سامسونگ گلکسی S22 FE احتمالا با تراشه Dimensity 9000 عرضه خواهد شد

حدس و گمانه‌زنی پیرامون پرچم‌داران آینده شرکت سامسونگ از هم‌اکنون آغاز شده است. این در حالیست که از زمان عرضه اسمارت‌فون‌های رده بالا سری گلکسی S22 و پرچم‌دار ارزان‌قیمت گلکسی S21 FE تنها چند ماه گذشته است. یک افشاگر چینی با شناسه It’s fat که البته از سابقه چندانی برخوردار نیست؛ به جزئیات جدید و جالبی پیرامون اسمارت‌فون گلکسی S22 FE اشاره نموده است.

اسمارت‌فون گلکسی S21 FE پس از ماه‌ها تاخیر بالاخره در ماه ژانویه امسال معرفی شد. این هندست در بسیاری از جوانب از جمله به‌کارگیری تراشه‌های جدید 5 نانومتری به پرچم‌داران سری گلکسی S21 شباهت دارد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در آستانه برهم زدن این سنت 2 ساله است.

حساب‌کاربری  It’s fat (به نقل از وبسایت Notebookcheck) خاطرنشان کرد که سامسونگ سرگرم توسعه اسمارت‌فونی مجهز به تراشه Dimensity 9000 ساخت شرکت مدیاتک است. این تراشه قدرتمندترین نیمه‌هادی تولید شده توسط کمپانی تایوانی تا به امروز به‌شمار رفته و مشخصات آن با تراشه‌های اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 کوالکام و اگزینوس 2200 سامسونگ قابل مقایسه است. این تراشه‌ها در پرچم‌داران سری گلکسی S22 سامسونگ به‌کار گرفته شده‌اند.

فرد افشاگر ادعا می‌کند که این اسمارت‌فون مجهز به یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود. بعلاوه به گفته وی هنوز کاملا روشن نیست که آیا هندست فوق با نام گلکسی A53 پرو یا گلکسی S22 FE به بازار عرضه خواهد شد یا خیر. با توجه به اینکه سامسونگ تاکنون اقدام به عرضه ورژن پرو اسمارت‌فون‌های سری گلکسی A5x نکرده است؛ لذا دستگاه مورد اشاره احتمالا گلکسی S22 FE نامگذاری خواهد شد. در صورت تحقق این سناریو، سامسونگ رویکرد به‌کارگیری تراشه‌های موجود در هندست‌های رده بالای سری گلکسی S برای پرچم‌داران مقرون‌به‌صرفه خود را زیر پا خواهد گذاشت.

 

گوشی میان‌رده آینده سامسونگ از تراشه Dimensity 9000 مدیاتک استفاده خواهد کرد

اگرچه کارآیی تراشه Dimensity 9000 مدیاتک هنوز به‌طور عملی مشاهده نشده است؛ اما امتیازات بنچمارک نشان می‌دهند که این نیمه‌هادی از تراشه‌های اگزینوس 2200 سامسونگ، اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 کوالکام و تنسور گوگل (که در مدل‌های دوگانه سری پیکسل 6 مورد استفاده قرار گرفته است) سریع‌تر عمل می‌کند. 

این تراشه در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود. بنابراین چنان‌چه سامسونگ واقعا در صدد عرضه اسمارت‌فون گلکسی S22 FE  با تراشه Dimensity 9000 باشد؛ در این‌صورت مدل مذکور صرفا در بازارهای اروپایی قابل دسترس بوده و نسخه‌های آمریکایی و چینی گوشی احتمالا از تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 کوالکام استفاده خواهند کرد.

با فرض اینکه عملکرد تراشه Dimensity 9000 با تبلیغات منتشر شده برای این محصول مطابقت داشته باشد؛ در این‌صورت به‌نظر می‌رسد که تصمیم فوق با استقبال اکثریت کاربران مواجه خواهد شد. تراشه اگزینوس 2200 با وجود هیاهوی تبلیغاتی فراوان به‌راه افتاده پیرامون آن از عملکردی بهتر نسبت به مدل نسل قبلی خود برخوردار نبوده و وجود GPU ساخت شرکت AMD نیز هیچ‌گونه شگفتی خاصی را رقم نزده است. بنابراین تراشه پرچم‌دار جدید سامسونگ با وجود عملکرد بسیار سریع کماکان از رقبای خود عقب افتاده است.

در حال حاضر هیچ‌گونه جزئیات دیگری پیرامون مشخصات سامسونگ گلکسی S22 FE در دست نیست. چنان‌چه سامسونگ از رویکرد خود در قبال گلکسی S21 FE تبعیت نماید؛ در این‌صورت انتظار می‌رود که گلکسی S22 FE اساسا همان گلکسی S22 بدون برخی امکانات پر زرق‌وبرق خواهد بود. بنابراین احتمالا شاهد به‌کارگیری نمایشگر با اندازه مشابه، سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین سلفی با کیفیت بالاتر خواهیم بود.

به‌نظر می‌رسد که این هندست به‌صورت بالقوه به یکی از برترین مدل‌های سال 2022 تبدیل شود؛ مشروط بر اینکه تا پیش از پایان سال شاهد عرضه آن به بازار باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH