دبیر کمیسیون طرح صیانت، مخالفان طرح صیانت را‌ «سگ‌های قلاده بلند غرب‌گرا» نامید

مهرداد ویس‌کرمی، نماینده مجلس و دبیر کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، موسوم به طرح صیانت، افرادی که مخالف طرح صیانت هستند را سگ‌های قلاده بلند غرب‌گرا خطاب کرد.

ویس‌کرمی، توئیتی را در صفحه شخصی خود بر روی پلتفرم توئیتر منتشر کرده و در رابطه با اهمیت تصویب طرح صیانت و قانونمند شدن فضای مجازی، توضیحاتی را ارائه داده بود.

وی در ضمن توئیت خود، کسانی که مخالف قانونمند شدن فضای مجازی هستند را سگ‌های قلاده بلند غرب‌گرا خطاب کرد که این موضوع اعتراض کاربران فضای مجازی را برانگیخت.

ویس‌کرمی پس از مشاهده موج اعتراضات کاربران به توئیت اولش، در دفاع از خود، توئیت دیگری منتشر کرد و مدعی شد که عبارت سگ‌های قلاده بلند، توهین نیست؛ بلکه عبارتی است که ریچارد المان، رئیس سابق سازمان سیا، در رابطه با کسانی که کورکورانه از تفکر لیبرال دموکراسی آمریکایی تقلید می‌کنند، به کار برده است. بلند بودن قلاده به معنای این است که آن‌ها نمی‌دانند به طور نامحسوس تحت کنترل هستند.

جدای از ادبیات بحث‌برانگیز دبیر کمیسیون طرح صیانت، مسئله حضور و فعالیت نمایندگان مجلس و سایر مسئولین در پلتفرم توئیتر، بارها مورد انتقاد صاحب‌نظران قرار گرفته است؛ چرا که استفاده از سایت و اپلیکیشن توئیتر، براساس قوانین کشور ما ممنوع و غیرقانونی است؛ کما اینکه در مفاد طرح صیانت نیز به صراحت آمده است که خرید و فروش و استفاده از اپلکیشن‌های تغییر IP ممنوع است!

با در نظر گرفتن توضیحاتی که داده شد، حالا عجیب بودن این مسئله، نمایان‌تر می‌شود‌؛ دبیر کمیسیون مشترک طرح صیانت، در پلتفرم توئیتر فعالیت کرده و از اهمیت قانونمند شدن فضای مجازی و تصویب طرح صیانت، با این ادبیات ناخوشایند سخن می‌گوید.

متن هر دو توئیت دبیر کمیسیون مشترک طرح صیانت را در زیر مشاهده می‌کنید:

1 در مورد “دبیر کمیسیون طرح صیانت، مخالفان طرح صیانت را‌ «سگ‌های قلاده بلند غرب‌گرا» نامید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH