آی‌فون 13 پرو مکس در تست بنچمارک گیک‌بنچ سامسونگ گلکسی S22 اولترا را تحقیر کرد!

گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S22 سامسونگ در زمره‌ قدرتمند‌ترین گوشی‌های اندرویدی حال حاضر بازار قرار دارند. با این‌حال تراشه‌ به‌کار گرفته شده در این سری یعنی اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 در قیاس با پردازنده‌ اختصاصی شرکت اپل یعنی A15 Bionic که در آی‌فون 13 پرو مکس تعبیه شده است؛ حرف زیادی برای گفتن نخواهد داشت. رسانه‌ PCMag اخیرا گزارشی از تست بنچمارک این دو هندست به اشتراک گذاشته است؛ گزارشی که اطلاعات آن از پایگاه داده گیک‌بنچ استخراج شده است.

گلکسی S22 اولترا در برابر آی‌فون 13 پرو مکس

بر اساس اطلاعات مذکور اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S22 اولترا با پردازنده‌ اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام موفق به کسب امتیاز 3433 در تست پردازش چند هسته‌ای گیک‌بنچ شد. این در حالیست که آی‌فون 13 پرو مکس با تراشه‌ بومی A15 Bionic اپل، امتیاز 4647 را در تست فوق کسب کرد. در تست تک هسته‌ای گیک‌بنچ نیز نتایج مشابهی مشاهده شد. در تست پردازش تک هسته‌ای نیز آی‌فون 13 پرو مکس موفق به کسب امتیاز 1735 شد و گلکسی S22 اولترا نیز امتیاز 1232 را به خود اختصاص داد.

شایان به ذکر است که نتایج این آزمایشات تعجب‌آور قلمداد نمی‌شود؛ چرا که تراشه‌ موجود در نسل جدید گوشی‌های هوشمند سامسونگ یعنی اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 از ماه دسامبر سال گذشته میلادی، امتیازاتی مشابه با تست فوق را به معرض نمایش گذاشته بود. بایستی توجه داشت که این تراشه نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت‌هایی جزئی را تجربه نموده است. اما از سوی دیگر چیپست A15 کمپانی اپل نسبت به تراشه‌ نسل گذشته یعنی A14 شاهد اصلاحات و پیشرفت‌های عملکردی قابل‌توجهی بوده است.

پیشرفت‌های عملکردی تراشه‌ پرچم‌دار کوالکام

اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 در مقایسه با تراشه‌ سال گذشته‌ کمپانی کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون 888 شاهد رشد 13 درصدی امتیاز تست تک هسته‌ای و افزایش 9 درصدی امتیاز پردازش چند هسته‌ای گیک‌بنچ بوده است. این اعداد بیانگر پیشرفت و بهبود نسبی تراشه‌ نسل جدید شرکت کوالکام ​​است. اما عملکرد این تراشه در برخی تست‌های بنچمارک‌ GFXBench نسبت به مدل نسل گذشته خود 20 درصد ارتقاء پیدا کرده است.

مقایسه نتایج بنچمارک آی‌فون 13 پرو مکس و گلکسی S22 اولترا

همان‌طور که احتمالا بار‌ها شنیده‌اید؛ امتیازات بنچمارک CPU و تراشه‌ گرافیکی، عملکرد دقیق دستگاه هنگام استفاده در دنیای واقعی را منعکس نمی‌کنند. با این‌حال می‌توان گفت که این امتیازات در واقع نشان‌دهنده توانایی و قابلیت‌های یک تراشه هنگام اجرای بازی‌ها و برخی امور پردازشی دیگر نظیر ویرایش ویدیو هستند. هسته‌ پردازش هوش مصنوعی یا NPU نیز یکی دیگر از علائق جدید سازندگان تراشه و کاربران است که در اموری مانند پردازش تصویر و صدا به‌طور فزاینده‌ای مفید واقع می‌شود. واحد پردازنده‌ عصبی تراشه‌ کوالکام «Hexagon» نام دارد.

بر اساس گزارشات منتشر شده، پردازنده Hexagon به اسمارت‌فون گلکسی S22 اولترا کمک کرده تا در آزمون یادگیری ماشینی گیک‌بنچ به امتیاز 448 دست یابد. حتی در این تست نیز پرچم‌دار سامسونگ به‌وضوح بازنده‌ جدال با آی‌فون 13 پرو مکس است؛ چرا که در این تست نیز پرچم‌دار اپل با کسب امتیاز 948 عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH