استراتژی آینده سامسونگ بر تولید گوشی‌های تاشو استوار خواهد بود

با معرفی هندست‌های سری گلکسی S22 توسط سامسونگ بالاخره مشخص شد که سری گلکسی نوت به پایان راه خود رسیده است. اکنون این شرکت دارای 2 سری برتر با اسامی گلکسی Z و گلکسی S است. غول کره‌ای برای رونمایی از یک نوآوری جدید در آینده نزدیک هیچ برنامه‌ای ندارد. در واقع هندست‌های سری S و Z جزو اولویت‌های سامسونگ به‌شمار خواهند رفت.

اما ظرف مدت 3 سال همه چیز می‌تواند دستخوش تغییر شود. پس از گذشت 3 سال احتمالا قالب‌های طراحی جدیدی نظیر اسمارت‌فون‌های تاشو و جمع‌شونده به بازار عرضه خواهند شد. رئیس واحد موبایل شرکت سامسونگ اعلام کرد:

“فعالیت‌ ما در افق زمانی کوتاه مدت بر یک استراتژی 2 مسیره استوار خواهد بود. پرچم‌داران سری S در 6 ماهه نخست سال معرفی شده و گجت‌های تاشو با طراحی خلاقانه نیز در نیمه دوم سال رونمایی خواهند شد. ما تا زمان دستیابی به یک تحول بنیادی دیگر کماکان این استراتژی را دنبال نموده و برای تحقق آن به‌سختی تلاش خواهیم کرد.”

تصاویر مربوط به دستگاه‌های کشویی و گجت‌های تاشو انعطاف‌پذیر پیش‌تر در گوشه و کنار مشاهده شده است. اما تمامی این تصاویر متعلق به طرح‌های مفهومی بوده و تا تبدیل شدن به یک محصول تجاری فاصله زیادی دارند. اکنون سامسونگ سرگرم توسعه دستگاه‌های مشابهی است. صحبت‌های یکی از مدیران ارشد سامسونگ نشان می‌دهد که این شرکت در صدد عرضه گجت‌های مذکور برای مصرف‌کنندگان نهایی است.

دستگاه‌های جدید سامسونگ

اگرچه اسمارت‌فون‌های جدید سری گلکسی S22 سامسونگ هنوز در خرده فروشی‌ها قابل دسترس نیستند؛ اما در حال حاضر فروشگاه اینترنتی آمازون در ایالات‌متحده فرآیند پیش‌فروش برترین پرچم‌دار این خانواده یعنی گلکسی S22 اولترا با تخفیف 100 دلاری را آغاز کرده است. بنابراین نسخه 256 گیگابایتی این اسمارت‌فون به‌جای 1300 دلار، 1200 دلار قیمت خواهد داشت.

این تخفیف روی مدل‌‌های 256 و 512 گیگابایتی گلکسی S22 اولترا اعمال می‌شود. در واقع برای مدل پایه با 128 گیگابایت حافظه داخلی هیچ تخفیفی در نظر گرفته نشده است. این پیشنهاد برای مدت محدودی قابل دسترس بوده و در هر زمانی می‌تواند به پایان برسد؛ اگرچه فاکتور زمان به احتمال فراوان بر تصمیم‌گیری در این زمینه تاثیرگذار نخواهد بود. در واقع با رسیدن حجم پیش‌سفارشات به یک رقم مشخص، احتمالا تخفیفات تشویقی نیز برداشته خواهند شد. مدل‌های تخفیف خورده گلکسی S22 اولترا در 4 مدل رنگی قرمز شرابی، سبز، مشکی و سفید قابل سفارش هستند.

تبلت‌های پرچم‌دار سامسونگ موسوم به سری گلکسی تب S8 در روز چهارشنبه گذشته و همزمان با اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S22 معرفی شدند. پیش‌سفارش این تبلت‌ها تقریبا بلافاصله پس از معرفی آنها آغاز شد. اما اکنون پیش‌فروش 2 مدل گلکسی تب S8 و گلکسی تب S8 اولترا در ایالات‌متحده متوقف شده است. این پدیده از تقاضای بالای مشتریان ناشی می‌شود. البته پیش‌فروش مدل‌های فوق در وبسایت رسمی سامسونگ متوقف شده است. با این‌حال سفارش تبلت‌های فوق در سایر پلتفرم‌های خرده فروشی نیز کار چندان آسانی نیست. به‌‌عنوان مثال گلکسی تب S8 اولترا کماکان در فروشگاه Best Buy قابل سفارش است؛ اما موجودی مدل استاندارد گلکسی تب S8 به اتمام رسیده است.

هنوز مشخص نیست که چنین حجم بالایی از پیش‌سفارشات بر قابلیت دسترس‌پذیری سری گلکسی تب S8 پس از آغاز فرآیند فروش واقعی چه تاثیری خواهد داشت. اما به‌نظر می‌رسد که دسترسی به این تبلت‌ها حداقل در ایالات‌متحده با چالش‌هایی همراه خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH