تعویض نمایشگر گوگل پیکسل 6 موجب از کار افتادن اسکنر اثرانگشت گوشی می‌شود!

اگرچه سری پیکسل 6 گوگل در بدو عرضه به بازار با استقبال مطلوبی از سوی مشتریان مواجه شد؛ اما در ادامه این هندست‌ها با مشکلات متعددی نظیر باگ‌های به‌روزرسانی فیرم‌ور، قطعی سیگنال و مواردی از این دست درگیر شدند. اکنون نیز جدیدترین مشکل رویت شده در سری پیکسل 6 موجب از کار افتادن کامل حسگر اثرانگشت روی آنها می‌شود.

در نخستین روزهای پس از عرضه پیکسل 6 بسیاری از کاربران گزارش دادند که اسکنر اثرانگشت هندست آنها به کندی عمل می‌کند. گوگل در پچ‌های نرم‌افزاری آینده خود روی حل این مشکل کار کرد؛ اما تلاش‌های کمپانی تاثیر ناچیزی بر بهبود عملکرد حسگر اثرانگشت داشت. بر اساس اعلام وبسایت GSMArena، کاربران پس از تعویض نمایشگر اسمارت‌فون خود قادر به استفاده از سیستم امنیت بیومتریکی آن نیستند.

شایان به ذکر است که این مشکل در هر 2 مدل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو رویت شده و کاربران مختلف به منظور بیان شکایات خود همواره به انجمن Reddit و صفحات پشتیبانی گوگل مراجعه می‌کنند. بعلاوه این مشکل حتی در دستگاه‌هایی که فرآیند تعویض نمایشگر آنها توسط فروشگاه‌های رسمی و مورد تائید گوگل نظیر UBreakIFix انجام شده است؛ نیز مشاهده می‌شود. موضوع جالب توجه اینکه حتی تکنسین‌های فعال در حوزه تعمیرات نیز همواره از راه‌اندازی مجدد این مشخصه ناتوان هستند. ظاهرا این مشکل از ابزار کالیبراسیون اثرانگشت ارائه شده توسط شرکت گوگل ناشی می‌شود.

این ابزار، نصب اسکنر اثرانگشت جدید روی دستگاه‌های پیکسلی پس از تعویض نمایشگر آنها را غیرممکن می‌کند. بدین‌ترتیب تعداد محدودی از کاربران پس از تعویض نمایشگر گوشی پیکسلی خود قادر به استفاده از مشخصه بیومتریکی حسگر اثرانگشت نخواهند بود. افراد دچار مشکل، اعلانی با مضمون “یافتن نرم‌افزار کالیبراسیون منحصربه‌فرد برای این دستگاه غیرممکن است” را مشاهده خواهند کرد.

در حال حاضر گوگل از هرگونه اظهارنظر در این رابطه خودداری نموده است. بنابراین به منظور اطلاع از نحوه اصلاح یکی دیگر از مشکلات سری پیکسل 6 توسط گوگل بایستی تا زمان صدور بیانیه رسمی توسط کمپانی منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH