ردمی K50 پرو احتمالا با تراشه پرچم‌دار Dimensity 8100 مدیاتک عرضه خواهد شد

نخستین عضو خانواده ردمی K50 چند روز قبل معرفی شد. این هندست با نام ردمی K50 Gaming Edition در کانون بحث و گفتگوها قرار گرفته است. بعلاوه گجت مذکور با سایر مدل‌های خانواده تفاوت‌هایی دارد. بنابراین کاربران کماکان منتظر معرفی سایر مدل‌های سری ردمی K50 هستند. بر اساس شنیده‌ها ردمی K50 پرو یکی از اعضای قدرتمند خانواده به‌شمار می‌رود. به‌ همین دلیل تاکنون شایعات و گمانه‌زنی‌های متعددی پیرامون این محصول منتشر شده است.

امروز 2 خبرچین با اسامی مستعار OnLeaks و Zoutons AE از طریق همکاری با یکدیگر اقدام به انتشار رندرهایی جدید از اسمارت‌فون آینده ردمی K50 پرو نموده‌اند.

طراحی ردمی K50 پرو

بر اساس پیش‌بینی‌ها کمپانی شیائومی در صدد برگزاری کنفرانس معرفی محصولات جدید خود طی ماه مارس 2022 است. کمپانی چینی ضمن برگزاری این مراسم از چندین محصول جدید خود از جمله هندست‌های ردمی K50 و ردمی K50 پرو رونمایی خواهد کرد. این گجت‌ها در کنار ردمی K50 اولترا از تراشه‌های متفاوتی نظیر اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 و Dimensity 9000 و Dimensity 8000/8100 شرکت مدیاتک استفاده خواهند کرد.

بر اساس تصاویر لو رفته می‌توان استدلال کرد که ردمی K50 پرو از طراحی نمایشگر ساده همراه با حفره کروی‌شکل در قسمت مرکزی بهره خواهد برد. همچنین منبع خبری پیش‌تر اشاره شده ادعا می‌کند که این هندست مجهز به یک نمایشگر 6.6 اینچی بوده و ابعاد بدنه آن احتمالا برابر با 163.2×76.2×8.7 میلی‌متر خواهد بود. در عین‌حال دوربین اصلی تعبیه شده روی پنل پشتی گوشی از یک سنسور 64 مگاپیکسلی CMOS استفاده خواهد کرد. بعلاوه انرژی مورد نیاز این اسمارت‌فون از طریق باتری داخلی 4700 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی تامین می‌شود.

ردمی K50 پرو احتمالا از جدیدترین رابط کاربری اختصاصی شیائومی موسوم به MIUI 13 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 12 استفاده خواهد کرد. بعلاوه توان پردازشی این مدل از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 به‌همراه حداقل 6 گیگابایت حافظه رم تامین خواهد شد.

سایر ویژگی‌ها

با این‌حال در خصوص به‌کارگیری تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 در ردمی K50 پرو نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد؛ زیرا بر اساس اعلام یک منبع خبری دیگر و به نقل از یک وبلاگ‌نویس در شبکه اجتماعی Weibo، ردمی K50 پرو از تراشه پرچم‌دار Dimensity 8100 شرکت مدیاتک استفاده خواهد کرد.

پیش از این یک خبرچین دیگر در شبکه اجتماعی Weibo ادعا کرد که سری Dimensity 8000 شامل 2 تراشه مختلف با اسامی Dimensity 8000 و Dimensity 8100 خواهد بود. در این میان مدل Dimensity 8100 موفق به کسب امتیاز بالغ بر 820 هزار در بنچمارک AnTuTu شده و از تراشه اسنپ‌دراگون 888 پیشی گرفته است.

سال گذشته کمپانی چینی اسمارت‌فون پرچم‌دار ردمی K40 پرو پلاس را با تراشه اسنپ‌دراگون 888 به بازار عرضه کرد. بنابراین هندست امسال از عملکرد بهتری نسبت به مدل نسل قبلی خود برخوردار خواهد بود. بعلاوه تراشه Dimensity 8100 توسط کمپانی TSMC تولید شده و بهره‌وری انرژی آن در مقایسه با تراشه اسنپ‌دراگون 888 تولید شده توسط سامسونگ احتمالا بهتر خواهد بود.

در واقع اخیرا شایعات متعددی پیرامون این اسمارت‌فون مطرح شده است؛ بنابراین تعیین درستی یا نادرستی هرکدام از آنها کار دشواری خواهد بود. لذا به منظور روشن شدن حقیقت ناچارا بایستی تا زمان رونمایی رسمی از ردمی K50 پرو منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH