نخستین تصاویر مطبوعاتی شیائومی 12 لایت در فضای وب منتشر شد

اکنون مدت‌هاست که شیائومی عرضه ورژن لایت پرچم‌داران خود که به لحاظ امکانات و قیمت‌گذاری با دستگاه‌های برتر این شرکت به‌طور مستقیم رقابت نمی‌کنند را در دستور کار قرار داده است. ورژن تضعیف شده شیائومی 12 موسوم به شیائومی 12 لایت طی سال 2022 عرضه خواهد شد. اکنون نخستین تصاویر مطبوعاتی این هندست در اینترنت منتشر شده است.

طراحی خارجی شیائومی 12 لایت مشابه با ورژن استاندارد شیائومی 12 است. دوربین جلویی درون حفره کروی‌شکل مستقر شده و حواشی باریک در اطراف نمایشگر به چشم می‌خورند. بلوک دوربین پشتی گوشی نیز از ظاهری مشابه با مدل استاندارد برخوردار است. این اسمارت‌فون شبیه به یک پرچم‌دار به‌نظر می‌رسد. حواشی باریک در طرفین چپ و راست نمایشگر نیز موجب می‌شوند تا شیائومی 12 لایت از ظاهری مشابه با یک گجت لوکس برخوردار باشد.

شیائومی 12 لایت با شاخص L9 شناخته شده و از اسم رمز taoyao استفاده می‌کند. این هندست مجهز به یک نمایشگر 6.55 اینچی اولد با نرخ نوسازی 120 هرتزی و رزولوشن 2400×1080 پیکسل خواهد بود. پردازنده اسنپ‌دراگون +778G، اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر و رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 12 سایر مشخصات این هندست را تشکیل می‌دهند.

شیائومی 12 لایت مجهز به اسپیکرهای استریو بوده و پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه آن نیز از سنسور اصلی ISOCELL GW3 ساخت شرکت سامسونگ میزبانی خواهد کرد. لنز فوق‌عریض و ماژول ماکرو سایر مولفه‌های سیستم دوربین پشتی هندست را تشکیل می‌دهند. شیائومی 12 لایت در ماه مارس عرضه خواهد شد.

شیائومی در تدارک معرفی اسمارت‌فون پرچم‌دار میکس 5 با فناوری شارژ سریع 150 واتی است

یک گزارش اخیرا منتشر شده نشان داد که شرکت اوپو سرگرم تست یک شارژر اسمارت‌فونی 150 واتی است. از سوی دیگر ریلمی نیز در اسمارت‌فون‌های آینده خود مجهز به تراشه Dimensity 8000 مدیاتک از این فناوری بهره‌برداری خواهد کرد. بر اساس اطلاعات جدیدا لو رفته، شیائومی نیز قابلیت شارژ سریع 150 واتی را دراختیار مشتریان خود قرار خواهد داد. این فناوری در اسمارت‌فون پرچم‌دار میکس 5 به‌کار گرفته خواهد شد.

بر اساس گزارشات، شارژ سریع 150 واتی شیائومی میکس 5، باتری اسمارت‌فون شما را ظرف مدت کمتر از 15 دقیقه به‌طور کامل شارژ خواهد کرد. همچنین برخی گزارشات از همکاری شیائومی با یک شرکت معروف در زمینه طراحی دوربین حکایت دارند. بخشی از قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری شیائومی میکس 5 محصول همین همکاری دوجانبه خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی‌ها کمپانی شریک برند چینی احتمالا لایکا نام دارد؛ اگرچه این موضوع هنوز مورد تائید قرار نگرفته است.

بر اساس شایعات، شیائومی میکس 5 مجهز به پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه شامل سنسور اصلی IMX707 ساخت سونی با رزولوشن 50 مگاپیکسل، ماژول 48 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری و لنز فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی خواهد بود. این هندست از یک پردازنده سیگنال اختصاصی موسوم به Surge C2 بهره‌برداری خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات پیش‌تر لو رفته، توان پردازشی شیائومی میکس 5 از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 کوالکام تامین خواهد شد. همچنین این هندست مجهز به یک نمایشگر 6.73 اینچی ساخت سامسونگ از نوع E5 AMOLED با رزولوشن 2K خواهد بود. همچنین ظرفیت باتری برابر با 5000 یا 6000 میلی‌آمپرساعت خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی‌ها شیائومی میکس 5 در اوایل ماه آینده میلادی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH