رندرهای سامسونگ گلکسی S23 با دوربین زیر نمایشگر منتشر شد

طراحی سامسونگ گلکسی S23 در صورت استفاده از فناوری دوربین زیر نمایشگر به چه شکل خواهد بود؟ این پرسشی است که اکنون احتمالا در ذهن بسیاری از کاربران نقش بسته است. با این‌حال یک خبرچین توئیتری با نام Ice Universe پس از تهیه تصاویری از گلکسی S22 و سپس چسباندن یک تصویر والپیپر فوتوشاپی بدون هرگونه حفره روی آن، نمایی احتمالی از پرچم‌دار آینده سامسونگ را به معرض نمایش گذاشته است.

اگرچه بسیاری از کاربران اذعان می‌کنند که هنگام استفاده از گوشی متوجه حفره تعبیه شده در قسمت فوقانی نمایشگر آن نمی‌شوند؛ اما بی‌تردید استفاده از نمایشگر کاملا یکپارچه، ظاهر زیبایی را برای دستگاه رقم خواهد زد.

با این‌حال استفاده از دوربین زیر نمایشگر در گوشی‌های سامسونگ، پدیده‌ای بی‌سابقه به‌شمار نرفته و اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 3 در سال گذشته نیز همراه با این فناوری روانه بازار شد. اگرچه سامسونگ نیز تائید کرد که این دوربین به منظور ثبت تصاویر سلفی طراحی نشده است. در واقع بررسی‌های انجام شده روی دوربین زیر نمایشگر نشان داد که کیفیت تصاویر ثبت شده مطابق با انتظارات چندان مطلوب نیست؛ اگرچه عملکرد این دوربین برای چت‌‌های اسکایپ رضایت‌بخش است.

سامسونگ پیش‌تر با بهره‌گیری از فناوری بیومتریکی اولتراسونیک خود به مهارت بالایی در زمینه پیاده‌سازی اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر دست یافت. این موضوع موجب شد تا عملکرد اسکنر اثرانگشت اپتیکی زیر نمایشگر در سری پیکسل 6 گوگل مورد انتقادات جدی قرار بگیرد. با این‌حال نهایتا تمامی تولیدکنندگان در هندست‌های خود از این قابلیت بهره‌برداری خواهند کرد. این‌بار نیز مطابق روال معمول با گذشت زمان، هزینه قطعات مورد استفاده برای دوربین‌های زیر نمایشگر کاهش یافته و کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آنها نیز بهبود خواهد یافت.

سامسونگ نخستین بار در سال گذشته و برای اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 3 خود از فناوری دوربین زیر نمایشگر استفاده کرد

بایستی به‌خاطر داشت که سامسونگ نخستین شرکتی نیست که اقدام به عرضه یک اسمارت‌فون با فناوری دوربین زیر نمایشگر نموده است؛ چرا که برخی برندهای چینی نظیر ZTE پیش‌تر از این ایده بهره‌برداری کرده‌اند. به‌عنوان مثال ZTE Axon 20 5G در سپتامبر سال 2020 معرفی شد و نخستین هندست مجهز به دوربین زیر نمایشگر جلویی به‌شمار می‌رفت. در ادامه ZTE با استفاده از دوربین زیر نمایشگر در اسمارت‌فون Axon 30 5G این رویه را ادامه داد.

شیائومی می میکس 4 یکی دیگر از هندست‌های مجهز به دوربین زیر نمایشگر به‌شمار می‌رود. چنان‌چه سامسونگ به‌دنبال استفاده از فناوری دوربین زیر نمایشگر برای سری گلکسی S23 طی سال آینده باشد؛ در این‌صورت طراحی نمایشگر این هندست‌ها به تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط Ice Universe شباهت خواهد داشت. در نهایت شخص خبرچین اذعان می‌کند که از به‌کارگیری فناوری دوربین زیر نمایشگر در اسمارت‌فون گلکسی S23 اطمینان ندارد. با این‌حال چنان‌چه تجربه استفاده از دوربین زیر نمایشگر در گلکسی زد فولد 4 رضایت‌بخش باشد؛ در این‌صورت سامسونگ از این تکنولوژی در سری گلکسی S23 نیز استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH