گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس فاقد پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه نمایشگر هستند!

هفته گذشته شرکت سامسونگ پس از مدت‌ها انتظار و افشای اطلاعات فراوان بالاخره از پرچم‌داران سری گلکسی S22 خود رونمایی کرد. این خانواده شامل 3 مدل مختلف با اسامی گلکسی S22، گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا است. اگرچه گلکسی S22 اولترا به‌عنوان پرچم‌دار واقعی این سری شناخته می‌شود؛ اما مدل‌های معمولی و پلاس نیز با پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به مدل‌های سال گذشته روانه بازار می‌شوند. به‌کارگیری تراشه‌های پرچم‌دار اگزینوس 2200 یا اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 یکی از ویژگی‌های مشترک میان هر 3 مدل به‌شمار می‌رود. در ابتدا به‌نظر می‌رسید که هر 3 هندست مجهز به نمایشگر LTPO بوده و نرخ نوسازی این پنل‌ها در محدوده 10 الی 120 هرتز قابل تنظیم است؛ اما اکنون ظاهرا این فرضیه رد شده است.

کمپانی کره‌ای پیش‌تر اعلام کرده بود که نمایشگرهای مورد استفاده در گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس از نرخ نوسازی متغیر در محدوده 10 تا 120 هرتزی پشتیبانی می‌کنند. با این‌حال در ادامه فهرست مشخصات هر 2 دستگاه در وبسایت رسمی سامسونگ به‌روزرسانی شد. اکنون اطلاعات مندرج در این وبسایت نشان می‌دهد که نمایشگرهای 2 گجت فوق از نرخ نوسازی متغیر در بازه 48 الی 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند؛ مشخصه‌ای که در هندست‌های سال گذشته موسوم به گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس نیز به چشم می‌خورد.

راس یانگ؛ مدیرعامل موسسه Display Supply Chain Consultants نخستین فردی بود که به این موضوع اشاره کرد. وی پیش‌تر ادعا کرده بود که گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس مجهز به پنل‌های LTPO با نرخ نوسازی متغیر در محدوده 48 الی 120 هرتز هستند.

“این اظهارات از جانب من نیست؛ چرا که سامسونگ فهرست مشخصات اسمارت‌فون‌های گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس را به‌روزرسانی نموده و مشخصه نرخ نوسازی 10 تا 120 هرتزی برای نمایشگرها را به 48 تا 120 هرتز تغییر داده است. کمپانی‌ها از نرخ نوسازی کمتر از 48 هرتزی به‌صورت تبلیغاتی رونمایی کرده‌اند؛ اما این قابلیت هنوز در یک محصول تجاری پیاده‌سازی نشده است. بنابراین ارائه چنین قابلیتی در 2 هندست فوق اقدامی بی‌سابقه به‌شمار می‌رفت.” – راس یانگ؛ 12 فوریه 2022

بر اساس گزارشات، نرخ نوسازی پنل LTPS مورد استفاده توسط گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس در برخی دموهای تبلیغاتی به کمتر از 48 هرتز رسیده بود. بنابراین سامسونگ در برخی تبلیغات بازاریابی ابتدایی خود به پشتیبانی این نمایشگرها از نرخ نوسازی پایین‌تر اشاره کرده بود. اکنون این شرکت برگه مشخصات هندست‌های خود را آپدیت کرده و اطلاعات دقیقی را در اختیار مخاطبان قرار داده است. در این میان تعدادی از کاربران انجمن XDA Developers جهت ارائه توضیحات بیش‌تر توسط سامسونگ با این شرکت تماس گرفتند: اما متاسفانه غول کره‌ای از پاسخ به این درخواست امتناع کرد.

گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس فاقد پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه نمایشگر هستند

اکنون بر اساس اطلاعات دقیقی که در وبسایت سامسونگ منتشر شده است؛ می‌توان تائید کرد که تنها گلکسی S22 اولترا از فناوری LTPO استفاده می‌کند. این هندست مجهز به یک پنل LTPO 2.0 بوده و از نرخ نوسازی متغیر در بازه 1 الی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. این موضوع از پیشرفتی بزرگ نسبت به پرچم‌دار سال گذشته یعنی گلکسی S21 اولترا حکایت دارد. نمایشگر مورد استفاده در این اسمارت‌فون از نرخ نوسازی متغیر در محدوده 10 الی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کرد.

به‌نظر می‌رسد که نمایشگر گلکسی S22 در مقایسه با مدل نسل قبلی خود هیچ‌گونه پیشرفتی را تجربه نکرده است. از سوی دیگر گلکسی S22 پلاس از یک نمایشگر روشن‌تر با حداکثر روشنایی 1750 نیت بهره می‌گیرد. در واقع نمایشگر این هندست نسبت به مدل نسل قبلی خود صرفا شاهد پیشرفت‌های نسبی بوده است. بنابراین سامسونگ برای اسمارت‌فون‌های جدید خود از راهبردی مشابه با شرکت اپل بهره گرفته است. بر این اساس گلکسی S22 اولترا مخصوص کاربرانی است که خواهان تجربه استفاده از دستگاه پرچم‌دار سال 2022 با فناوری‌های پیشرفته و ساختار بادوام هستند. با این‌حال خریداری این هندست مستلزم پرداخت هزینه بیش‌تر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH