعه کاربران گلکسی است.”

بعلاوه کمپانی کره‌ای اعلام کرد که در آینده برای تولید تمامی محصولات خود از ضایعات پلاستیکی رها شده در اقیانوس‌ها استفاده خواهد کرد. به گفته کارشناسان هر ساله حدود 640 هزار تن تور ماهیگیری در اقیانوس‌ها رها می‌شود و این پدیده به منزله تهدیدی بزرگ برای حیات دریایی، صخره‌‌های مرجانی و زیستگاه‌های طبیعی است. بنابراین اقدام اخیر سامسونگ در خور توجه خواهد بود.

حذف پلاستیک در بسته‌بندی گوشی‌ها تا سال 2025

سامسونگ در حال تلاش برای حذف کامل پلاستیک‌های یک‌بار مصرف از بسته‌بندی محصولات تا سال 2025 است که طی آن با کاهش، حذف و جایگزینی منابع و مواد غیرضروری که به طور سنتی در بسته‌بندی دستگاه‌ها استفاده می‌شود، راه حل‌های سازگار با محیط زیست را به کار می‌گیرد.

کاهش مصرف انرژی در حالت استند‌بای

سامسونگ فناوری صرفه جویی در انرژی را در اولویت خود قرار داده است که باعث افزایش بهره‌وری انرژی می‌شود. سامسونگ مصرف انرژی در حالت استندبای را در تمام شارژرهای سری 3 خود به 0.02 وات کاهش داده است. برای پیشرفت بیشتر در این زمینه، سامسونگ مصرف انرژی زیر 0.005 وات تا سال 2025 را هدف‌گذاری کرده است.

جلوگیری از ورود زباله‌های این کمپانی به طبیعت

سامسونگ قصد دارد تا سال 2025 از ورود هرگونه زباله تولید شده طی تولید محصولات این کمپانی به طبیعت جلوگیری کرده و ورود مستقیم آن‌ها به زباله‌دانی‌ها را تضمین نماید.

دیسک و بطری آب

همچنین سامسونگ اعلام کرد که با استفاده از بطری‌های آب و قطعات دیسک و سی‌دی، توانسته است 20 درصد از پلاستیک‌های خود را تشکیل دهد و از این پلاستیک در قالب اسپیکر و همچنین بخشی از دکمه‌های گوشی‌های خود بهره ببرد.

نظر شما در مورد این اقدامات سامسونگ چیست؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH