سامسونگ از گوشی‌های گلکسی A33، گلکسی A53 و گلکسی A73 رسما رونمایی کرد

سری گلکسی A سامسونگ اکنون میزبان 2 گوشی 5G جدید است؛ هندست‌هایی که از یک تراشه 5 نانومتری جدید استفاده می‌کنند. سامسونگ به اعلام نام این تراشه تمایل چندانی ندارد؛ اما اکنون می‌دانیم که این چیپست همان مدل جدید اگزینوس 1280 است. این 2 اسمارت‌فون به لحاظ ویژگی‌هایی نظیر نمایشگر و دوربین عمدتا یکسان هستند.

سامسونگ گلکسی A73 5G

سامسونگ گلکسی A73 5G بزرگ‌ترین مدل در میان 3 هندست جدید به‌شمار رفته و از نمایشگری بزرگ‌تر نسبت به 2 مدل دیگر برخوردار است. این اسمارت‌فون مجهز به یک پنل سوپر آمولد 6.7 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی است. مدل سال گذشته موسوم به گلکسی A72 مجهز به نمایشگری با همان اندازه و نرخ نوسازی 90 هرتزی بود.

همچنین گلکسی A72 یک هندست 4G بود و ورژن 5G آن هیچ‌گاه به بازار عرضه نشد. بدیهی است که گلکسی A73 از قابلیت اتصال به شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. تراشه اسرار آمیز این اسمارت‌فون در کنار 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی فعالیت خواهد کرد. بعلاوه کاربران به لطف وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی قادر به ارتقاء فضای ذخیره‌سازی گوشی تا سقف 1 ترابایت خواهند بود.

این هندست مجهز به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با قابلیت OIS و لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است. این حسگر جایگزین مدل 64 مگاپیکسلی قدیمی شده است. با این‌حال اکنون از لنز تله‌فوتو هیچ خبری نیست؛ بنابراین گلکسی A73 5G به منظور انجام زوم به سنسور اصلی خود با رزولوشن بالا تکیه می‌کند.

 

سامسونگ گلکسی A73 5G

در کنار دوربین اصلی از لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی، ماژول ماکرو 5 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی استفاده شده است. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز روی پنل جلویی دستگاه و درون حفره کروی‌شکل تعبیه شده روی نمایشگر قرار دارد.

باتری از وضعیتی مشابه با مدل نسل قبلی برخوردار بوده و این‌بار نیز شاهد به‌کارگیری یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی هستیم. موضوع جالب توجه اینکه هندست‌های کوچک‌تر شامل گلکسی A53، گلکسی A33 و حتی گلکسی A23 نیز از باتری‌هایی با ظرفیت مشابه استفاده می‌کنند.

سامسونگ گلکسی A73 5G از روز 22 آوریل (2 اردیبهشت ماه) در برخی بازارهای منتخب جهان قابل دسترس خواهد بود. جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری این هندست به‌زودی اعلام خواهد شد.

سامسونگ گلکسی A53 5G

گلکسی A53 5G مجهز به یک نمایشگر 6.5 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی است. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی گوشی نیز درون حفره کروی‌شکل روی نمایشگر قرار دارد.

دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی روی پنل پشتی گوشی دارای قابلیت OIS بوده و از لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 استفاده می‌کند. ماژول فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2، لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی سایر مولفه‌های پیکره‌بندی دوربین را تشکیل می‌دهند. اگرچه این اعداد و ارقام احتمالا موجب حسادت کاربران اسمارت‌فون‌های گلکسی A52 و گلکسی A52s نخواهند شد؛ اما در مدل جدید پیشرفت‌هایی نیز به چشم می‌خورد.

تصویر سامسونگ گلکسی A53 5G با رنگ‌آمیزی مشکی و گلکسی A33 5G با رنگ‌‌آمیزی سفید

گلکسی A53 5G به لطف بهره‌مندی از تراشه جدید قادر به ثبت 12 تصویر و ادغام آن‌ها با یکدیگر به منظور خلق خروجی باکیفیت بالاتر در حالت شبانه است. همچنین این هندست به منظور تفکیک بهتر سوژه و پس‌زمینه از 2 دوربین در حالت پرتره استفاده می‌کند. بعلاوه امکانات هوشمند این اسمارت‌فون به آن امکان می‌دهند تا با توجه به میزان روشنایی محیط، بهترین نرخ فریم برای ضبط ویدیو را به‌طور خودکار انتخاب نماید.

ظرفیت باتری دستگاه به 5000 میلی‌آمپرساعت افزایش یافته که در مقایسه با سری گلکسی A52 رشد 500 میلی‌آمپرساعتی را نشان می‌دهد. توان شارژ کماکان برابر با 25 وات است. موضوع جالب توجه اینکه سرعت شارژ باتری با مدل استاندارد گلکسی S22 برابری می‌کند؛ با این تفاوت که ظرفیت باتری در اسمارت‌فون پرچم‌دار سامسونگ برابر با 3700 میلی‌آمپرساعت است.

 

سامسونگ گلکسی A53 5G

سامسونگ گلکسی A53 5G از روز 1 آوریل (12 فروردین ماه) در برخی بازارهای منتخب جهان قابل دسترس خواهد بود. جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری پیکره‌بندی‌های مختلف این هندست (به‌همراه گلکسی A33 5G) در بازارهای مختلف مطابق جدول زیر است:

این هندست یک روز زودتر یعنی در تاریخ 31 مارس (11 فروردین ماه) در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. مدل بدون سیم‌کارت این هندست 450 دلار قیمت‌گذاری شده است. همچنین این اسمارت‌فون از روز 1 آوریل (12 فروردین ماه) از طریق اپراتورهای مخابراتی T-Mobile، ورایزن، AT&T و سایر شرکت‌ها عرضه خواهد شد. پیش‌سفارش این محصول از روز گذشته آغاز شده و مشتریان در صورت پیش‌خرید این اسمارت‌فون یک جفت گلکسی بادز لایو را به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

سامسونگ گلکسی A33 5G

گلکسی A33 5G از اندازه‌ای تقریبا مشابه با گلکسی A33 برخوردار است؛ اگرچه اندازه نمایشگر به 6.4 اینچ کاهش یافته و نرخ نوسازی آن نیز به 90 هرتز رسیده است. با این‌حال هندست جدید کماکان از یک پنل سوپر آمولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس بهره می‌گیرد. این نمایشگر در مقایسه با نمونه به‌کارگیری شده در گلکسی A32 5G پیشرفت چشمگیری را تجربه نموده است. جهت یادآوری جالب است بدانید که گلکسی A32 5G مجهز به یک نمایشگر LCD با نرخ نوسازی 60 هرتزی و رزولوشن اچ‌دی پلاس بود. بعلاوه کیفیت نمایشگر گلکسی A33 5G در مقایسه با مدل‌های جدید گلکسی A23 و گلکسی M33 نیز بهتر است.

سامسونگ گلکسی A33 5G (سمت چپ) و گلکسی A53 5G (سمت راست)

دوربین اصلی این هندست مجهز به یک سنسور 48 مگاپیکسلی، لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و قابلیت OIS است. ماژول فوق‌عریض گلکسی A33 5G از یک سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. همچنین رزولوشن دوربین جلویی هندست نیز به 13 مگاپیکسل تنزل یافته است. البته بایستی به‌خاطر داشت که این دوربین درون یک ناچ قطره‌ای شکل (و نه یک حفره کروی) قرار دارد.

از میان مولفه‌های کمکی دوربین روی پنل پشتی، ماژول ماکرو کماکان از رزولوشن 5 مگاپیکسلی بهره خواهد برد؛ اما رزولوشن حسگر تشخیص عمق به 2 مگاپیکسل کاهش یافته است. سایر مشخصات این هندست مشابه با گلکسی A53 5G بوده و در رتبه‌ای بالاتر نسبت به گلکسی A32 5G قرار دارند. گلکسی A32 5G نیز مجهز به یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی بود؛ اما پشتیبانی این هندست از شارژ 15 واتی موجب شد تا شارژ کامل باتری آن حدودا 2.5 ساعت طول بکشد. سامسونگ ادعا کرده که هندست‌های جدید با یک نوبت شارژ کامل برای مدت 2 روز قابل استفاده خواهند بود.

هر 2 هندست گلکسی A33 5G و گلکسی A53 5G با 2 پیکره‌بندی مختلف حافظه شامل 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی یا 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌شوند. هر 2 دستگاه به لطف برخورداری از درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی از قابلیت ارتقاء فضای ذخیره‌سازی تا سقف 1 ترابایت پشتیبانی می‌کنند.

هر 2 هندست دارای گواهی حفاظتی IP67 بوده و در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم هستند. همچنین نمایشگر این 2 محصول با پوشش گوریلا گلس 5 محافظت می‌شوند. سامسونگ گلکسی A33 5G از روز 22 آوریل (2 اردیبهشت ماه) در تعدادی از بازارهای منتخب قابل دسترس خواهد بود.

سامسونگ گلکسی A33 5G

گلکسی A53 5G و گلکسی A33 5G با سیستم‌عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 روانه بازار می‌شوند. بر اساس اعلام سامسونگ، این هندست‌ها از 4 به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید و پچ‌های امنیتی برای مدت حداکثر 5 سال بهره‌مند خواهند شد.

اینفوگرافی سامسونگ گلکسی A53 5G و سامسونگ گلکسی A33 5G

همچنین سامسونگ در تدارک عرضه مدل رنگی جدید Onyx برای گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز لایو طی ماه آینده است. این اقدام با هدف تکامل ظاهری هندست‌های جدید سری A عملیاتی می‌شود. اسمارت‌فون‌های جدید سری گلکسی A سامسونگ بدون آداپتور شارژر درون جعبه خرده فروشی روانه بازار می‌شوند. سامسونگ دلیل اتخاذ چنین تصمیمی را حفاظت از محیط زیست اعلام کرده است؛ چرا که حذف شارژر موجب کاهش اندازه جعبه هندست‌ها خواهد شد.

سامسونگ برای تولید جعبه خرده فروشی هندست‌های جدید خود از کاغذ تامین شده با منابع پایدار بهره گرفته است. همچنین بخش‌هایی از این هندست‌ها نظیر دکمه‌های جانبی و خشاب مخصوص سیم‌کارت با استفاده از مواد مصرفی بازیافتی تولید می‌شوند.

1 در مورد “سامسونگ از گوشی‌های گلکسی A33، گلکسی A53 و گلکسی A73 رسما رونمایی کرد”

  1. سلام. خیلی دوست دارم گوشیهای سامسونگ رو.
    و خوشحال میشم از خوندن مطالب گوشیهای جدید.
    فقط متوجه نشدم گوشی بدون سیمکارت مگه وجود داره؟!
    در بخشی از مطلبتون قیمت گوشی بدون سیمکارت رو بیان فرمودین!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH