سامسونگ گلکسی S22 اولترا با قلم S Pen رسما معرفی شد

دقایقی پیش مراسم رونمایی از پرچمداران و محصولات جدید سامسونگ در سال 2022 آغاز شد. در این مراسم که گلکسی آنپکت نام دارد، شرکت بزرگ سامسونگ از جدید ترین گوشی‌های پرچمدار خود موسوم به سری گلکسی S رونمایی کرد.

سری گلکسی S22 جدیدترین و هیجان‌انگیزترین پرچمداران سامسونگ هستند که مانند همیشه در سه نسخه عرضه شده‌اند، اما یک تفاوت اساسی میان خانواده گلکسی S22 با مدل‌های قبلی این خانواده وجود دارد.

همانطور که می‌دانیم سامسونگ از سال 2020 عرضه سری گلکسی نوت را متوقف کرد در مراسم تابستانی سامسونگ، گلکسی زد فولد و فلیپ به بازار معرفی می‌شوند. سال گذشته خبری از مدل گلکسی نوت نبود اما امسال سامسونگ دست به یک اقدام ویژه کرده و سری گلکسی نوت و گلکسی S را به نوعی ادغام کرد.

طبق آن چیزی که تا این لحظه در مراسم گلکسی آنپکت دیدیم، سری جدید خانواده گلکسی S22 دارای سه نسخه است که دو مدل گلکسی S22 و S22  پلاس همانند سال گذشته طراحی ساده‌ای دارند اما گلکسی S22 اولترا مجهز به قلم است و طراحی آن شباهت زیادی به گوشی‌های سری نوت دارد. به این ترتیب به نظر می‌رسد از این پس خانواده گلکسی S22 شامل دو مدل ساده و یک مدل پیشرفته همراه با قلم خواهد بود.

اما سورپرایز خاص سامسونگ چه مشخصاتی دارد؟ گلکسی S22 اولترا هرچند با قلم عرضه شده و طراحی شبیه به سری نوت دارد، اما نام نوت بر روی قرار داده نشده و عوض ارشد خانواده گلکسی S22 است.

به گفته مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ، گلکسی S22 اولترا قدرت پردازشی و بهره‌وری سری گلکسی نوت را به گلکسی S22 اضافه کرده ، سامسونگ با حذف دو مدل سری نوت و اضافه کردن دو مدل سری گلکسی زد فلیپ و فولد، در تلاش است تا در خط تولید محصولاتش یک نوآوری هدفمند را ایجاد کند. به این ترتیب گوشی‌های سری گلکسی S، مدل سری نوت و گوشی‌های تاشو سامسونگ در 5 مدل به عنوان پرچمداران 5 ستاره سامسونگ در طول سال معرفی خواهند شد.

مدیران سامسونگ در این مراسم اعلام کردند که گلکسی S22 اولترا قدرتمندترین و پرچمدار سامسونگ است و حالا با اضافه شدن قلم، بالاترین چیزی که سامسونگ می‌تواند در سری پرچمدار گلکسی S ارائه دهد، در گلکسی S22 اولترا جمع شده است. این گوشی DNA سری گلکسی نوت را در خود دارد و یک محصول متفاوت است.

طراحی و متریال ساخت

سامسونگ برای تولید گلکسی S22 اولترا موضوعات مربوط به محیط زیست را مد نظر داشته و از بسته‌بندی تا تولید خود محصول از متریال مناسب برای محیط زیست استفاده کرده، در پرچمدار جدید سامسونگ نیز برای اولین بار در این صنعت، از تورهای ماهیگیری بازیافتی استفاده شده است.

بدنه گلکسی S22 اولترا از آلومینیوم و شیشه ساخته شده و محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس بر روی نمایشگر و شیشه پشت گوشی قرار دارد.  نا گفته نماند این مدل نمایشگری با گوشی‌های خمیده دارد تا بیشتر به اصالت سری نوت، شبیه باشد. همچنین خود گوشی و قلم Spen ضد آب هستند و تا به مدت 30 دقیقه تا عمق یک و نیم متری آب می‌توانید از گوشی و قلم استفاده کنید.

قلم Spen

اما نکته مهم در مورد گلکسی S22 اولترا، قلم Spen است، میراث سری گلکسی نوت که حالا به سری گلکسی S اضافه شده، همانند طراحی مدل‌های سری گلکسی نوت، قلم Spen درون گوشی قرار می‌گیرد. در سمت چپ فریم پایینی، حفره‌ای وجود دارد که قلم Spen داخل آن می‌رود. به این ترتیب طراحی گلکسی S22 اولترا به طور کلی شباهت زیادی به سری گلکسی نوت دارد.

با افزایش بازدهی و عملکرد هوش مصنوعی قلم Spen ویژگی‌های متعدد آن از جمله خوانایی و فهم دست خط کاربران افزایش پیدا کرده است که به افزایش قابلیت پیش‌بینی جهت استفاده از قلم در هنگام نوشتن یا کشیدن اشکال مختلف منجر شده است.

هرچند قلم Spen به مدل گلکسی  S22اولترا اضافه شده ولی باتری این مدل 5000 میلی‌آمپرساعت باقی مانده تا ایراد همیگشی سری نوت یعنی شارژدهی پایین باتری در این مدل رفع شود.

همچنین در مراسم گلکسی آنپکت اعلام شد که تاخیر قلم از 9 میلی‌ثانیه به 2.8 میلی‌ثانیه کاهش پیدا کرده که موجب می‌شود احساس استفاده شما از قلم طبیعی‌تر و واقعی‌تر باشد. به این ترتیب گلکسی S22 اولترا می‌تواند دست‌خط شما را تشخیص داده و آن را به متن تایپ شده تبدیل کند.

بخشی از نوآوری‌های مربوط به گلکسی S22 اولترا مربوط به نرم‌افزار آن است که قابلیت‌های جدیدی را به وسیله قلمSpen  رقم زده است، به عنوان مثال با کمک قابلیت جدید Collaborating View می‌توانید گلکسی S22 اولترا را به تبلت گلکسی S8 متصل کنید و درون صفحه تبلت به کار طراحی بپردازید و تنظیمات مربوط به قلم را در صفحه گلکسی S22 اولترا انجام دهید، با این کار تنظیمات اعمال شده در طراحی شما در تبلت سامسونگ اعمال می‌شود.

دوربین

سامسونگ برای پرچمدار جدید خود از چهار دوربین اصلی استفاده کرده است، دوربین اصلی این گوشی 108 مگاپیکسل، دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسل و دو دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی نیز در پشت گوشی دیده می‌شوند. طراحی دوربین‌ها شباهت زیادی به طراحی گلکسی A32 دارند که تفاوت عمده‌ای با دو مدل گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس دارد.

سامسونگ در گلکسی S22 اولترا توجه ویژه‌ای به عکس و فیلم‌برداری در شب و محیط‌های تاریک داشته، به طوری که با  الگوریتم‌ها و ویژگی‌های جدیدی که به دوربین گلکسی S22 اولترا اضافه شده، عکس‌برداری در روز و شب برای افراد آماتور و حرفه‌ای بسیار آسان خواهد بود.

معرفی گلکسی S22

بخش عمده‌ای از بار پردازشی دوربین برعهده واحد پردازشی عصبی جدید سامسونگ یا NPU خواهد بود که نسبت به نسل قبلی خود دو برابر سریع‌تر شده، دوربین با کمک این واحد می‌تواند پردازش‌های سریع‌تر و دقیق‌تری را انجام دهد، NPU به هوش مصنوعی گوشی کمک می‌کند تا وضوح و کیفیت اجسام در محیط‌های تاریک را افزایش دهد و نویز ویدیوها یا عکس‌ها را به پایین‌ترین حد ممکن برساند.

تعدادی از قابلیت ‌های دوربین گلکسی s22 که امشب در مراسم گلکسی آنپکت معرفی شدند شامل موارد زیر است:

  • تنظیم فریم‌ریت ویدیو در حال ضبط بر اساس شرایط محیطی و نور
  • اتوفوکوس بر پایه هوش مصنوعی که هنگام ورود و خروج افراد از کادر آن‌ها را تعقیب می‌کند، همچنین با انتخاب یک فرد زوم بر روی صورت او انجام شده و حرکاتش توسط دوربین دنبال می‌شود
  • لرزش‌گیر دوربین در هنگام فیلم‌برداری بالاترین میزان پایداری دوربین را ارائه می‌دهد
  • امکان استفاده از ویژگی‌های دوربین مانند نایت مود به طور مستقیم در شبکه‌های اجتماعی
  • امکان فیلم‌برداری و تصویری برداری در حالت Pro با امکان تنظیم دقیق آپشن‌های فیلم‌برداری
  • امکان تصویر برداری با فرمت Raw و ایجاد تنظیمات دلخواه
  • امکان استفاده از تکنولوژی nona-binning با دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ
  • اضافه شدن ویژگی Stereo Depth Map برای شناسایی دقیق‌ترین جزئیات در سوژه و جداسازی آن از پس‌زمینه در تصاویر پرتره

پردازنده

قلب پردازشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا توسط تراشه 4 نانومتری اگزینوس 2200 می‌تپد. این تراشه، سریع‌ترین پردازنده سری گلکسی S است و اولین تراشه 4 نانومتری در گوشی‌های سامسونگ نیز به حساب می‌آید. این تراشه چندی پیش توسط سامسونگ معرفی شد که از لینک زیر می‌توانید جزئیات آن را مطالعه کنید.

واحد پردازش عصبی جدید سامسونگ، تاثیر فراوانی بر روی بازدهی و عملکرد این گوشی گذاشته و به تعادل میان قدرت و مصرف کمک کرده، البته با استفاده از وای‌فای 6E نیز سرعت و پایداری اتصالات شبکه به شدت افزایش پیدا کرده و از طرفی مصرف باتری به صورت بهبود یافته، کاهش پیدا کرده است.

در ادامه می‌توانید جدول مشخصات سامسونگ گلکسی S22 اولترا را به صورت کامل مشاهده کنید:

ابعاد
 163.3 در 77.9 در 8.9 میلی‌متر
وزن
 229 گرم
 
 مشکی فانتوم، سفید، سیز و شرابی
بدنه
 از جنس شیشه و آلومینیوم، دارای گوریلا گلس ویکتوس پلاس، گواهی ضد آب IP68 (تا 30 دقیقه در عمق یک و نیم متری زیر آب)
نمایشگر
 6.8 اینچ Dynamic AMOLED 2X و رزولوشن +QHD
ویژگی‌های نمایشگر
 گوشه‌های خمیده، 120 هرتز، نرخ تاچ 240 هرتز و روشنایی تا 1750 نیت
پردازنده 
 Exynos 2200
پردازنده گرافیکی
 Xclipse 920
رم
 8 و 12 گیگابایت از نوع LPDDR 5
حافظه داخلی
 128، 256 و 512 گیگابایت به همراه نسخه یک ترابایتی از نوع UFS 3.1
سیستم عامل
 رابط کاربری One UI 4.1 بر پایه اندروید 12
دوربین اصلی
 چهار گانه: 108 مگاپیکسل واید + 10 مگاپیکسل تله‌فوتو + 12 مگاپیکسل اولتراواید + 10 مگاپیکسل
دوربین سلفی
 40 مگاپیکسل واید
ارتباطات
 وای‌فای 6E، پشتیبانی از 5G و NFC
باتری
 5000 میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی + 15 وات وایرلس

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH