نتایج تست بنچمارک از عملکرد مشابه آی‌پد ایر 5 و آی‌پد پرو اپل حکایت دارند

حدودا یک هفته قبل، شرکت اپل از مدل به‌روزرسانی شده تبلت آی‌پد ایر خود رسما رونمایی کرد. این مدل پنجمین نسل از خانواده آی‌پد ایر به‌شمار رفته و مجهز به تراشه M1 است. سال گذشته نیز اپل رویکرد مشابهی را برای سری آی‌پد پرو خود دنبال کرد و تراشه‌های مورد استفاده در این سری به Apple M1 ارتقاء یافت.

با توجه به اینکه سری آی‌پد پرو برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده است؛ لذا اکنون این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که آیا آی‌پد ایر جدید از توانایی‌های پردازشی کمتری نسبت به خانواده آی‌پد پرو برخوردار است؟ نتایج تست بنچمارک گیک‌بنچ نشان می‌ذهند که عملکرد این گجت‌ها بسیار نزدیک به یکدیگر خواهد بود؛ چرا که امتیازات کسب شده توسط آی‌پد ایر 5 در تست بنچمارک، مشابه رکوردهای به ثبت رسیده توسط سری آی‌پد پرو است.

آی‌پد ایر 5 در تست پردازش چندهسته‌ای گیک‌بنچ موفق به کسب امتیاز حدودا 7200 شد. برای مقایسه جالب است بدانید که آی‌پد پرو 11 اینچی اپل موفق کسب امتیاز 7218 در همین تست شد؛ در حالی‌که مدل بزرگ‌تر 12.9 اینچی امتیاز 7219 را به خود اختصاص داد. این موضوع بدان معناست که صرف‌نظر از حاشیه خطای احتمالی، عملکرد آی‌پد ایر نسل پنجم تقریبا با 2 مدل سری آی‌پد پرو برابری می‌کند.

البته میان این تبلت‌ها تفاوت‌هایی نیز به چشم می‌خورد. به‌عنوان مثال سری آی‌پد پرو مجهز به نمایشگر پروموشن با نرخ نوسازی بالاتر است؛ اما چنان‌چه به این موضوع واقعا اهمیت نداده و صرفا به‌دنبال تبلتی با کارآیی بالا هستید؛ در این‌صورت آی‌پد ایر 5 احتمالا گزینه‌ای ارزشمند جهت بررسی به‌شمار می‌رود؛ خصوصا اینکه تبلت مذکور از قیمت‌گذاری ارزان‌تری برخوردار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH