فیلیمو و نماوا و فیلم نت

فیلیمو و نماوا یا فیلم نت؟ مقایسه سه پلتفرم تماشای ویدیو برای ایام عید

در این مقاله قصد داریم ویژگی‌ها و تفاوت‌های برترین پلتفرم‌های VOD در ایران یعنی فیلیمو و نماوا یا فیلم نت را بررسی کنیم.

مقایسه میان سرویس‌های پخش ویدیو در لحظه مانند فیلیمو یا نماوا در ظاهر کار آسانی است اما با بررسی دقیق‌تر حجم محتوای داخلی و خارجی، نحوه مصرف اینترنت، سریال‌های اختصاصی و هزینه اشتراک، به این نتیجه می‌رسیم که انتخاب برای یک سرویس VOD برای تماشای فیلم و سریال در اوقات فراغت می‌تواند چالش‌های خاص خودش را داشته باشد.

ابتدا باید بگوییم برای دیدن و فیلم و سریال صرفا نباید به دو گزینه فیلیمو یا نماوا و فیلم نت اکتفا کنید، زیرا سرویس‌های دیگر مانند آیو یا حتی اپلیکیشن‌هایی مانند روبیکا نیز ممکن است برای شما مناسب باشد، اما قطعا کیفیت این سرویس‌ بهفیلم نت و فیلیمو یا نموا نمی‌رسد.

هر کدام از این پلتفرم‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت تا در شرایطی منصفانه بررسی کنیم که میان سرویس‌های تماشای ویدیو در لحظه مانند فیلیمو یا نماوا ، کدام سرویس مناسب کدام کاربران است. همچنین می‌خواهیم این سرویس‌ها را از نظر هزینه اشتراک و حجم محتوای باکیفیت و اختصاصی نیز مقایسه کنیم.

ما در این مقایسه به 5 فاکتور اصلی هزینه اشتراک، محتوای اختصاصی، محتوای با کیفیتی داخلی و خارجی، مصرف اینترنت و ویژگی‌های خاص پرداخته‌ایم و در ادامه می‌توانید برتری هر سرویس در بخش‌های مختلف را مشاهده کنید، بنابراین با ادامه مقاله همراه آی‌تی‌رسان باشید:

هزینه اشتراک

در خصوص هزینه اشتراک صحبت زیادی برای بیان وجود ندارد، در تصاویر می‌توانید قیمت هزینه اشتراک سرویس‌های مختلف را مشاهده و مقایسه کنید. هرچند هزینه اشتراک عاملی مهم و موثر برای انتخاب یک سرویس است اما باید توجه داشت که هر سرویس با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد، آیا هزینه اشتراک مناسبی را دریافت می‌کند یا خیر؟ به همین دلیل صرف ارزان بودن هزینه اشتراک به معنای بهتر بودن یک سرویس نیست.

همانطور که مشاهده می‌کنید میزان اشتراک یک ماهه این پلتفرم‌ها تقریبا یکسان است و تفاوتی از نظر هزینه خرید اشتراک یک ماهه و حتی سه ماهه و شش ماهه وجود ندارد. البته فیلم نت تخفیفات خوبی برای همه کاربران در نظر گرفته که باعث می‌شود قیمت خرید اشتراک آن در بازه یک ماهه و شش ماهه پایین‌تر از دیگر سرویس‌ها باشد.

اما نکته قابل توجه آن است که در دو سرویس فیلیمو و نماوا نیز افرادی که برای بار اول قصد خرید اشتراک دارند، از تخفیفات خوبی بهره‌مند می‌شوند. برای خرید سرویس یک ماهه، کاربران جدید می‌توانند تخفیف بیشتری از سرویس فیلم نت بگیرند، اما تخفیفی اشتراک سه ماهه فیلیمو بهتر است و اگر می‌خواهید برای اولین بار اشتراک تهیه کنید و از طرفی پیش‌بینی می‌کنید که خرید اشتراک یک ماهه کافی نیست، فیلیمو برای اشتراک سه ماهه تخفیف بیشتری به شما می‌دهد.

به این ترتیب تخفیفات فیلیمو و نماوا تنها برای کاربران جدید و تخفیفات فیلم نت برای همه کاربران است.

محتوای اختصاصی

در بحث محتوای اختصاصی موضوع می‌تواند تا حدودی سلیقه‌ای باشد. تمامی سرویس‌ها محتوای اختصاصی برای کاربران خود دارند که شامل تولیدات سریال و برنامه‌های گفتگو محور می‌شود.

فیلیمو در حال حاضر سریال‌هایی مانند جیران، ساخت ایران 3 و نیسان آبی و برنامه جوکر را برای مخاطبان خود برنامه‌ریزی کرده است. در همین حال نماوا سریال‌های خاتون، خسوف و حرفه‌ای را در حال پخش دارد و سریال‌های مترجم، شبکه مخفی زنان و نوبت لیلی در نوبت پخش این سرویس هستند.

فیلم نت سریال راز بقا که به نوعی ادامه سریال نون خ محسوب می‌شود را به زودی منتشر خواهد کرد اما در حال حاضر سه برنامه بند بازی، شب آهنگی و یازده، از جمله تولیدات اختصاصی فیلم نت هستند که باعث می‌شود این سرویس بیشتر به ساخت برنامه‌های گفتگو محور و مسابقه‌ای شهرت پیدا کند.

دیگر سرویس‌ها مانند آیو نیز تولیدات اختصاصی قابل توجهی ندارند، به همین دلیل نمی‌توان بر روی تولیدات آن‌ها حساب باز کرد. حال انتخاب این سرویس‌ها به سلیقه و نوع محتوای مورد علاقه شما بستگی دارد.

محتوای تصویری ایرانی و خارجی

منظور ما از محتوای تصویری با کیفیت داخلی و خارجی، فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های ایرانی و خارجی است که در آرشیو برنامه‌های فیلم نت و فیلیمو یا نماوا وجود دارد و شما می‌توانید به تماشای آن‌ها بنشینید.

بدنه اصلی این سرویس‌ها را فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی جدید یا عموما قدیمی تشکیل داده که می‌توان با کیفیت بالا در هر لحظه بر روی این سه پلتفرم تماشا کرد، البته برخی از سریال‌های خارجی تنها بر روی یک پلتفرم دوبله شده و در سرویس‌های دیگر پیدا نمی‌شود.

فیلیمو و نماوا و فیلم نت

به عنوان مثال فیلم جدید اسپایدرمن : راهی به خانه نیست توسط هر سه پلتفرم به صورت دولبه قابل مشاهده است، یا فیلم نت سریال‌های پیکی بلایندرز و وایکینگز را به صورت دوبله، هرچند با حذفیات متعدد در اختیار کاربران خود قرار داده است.

نماوا نیز در کنار فیلم‌ها و سریال‌های مختلف، برنامه‌های آموزشی و کسب مهارت مختلفی مانند آشپزی، بازیگری، روان‌شناسی، موسیقی و غیره را از اساتید به نام خارجی جمع‌آوری کرده که کاربرانش می‌توانند در کنار برنامه‌های تفریحی آن‌ها را نیز مشاهده کنند.

همچنین فیلیمو برای برخی از محواهای ایرانی و خارجی خود که کیفیت معمولی دارند، اشتراک دریافت نمی‌کند و تنها با ثبت نام می‌توانید این فیلم‌ها و سریال‌ها را مشاهده کنید.

از این نظر باز هم باید بگوییم که نظرات می‌تواند سلیقه‌ای باشد اما هر سه پلتفرم در کنار فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی جدید و قدیمی، همچنین فیلم‌ها و سریال‌های خارجی جدید و قدیمی، تعدادی محتوای با کیفیت برای کاربران خود در نظر گرفته‌اند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

فیلیمو و نماوا و فیلم نت

ولی بهتر است قبل از خرید اشتراک، نگاهی به لیست محتوای اختصاصی و غیراختصاصی هر پلتفرم داشته باشید تا بتوانید اشتراک بهترین پلتفرم بر اساس نوع محتوای مورد نظر خود را تهیه کنید.

مصرف اینترنت

در خصوص مصرف اینترنت صحبت زیادی نیست، همه این پلتفرم‌ها با اینترنت نیم‌بها به کاربران خود سرویس‌دهی می‌کنند،  البته  فیلیمو با شرکت شاتل همکاری دارد و در صورتی که از شاتل اینترنت می‌گیرید، حجم استفاده از فیلیمو برایتان رایگان خواهد بود.

ویژگی‌های خاص

مهم‌ترین ویژگی خاص فیلیمو و نماوا آن است که با خرید اشتراک آن‌ها، در کنار فیلم‌ها و سریال‌ها آرشیوی و اختصاصی آن می‌توانید فیلم‌های سینمایی اکران شده را نیز به صورت آنلاین با تهیه بلیط تماشا کنید.

همچنین هر دو پلتفرم امکان دانلود فیلم‌ها و سریال‌ها را به شما می‌دهند اما فرمت ویدیوها دانلود شده تنها در برنامه اختصاصی خود فیلیمو و نماوا در سیستم‌عامل‌های مختلف قابل پخش است، همچنین از نظر تعداد دانلود نیز محدودیت وجود دارد و مثلا نمی‌توانید کل اپیزودهای یک سریال را یک جا دانلود و بعدا تماشا کنید.

نماوا پخش زنده فوتبال‌های روز اروپا را با گزارش اختصاصی به سرویس خود اضافه کرده که می‌تواند برای طرفداران فوتبال جذاب باشد، در شبکه اینترنتی آیو نیز می‌توانید فوتبال‌های داخلی و خارجی را به صورت زنده با گزارشگر اختصاصی مشاهده کنید اما این سرویس فیلم و سریال اختصاصی ندارد و بسیاری از محتواهای ویدیویی خارجی آن نیز زیرنویس فارسی هستند نه دوبله!

همچنین مجموعه زیادی از محتوای اختصاصی و غیر اختصاصی پلتفرم‌های گفته شده را می‌توانید در روبیکا دریافت کنید، البته لازم است تنها از اینترنت دیتا استفاده کنید و با نت خانگی و وای‌فای نمی‌توان این ویدیوها را مشاهده کرد.

فیلیمو مدرسه که در حوزه آموزش مجازی کار می‌کند سرویس جدا از فیلیمو محسوب می‌شود و نمی‌توان آن را یک ویژگی خاص از فیلیمو نامید اما در هر صورت بهتر است به آن اشاره کنیم.

فیلیمو و نماوا و فیلم نت

همانطور که گفته شد همه سرویس‌ها قابلیت‌ها و مزایای خاص خود را دارند اما شاید تولیدات اختصاصی این سرویس‌ها در نهایت کاربران را به سمت انتخاب یک پلتفرم سوق دهد، فیلم نت به همراه فیلیمو و یا نماوا هر کدام تولیدات اختصاصی قابل توجهی دارند، همچنین در تلاش هستند تا فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا را با سرعت بالایی به صورت دوبله در پلتفرم خود ارائه دهند.

همه این سرویس‌ها بر روی گوشی، کامپیوتر و تلویزیون قابل نصب و استفاده است و از این نظر نیز تفاوتی میانشان وجود ندارد. هزینه خرید اشتراک و مصرف اینترنت نیز تا حدودی برابر است، بنابراین تفاوت اصلی به همان تولیدات اختصاصی باز می‌گردد.

حال شما خرید اشتراک کدام سرویس را پیشنهاد می‌کنید؟ شما برای عید اشتراک کدام سرویس را خریداری خواهید کرد؟ نظرات خود را در خصوص فیلیمو یا نماوا و فیلم نت با ما به اشتراک بگذارید.

4 در مورد “فیلیمو و نماوا یا فیلم نت؟ مقایسه سه پلتفرم تماشای ویدیو برای ایام عید”

  1. اگه یکم محدودیت ها رو کم کنن و بذارن کارشون رو بکنن بسیار بیشتر پیشرفت میکنن
    باید دیگه کاملا از هم جدا باشن و تولیدات اختصاصی داشته باشن
    و هفتگی پخش کنن
    عالین ۳تاشون

  2. سانسور شدن فیلم ها در کل محتوا رو عوض میکنه و خیلی از بخش های مهم رو از دست میدیم
    روز نتفلیکس به ایران می آید و با فیلم های بدون سانسور و دوبله دیگر اثری از سایتی های دیگر باقی نمیگذارد

    3
    12

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH