فروشگاه اپ استور اپل برای مدتی از دسترس کاربران چینی خارج شد

فروشگاه اپ استور اپل دارای دهها میلیون کاربر در سراسر جهان است؛ بنابراین بروز هرگونه مشکل در این پلتفرم حتی برای مدت زمانی بسیار کوتاه نیز از سوی تعداد زیادی از کاربران گزارش خواهد شد. چند روز قبل شرکت اپل نخستین کنفرانس رونمایی از محصولات جدید خود طی سال 2022 را برگزار کرد. در این مراسم، غول کوپرتینویی از چندین دستگاه جدید رونمایی کرد و اکنون این محصولات در اپ استور قابل دسترس هستند.

صدها گزارش مخابره شده از چین طی روز گذشته نشان می‌دهد که اپ استور در برخی مناطق از دسترس خارج شده است. بر اساس گزارشات منتشر شده در شبکه اجتماعی Weibo، کاربران مقیم چین با وجود تلاش‌های چندباره خود قادر به دسترسی به فروشگاه اپ استور اپل نیستند.

در مواردی از این دست که عملکرد دولت‌های مختلف تا حدودی غیرقابل پیش‌بینی است؛ کاربران از درک علل واقعی بروز مشکل ناتوان هستند. برخی کاربران اینترنت تصور می‌کردند که گوشی تلفن‌ همراه آنها دچار مشکل شده است و آنها به منظور رفع مشکل بایستی تنظیمات شبکه را ریست و بازیابی نمایند. با این‌حال حتی ری‌استارت کردن اسمارت‌فون نیز به حل مشکل هیچ کمکی نکرد.

در حال حاضر تعداد بیشماری از کاربران اینترنتی گزارش داده‌اند که فروشگاه اپ استور روی هندست آنها باز نمی‌شود. بعلاوه برخی برنامه‌های داخلی نظیر هواشناسی (Weather)، پخش موسیقی (Music) و سایر اپلیکیشن‌ها نیز قابل راه‌اندازی نیستند.

 

در این میان برخی کاربران تصور کردند که بازگردانی کامل دستگاه به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه کلید حل مشکل فوق خواهد بود؛ اما این گزینه نیز به هیچ وجه کارساز واقع نشد. در واقع این مشکل هیچ ارتباط به آی‌فون نداشته و عملکرد هندست‌های اپل کاملا طبیعی بوده است. اکنون اپل به این موضوع رسما واکنش نشان داده است. بر این اساس ظاهرا مشکل فوق با اقدامات اخیر اپل در ارتباط بوده است.

اپل: فرآیند تعمیر و نگهداری سیستم با سرعتی بالا در حال انجام است 

کاربران آی‌فون در گزارشات گسترده‌ای به مشکل باز نشدن اپ استور اپل روی هندست‌های خود اشاره کردند. کاربران ادعا می‌کنند که پس از ورود به اپ استور با همان رابط بارگذاری همیشگی مواجه می‌شوند. سپس پیام “Unable to connect to the App Store” مقابل دیدگان کاربران آشکار می‌شود. این وضعیت اپ استور سریعا به موضوع داغ جستجوهای کاربران در فضای وب تبدیل شد و شکل‌گیری بحث‌های جدی میان کاربران اینترنت را به‌دنبال داشت.

خوشبختانه کاربران برای پی بردن به دلیل وقوع این مشکل، دیگر نیازمند حدس و گمانه‌زنی‌ نیستند؛ چرا که اپل با صدور یک پاسخ رسمی به ادای توضیحات پیرامون این موضوع پرداخته است.

بر اساس اعلام وبسایت Sina Technology، واحد خدمات مشتریان اپل ادعا کرده که این مشکل از اجرای فرآیند تعمیر و نگهداری سیستم ناشی شده است. در این گزارش خاطرنشان شده که پروسه تعمیر و نگهداری صرفا بر عملکرد اپ استور تاثیرگذار نبوده و کلیه نرم‌افزارهای بومی اپل را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اپل ادعا می‌کند که در حال حاضر مهندسین این شرکت به‌دنبال اجرای هرچه سریع‌تر فرآیند تعمیر و نگهداری هستند. در آن مقطع زمانی، غول کوپرتینویی ادعا کرد که ظرف مدت بیش از 10 دقیقه آینده، روند خدمات‌رسانی عادی از سر گرفته خواهد شد.

بدین‌ترتیب پس از گذشت مدت 10 دقیقه، عملکرد فروشگاه اپ استور و برنامه‌های هواشناسی و موسیقی به حالت عادی بازگشت. با این‌حال همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ برخی کاربران تصور می‌کردند که این مشکل از گوشی‌های تلفن همراه آنها ناشی شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH