نخستین دستگاه آی‌فون 12 پرو مکس اپل با پورت USB-C در فروشگاه eBay عرضه شد

یک شرکت اسلواکیایی با نام DEEP موفق به تولید نسخه سفارشی آی‌فون 12 پرو مکس اپل مجهز به پورت USB-C شده است. بسیاری از کاربران از مدت‌ها قبل منتظر اضافه شدن این درگاه به گوشی‌های آی‌فون بودند؛ زیرا اکنون بسیاری از محصولات اپل با این گزینه ارتباطی فراگیر در جهان روانه بازار شده و به منظور شارژ باتری یا انتقال داده از پورت USB-C استفاده می‌کنند.

در حال حاضر آی‌پدها و کامپیوترهای مک اپل مجهز به این پورت استاندارد USB هستند. با این‌حال درگاه مذکور در سری آی‌فون 12 به‌طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است. پیش از این تنها یک دستگاه آی‌فون X سفارشی با درگاه USB-C رونمایی شد و با قیمت هنگفت 86 هزار دلاری در فروشگاه eBay به فروش رفت.

شرکت Deep با انتشار یک ویدیوی کامل کلیه مراحل تبدیل نمودن آی‌فون 12 پرو مکس به دستگاهی مجهز به پورت USB-C را توضیح می‌دهد. این فرآیند با بازگشایی بدنه اسمارت‌فون و جداسازی مجموعه کابل‌های فلکس مربوط به پورت لایتنینگ آغاز شد. به منظور قرارگیری صحیح کانکتور USB-C در حفره تعبیه شده روی بدنه، اندازه‌گیری‌های لازم انجام شد. در ادامه یک کابل فلکس با پورت USB-C و تراشه اصلی Mfi طراحی شد. سپس تمامی این قطعات روی مجموعه فلکس لحیم‌کاری شده و مجددا روی آی‌فون 12 پرو مکس نصب شدند. به منظور استقرار مطلوب پورت جدید در جایگاه خود از این قسمت یک پرینت سه‌بعدی نیز تهیه شد.

پورت جدید USB-C آی‌فون 12 پرو مکس عملکرد مناسبی از خود ارائه نموده و هنگام شارژ دستگاه و انتقال داده به شکلی بی‌نقص عمل می‌کند. همچنین دستگاه مورد اشاره با آیتونز نیز سازگاری داشته و حافظه داخلی گوشی به‌صورت یکپارچه به مک متصل می‌شود. از جنبه شارژ نیز نسخه سفارشی آی‌فون 12 پرو مکس با استفاده از کابل USB-C به USB-C یا USB-A به USB-C و شارژر اورجینال اپل به‌درستی شارژ می‌شود.

در این میان به اشکالات احتمالی دستگاه در غیاب کانکتور اصلی لایتنینگ هیچ اشاره‌ای نشده است. بعلاوه مشخص نیست که آیا میان شرکت‌های DEEP و اپل رابطی وجود داشته است یا خیر.

در حال حاضر آی‌فون 12 پرو مکس مجهز به پورت USB-C از طریق یک حراج در فروشگاه‌ eBay به معرض فروش گذاشته شده است. این دستگاه دومین مدل آی‌فون با پورت USB-C محسوب می‌شود. نخستین مدل، انتظارات طراحان خود را برآورده نکرد. حراج گوشی جدید از روز 24 فوریه (5 اسفند ماه) آغاز شده و تا ساعت 3 بامداد روز 6 مارس (15 اسفند ماه) به وقت شرقی ادامه خواهد یافت.

بعلاوه با وجود تغییرات اعمال شده در نسخه سفارشی آی‌فون 12 پرو مکس مشخص نیست که آیا این هندست همانند مدل اصلی کماکان از قابلیت مقاومت در برابر آب‌خوردگی برخوردار خواهد بود یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH