400 گیگابایت به پهنای باند اینترنت بین‌الملل ایران اضافه شد

چند روز پیش، اعلام شد که به دنبال وقوع جنگ در کشور اوکراین، بخشی از کابل‌های فیبر نوری حامل پهنای باند اینترنت بین‌الملل به کشور ما، که در این کشور واقع بود، قطع شده و چهارصد گیگابایت از پهنای باند اینترنت بین‌الملل ایران، کاسته شده است که این موضوع موجب افت سرعت و کیفیت اینترنت در کشور شده بود.

پس از وقوع این اتفاق، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیز در پست اینستاگرامی خود به این موضوع اشاره کرد و مدعی شد که از ابتدای وقوع جنگ اوکراین، احتمال قطع این بخش از فیبرهای نوری را می‌داده است و به شرکت ارتباطات زیرساخت دستور داده بوده که برای این اتفاق آماده شوند و ظرفیت جایگزین پیشبینی نمایند.

حالا پس از گذشت چند روز از این رخداد، حمید فتاحی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، اعلام کرد که از یک مسیر دیگر، چهارصد گیگابایت به پهنای باند اینترنت بین الملل کشور اضافه کرده‌اند تا کاهش پهنای باند اینترنت که چند روز پیش به دنبال وقوع جنگ در اوکراین اتفاق افتاده بود را جبران کنند.

فتاحی افزود: تست ارتباط پایدار انجام شده و در حال حاضر این چهارصد گیگابایت ظرفیتی که اضافه شده، قابل استفاده است و امید است که کیفیت اینترنت را بهبود بخشد.

1 در مورد “400 گیگابایت به پهنای باند اینترنت بین‌الملل ایران اضافه شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH