کنسول پلی‌استیشن 5 سونی به‌زودی از نرخ نوسازی متغیر پشتیبانی خواهد کرد

شرکت سونی اخیرا اعلام کرده که روی توسعه قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر برای کنسول پلی‌استیشن 5 کار می‌کند. در واقع این فرآیند از اواخر سال 2020 آغاز شده است. مشخصه مذکور طی ماه‌های آتی منتشر می‌شود و اکنون انتشار یک آپدیت جدید، امکانات دیگری را برای این کنسول به ارمغان آورده است.

مشخصه نرخ فریم متغیر (VRR) نرخ نوسازی نمایشگر را با خروجی کنسول تطبیق می‌دهد. نرخ نوسازی به‌صورت لحظه به لحظه تغییر می‌کند؛ زیرا کاراکتر بازیگر در صحنه‌هایی با پیچیدگی‌های کمتر یا بیش‌تر جابه‌جا می‌شود. این مشخصه به کاهش مشکلات بصری و افت نرخ فریم کمک کرده و میزان تاخیر ورودی را نیز کاهش می‌دهد.

بایستی به‌خاطر داشت که کاربران برای دسترسی به این قابلیت بایستی از یک تلویزیون یا مانیتور PC سازگار با استاندارد HDMI 2.1 نظیر تلویزیون‌های سری براویا سونی استفاده کنند.

در رابطه با پشتیبانی بازی‌ها از نرخ نوسازی متغیر نیز بایستی خاطرنشان کرد که عناوین آینده احتمالا در زمان عرضه دارای گزینه VRR خواهند بود. اما بازی‌های فعلی نیز با دریافت یک پچ به‌روزرسانی می‌توانند از این قابلیت بهره‌مند شوند. سونی حتی گزینه‌ مربوط به فعال‌سازی اجباری حالت VRR در بازی‌هایی که از این مشخصه پشتیبانی نمی‌کنند را نیز به کنسول خود اضافه کرده است (اگرچه این موضوع احتمالا موجب بروز مشکلاتی در برخی بازی‌ها خواهد شد).

سونی روی قابلیت پشتیبانی پلی‌استیشن 5 از نرخ نوسازی متغیر کار می‌کند

به‌روزرسانی اخیرا منتشر شده برخی ویژگی‌های درخواستی کاربران را فعال می‌کند. یکی از این قابلیت‌ها امکان ایجاد و پیوستن به پارتی‌های باز و بسته در PS4 و PS5 است. پارتی‌های باز برای دوستان شما قابل مشاهده بوده و آن‌ها می‌توانند بدون محدودیت به آن ملحق شوند. از سوی دیگر پارتی‌های بسته دارای ماهیتی پنهان بوده و پیوستن به آنها مستلزم دریافت دعوتنامه است.

نمایش پارتی‌های باز و ایجاد یک پارتی جدید

سونی به تدریج این قابلیت را در اپلیکیشن PS نیز ارائه می‌کند. بدین‌ترتیب کاربران در عوض استفاده از کنسول با کمک گوشی موبایل خود قادر به ایجاد پارتی‌هایی خواهند بود. رابط کاربری Game Base در اپلیکیشن PS به‌روزرسانی شده و دسترسی به دوستان، پارتی‌ها و سایر قابلیت‌های پیام‌رسانی تسهیل شده است.

اپلیکیشن PS رابط کاربری به‌روزرسانی شده Game Base را دریافت نموده و از ایجاد پارتی‌های باز و بسته نیز پشتیبانی می‌کند

برنامه PS Remote Play از حالت تاریک پشتیبانی نموده و مشخصه Screen Reader نیز از زبان‌های جدید شامل پرتغالی برای کشورهای برزیل و پرتغال، فنلاندی، سوئدی، ترکی، یونانی، تایلندی و چینی پشتیبانی می‌کند.

کارت‌های Game Base و Trophy به‌روزرسانی شده‌اند. همچنین سونی سرگرم تست مشخصه جدید فرمان صوتی است که امکان آغاز بازی و کنترل پخش رسانه با استفاده از فرامین صوتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حال حاضر این قابلیت صرفا در کشورهای آمریکا و بریتانیا و تنها برای زبان انگلیسی قابل دسترس است.

به‌روزرسانی اینترفیس پلی‌استیشن 5: نکات حرفه‌ای، ردیاب Trophy بهبودیافته و سایر امکانات

نهایتا برخی قابلیت‌های دسترس‌پذیری نظیر صدای مونو برای هدفون‌ها نیز بهبود یافته است.

1 در مورد “کنسول پلی‌استیشن 5 سونی به‌زودی از نرخ نوسازی متغیر پشتیبانی خواهد کرد”

  1. ایکس‌باکس از روز عرضه اینو داره! نزدیک به دوسال پیش! سونی گفت در یکی دوماه بعد از عرضه کسنول اینو اضافه می‌کنن!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH