کاربران آی‌پد ایر 5 اپل از کیفیت ساخت تبلت خود گلایه دارند

شرکت اپل در جریان برگزاری رویداد اخیر خود موسوم به Peek Performance از تبلت جدید آی‌پد ایر 5 رونمایی کرد. این تبلت صرفنظر از به‌کارگیری تراشه M1 از ظاهری کم و بیش مشابه با مدل نسل قبلی خود برخوردار است. با این‌حال اکنون به‌نظر می‌رسد که فرضیه تشابه ظاهری 2 نسل اساسا نادرست بوده و گزارش جدید وبسایت Reddit نشان می‌دهد که کیفیت ساخت آی‌پد ایر 5 در مقایسه با مدل نسل قبلی خود به‌مراتب ضعیف‌تر است.

بر اساس پوستر منتشر شده در وبسایت Reddit، ضخامت پنل آلومینیومی پشتی در آی‌پد ایر جدید نسبت به مدل آی‌پد ایر 4 کمتر بوده و کاربران با در دست گرفتن دستگاه تقریبا قادر به لمس باتری از طریق پنل پشتی خواهند بود. همچنین هر 2 مدل آی‌پد حس یکسانی را به کاربران القاء نموده و هنگام حمل آنها در دست، صداهای خش‌خش مانند را تولید می‌کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا کلیه دستگاه‌های آی‌پد ایر 5 با چنین مشکلی مواجه بوده یا تنها تعداد محدودی از دستگاه‌ها دچار این نقص هستند. اپل احتمالا تغییراتی را در ساختار داخلی تبلت خود ایجاد نموده و این موضوع موجب ایجاد صدای شکستگی می‌شود. همچنین قیمت بالای تاریخی آلومینیوم احتمالا اپل را ناچار کرده تا به منظور کاهش هزینه‌های تولید، میزان استفاده از این ماده اولیه را کاهش دهد. این موضوع احتمالا دلیل انعطاف‌پذیری بیش‌تر بدنه تبلت نسبت به مدل‌های پیشین آی‌پد با بدنه ضخیم‌تر را به خوبی توضیح می‌دهد.

بایستی به‌خاطر داشت که تمامی سناریوهای پیش‌تر مطرح شده صرفا بر پایه حدس و گمان بنا شده‌اند. بنابراین مشخص نیست که آیا اپل در به‌کارگیری مواد اولیه مورد نیاز کوتاهی کرده است یا خیر. کارشناسان امیدوارند که کالبدشکافی کامل تبلت یا صدور یک بیانیه رسمی از جانب اپل به رفع تمامی ابهامات موجود کمک کند.

چند سال قبل نیز بحث‌هایی مشابه پیرامون تبلت‌های سری آی‌پد پرو بر سر زبان‌ها افتاد. در آن زمان برخی کاربران متوجه شدند که تبلت‌های خریداری شده توسط آن‌ها دچار خمیدگی هستند. اگرچه اپل در آن زمان اعلام کرد که این موضوع از نظر کمپانی یک نقص محسوب نمی‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH