وان‌پلاس نورد 3 با تراشه Dimensity 8100 در راه است

کمپانی اوپو اخیرا در جریان برگزاری رویداد MWC 2022 از فناوری شارژ سریع 150 واتی جدید خود رونمایی کرد. برند چینی اعلام کرد که این فناوری نخستین بار در یکی از اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس که احتمالا طی 3 ماهه دوم سال 2022 یعنی حد فاصل ماه‌های آوریل تا ژوئن عرضه می‌شود؛ به‌کارگیری خواهد شد. اکنون گزارشات جدید نشان می‌دهند که این هندست همان وان‌پلاس نورد 3 خواهد بود.

گزارش اخیر وبسایت AndroidCentral نشان می‌دهد که اسمارت‌فون جدید وان‌پلاس نورد 3 از فناوری شارژ 150 واتی اوپو پشتیبانی خواهد کرد. بعلاوه این هندست بر پایه مدل ریلمی GT Neo 3 تولید خواهد شد. وبسایت PriceBaba با همکاری یک خبرچین مشهور به نام Mukul Sharma طی گزارش دیگری اعلام کرد که هندست آینده وان‌پلاس نورد 3 در اواخر ماه مه یا اوایل ژوئن در هندوستان عرضه خواهد شد.

این گزارشات مطابق با پست اخیرا منتشر شده توسط پیت لاو؛ مدیرعامل وان‌پلاس در یک انجمن است. وی در این پست اعلام می‌کند: “ما در 3 ماهه دوم سال 2022 برای نخستین بار از اسمارت‌فون جدید وان‌پلاس رونمایی خواهیم کرد.” بر این اساس انتظار می‌رود که در 3 ماهه دوم سال جاری میلادی شاهد عرضه نهایی وان‌پلاس نورد 3 باشیم.

از جنبه قابلیت‌های شارژ نیز شرکت اوپو در جریان برگزاری رویداد MWC 2022 اعلام کرد که فناوری شارژ 150 واتی SuperVOOC می‌تواند باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی یک هندست را ظرف مدت تنها 15 دقیقه به‌طور کامل شارژ نماید. بعلاوه با وجود این فناوری، شارژ 1 تا 50 درصدی باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی دستگاه تنها 5 دقیقه زمان خواهد برد.

وان‌پلاس نورد 5G 2

همچنین اوپو اعلام کرد که فناوری مذکور در قالب پکیجی همراه با موتور سلامت باتری اوپو عرضه می‌شود. این مشخصه نه‌تنها به مدیریت بهینه باتری کمک می‌کند؛ بلکه موجب می‌شود تا پس از 1600 چرخه شارژ 0 تا 100 درصدی، ظرفیت باتری تنها 20 درصد کاهش پیدا کند.

مشخصات احتمالی وان‌پلاس نورد 3

گزارش پیش‌تر منتشر شده پیرامون یک دستگاه ناشناخته وان‌پلاس (که اکنون به‌نظر می‌رسد همان وان‌پلاس نورد 3 است) نشان می‌دهد که این دستگاه مجهز به یک نمایشگر 6.7 اینچی اولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی است. بعلاوه این دستگاه احتمالا مجهز به یک حفره کروی‌شکل در قسمت مرکزی نمایشگر جهت استقرار دوربین سلفی خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها توان پردازشی این اسمارت‌فون از طریق تراشه Dimensity 8100 مدیاتک مجهز به 4 هسته پردازشی کورتکس A78 تامین می‌شود. این تراشه از رم LDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز به سنسور IMX766 سونی روی پنل پشتی گوشی مستقر شده است. همچنین انرژی مورد نیاز هندست توسط یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. وان‌پلاس نورد 3 از فناوری شارژ سریع 150 واتی پشتیبانی نموده و احتمالا با سیستم‌عامل اندروید 12 به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH