راه‌های افزایش عمر باتری آیپد

از میان تمام برندهای مطرح دنیا در صنعت تلفن همراه و تبلت، محصولات اپل همچنان جزو محبوب‌ترین برندهای جهان هستند. ولی از زمانی که اپل ابزارک سلامت باتری یا Battery Health را برای آیپد رونمایی کرد، اغلب کاربران نگران سلامت باتری آیپد خود شدند.

ولی این موضوع چندان هم نگران کننده نیست. چون با اجرای چند راهکار ساده و بدون کمترین زحمت، می‌توانیم عمر باتری آیپدها را بیشتر کنیم. موضوعی که تصمیم داریم در این مطلب به آن بپردازیم، معرفی همین راهکارهای ساده است. پس اگر می‌خواهید عمر باتری آیپدتان به مقدار قابل توجهی افزایش دهید، در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید.

 

قابلیت بهینه سازی شارژ باتری در آی‌پد ها

اولین و مهم‌ترین قاتل باتری انواع آیپد، شارژهای طولانی مدت بود، مخصوصاً زمانی که آیپد از شب تا صبح به شارژر متصل می‌ماندند. اما از زمانی که مشخصه‌ی Optimized Battery Charging به سیستم کنترل سلامت باتری آیپدها اضافه شد، این مساله تا حدی رفع شد. چون این سیستم طوری برنامه ریزی شده است، که وقتی شارژ باتری آیپد به 80 درصد می‌رسد، فرآیند شارژ شدن باتری را کنترل می‌کند.

طبق نظر متخصصین اپل، این سیستم برای افزایش عمر باتری آیفون و آیپدها طراحی شده است و از فرسایش آنها در گذر زمان جلوگیری می‌کند. این قابلیت در اغلب آیپدها فعال است و نیازی به فعال سازی دستی نیست. اما سیستم Optimized Battery Charging به تنهایی کافی نیست. اقدامات دیگری هم هستند که باید انجام دهیم، تا عمر مفید باتری حفظ شود.

راهکارهای افزایش عمر باتری آیپدها

در این بخش، می‌خواهیم همان راهکارهای ساده‌ای را به شما آموزش بدهیم که در ابتدای مطلب درباره‌اش صحبت کردیم. برای افزایش طول عمر باتری آیپد خود این روش‌ها را اجرا کنید:

1.     از شارژر اصلی دستگاه یا شارژرهای دارای استاندارد MFi استفاده کنید

تا وقتی که مجبور نیستید، از شارژرهای همراه یا پاوربانک استفاده نکنید. این شارژرها گرمای زیادی تولید می‌کنند که برای آیپد خوب نیست. همچنین استفاده از شارژرهای فست برای آیپد هایی که باتری آنها فست شارژ نیست، توصیه نمی‌شود. چون ممکن است ولتاژ شارژ باتری تبلت ما با ولتاژ شارژ شارژرهای سریع، هماهنگی نداشته باشد. این موضوع باعث کاهش عمر مفید باتری می‌شود.

سعی کنید همیشه از شارژر اصلی آیپد استفاده کنید. البته اگر شارژر شما خراب شده و باید یک شارژر نو تهیه کنید، بهتر است سراغ شارژر هایی بروید که دارای استاندارد MFi هستند، یعنی شارژرهای عمومی که برای استفاده محصولات اپل هم بهینه شده‌اند.

2.     اپلیکیشن‌های پرمصرف را شناسایی کنید

از میان تمام برنامه‌های آیپد، همیشه تعدادی برنامه وجود دارند که در مقایسه با بقیه اپلیکیشن‌ها باتری بیشتری مصرف می‌کنند. شناسایی این برنامه‌ها و غیرفعال‌کردن آنها، می‌تواند تا حد زیادی جلوی مصرف بیش از حد باتری را بگیرد.

برای این کار باید به بخش تنظیمات آیپد برویم و گزینه باتری را انتخاب کنیم. در صفحه‌ای که به ما نمایش داده می‌شود، فهرستی از اپلیکیشن‌های فعال تبلت و میزان مصرف باتری آنها وجود دارد. از بین برنامه‌های فعال و پرمصرف، موارد غیرضروری را غیر فعال می‌کنیم تا مصرف باتری تبلت تا حدی کنترل شود.

3.     سرعت خاموش شدن صفحه نمایشگر را روی کوتاه‌ترین زمان تنظیم کنیم

صفحه نمایشگر یکی از پرمصرف‌ترین بخش‌های آیپد است. هرچقدر صفحه نمایشگر آیپد بزرگتر باشد، مصرف باتری آن هم بیشتر است. پس چه بهتر که با تنظیم مدت زمان روشنایی آن، مصرف باتری دستگاه را کم کنیم.

برای تنظیم این ویژگی، باید وارد بخش Settings شویم و گزینه Display & Brightness را انتخاب نماییم. سپس گزینه‌ی Auto-Lock را انتخاب و مدت زمان خودکار خاموش شدن نمایشگر را روی 5 الی 15 ثانیه تنظیم کنیم.

4.     غیرفعالسازی قابلیت Push Notification برای اپلیکیشن‌های غیرضروری را فراموش نکنیم

اقدام بعدی که می‌توانیم انجام دهیم، غیر فعال کردن گزارش پیام برنامه‌های غیرضروری است. ما برای همه برنامه‌های تبلت، نیاز به چک کردن مداوم پیام‌ها نداریم. با غیرفعال‌کردن این قابلیت برای اپلیکیشن‌های غیرضروی، می‌توانیم تا حدی مصرف باتری را کم کنیم.

5.     موبایل دیتا و وای‌فای را در مواقع غیر ضروری خاموش کنیم

استفاده از اینترنت همیشه و همه جا مورد نیاز نیست. بنابراین بهتر است در ساعت‌هایی که به اینترنت نیاز نداریم، WiFi و Mobile Data را خاموش کنیم. این دو ویژگی بعد از صفحه نمایشگر، جزو پرمصرف‌ترین بخش‌های تبلت هستند. البته، اگر دائماً به اینترنت نیاز دارید، بهتر است WiFi را به Mobile Data ترجیح دهید، چون مصرف کمتری دارد.

6.     آپدیت و ریفرش خودکار اپلیکشن‌های آیپد را غیر فعال نمایید

بروزرسانی و ریفرش خودکار برنامه‌ها، چون به‌طور دائم به اینترنت نیاز دارد و استفاده از اینترنت هم بخش زیادی از باتری را مصرف کرده و عمر باتری را کم می‌کند. اگر این برنامه‌ها غیر فعال شوند، می‌توانند به کنترل مصرف باتری و افزایش طول عمر آن کمک کنند. آپدیت برنامه‌ها کار راحتی است که می‌توانیم هر زمان که تمایل داشتیم، به‌صورت دستی انجام دهیم.

7.     تبلت را در حالت پرواز قرار دهیم

روش دیگری که می‌تواند به افزایش طول عمر باتری آیپد ما کمک کند، قرار دادن تبلت روی حالت پرواز است. با توجه به اینکه در طول روز به آیپد نیاز داریم، می‌توانیم شب‌ها و هنگام خواب، آن را روی حالت پرواز قرار دهیم تا در مصرف باتری صرفه جویی شود.

توصیه‌های عمومی برای کاهش فوری مصرف باتری آی‌پد ها

راهکارهایی که در بخش قبلی ارائه کردیم، برای استفاده روزمره بود. ولی اگر در شرایطی قرار گرفتید که لازم بود خیلی سریع مصرف باتری آیپد خود را کم کنید، این روش‌ها حتماً به کارتان خواهد آمد:

  • نور صفحه نمایشگر را کاهش دهید.
  • قابلیت بهینه‌سازی شارژ آیپد را فعال کنید.
  • آیپد را روی حالت Low Power یا Power Saving قرار دهید.
  • داده‌ها، وای‌فای، بلوتوث و جی‌پی‌اس تبلت را خاموش کنید.
  • تبلت را روی حالت پرواز قرار دهید.
  • جلوه‌های ویژه یا Motion Animation تبلت را غیر فعال کنیم.

 

سخن پایانی

اجرای راهکارهایی که به شما معرفی کردیم، تا حد قابل توجهی عمر باتری آیپدها را بیشتر می‌کند، ولی مهم‌ترین نکته‌ای که نباید فراموش کنیم، این است که باتری‌های لیتیوم یونی آیپدها به مرور زمان فرسوده می‌شوند. به همین دلیل است که همیشه نمی‌توانیم وضعیت باتری آیپدها را در 100٪ نگه داریم. ولی این قضیه باعث نمی‌شود که عملکرد باتری‌ها کم شود!

البته آیپدهای سری جدید اپل، همگی فست شارژ هستند و نسبت به محصولات سری‌های قبل، کیفیت بهتری دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده جدیدترین تبلت‌های Apple به فروشگاه آنلاین پلازا دیجیتال مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH