درآمد 3 ماهه سامسونگ الکترونیکس به بالاترین رقم پس از سال 2018 رسید

دوره 3 ماهه نخست سال 2022 به پایان رسیده و اکنون تحلیل‌گران از خود می‌پرسند که این دوره برای شرکت‌های تولیدکننده نیمه‌هادی تا چه اندازه موفقیت‌آمیز بوده است. سامسونگ الکترونیکس به شدت به بازار تراشه‌های حافظه وابسته بوده و به بالاترین نرخ سودآوری عملیاتی فصلی طی مدت 4 سال گذشته دست یافته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، میانگین پیش‌بینی 13 شرکت تحلیل‌گر داده از توانایی غول کره‌ای برای دستیابی به سود عملیاتی 10.9 میلیارد دلاری طی دوره 3 ماهه گذشته حکایت دارد. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 41 درصد افزایش یافته و بالاترین نرخ پس از 3 ماهه نخست سال 2018 محسوب می‌شود.

سامسونگ مستقیما از محل فروش قطعات نیمه‌هادی می‌تواند به سود 6.26 میلیارد دلاری دست پیدا کند. این رقم در مقایسه با 3 ماهه نخست سال قبل 2 برابر بیش‌تر است. بالغ بر نیمی از سودآوری کمپانی کره‌ای از محل فروش محصولات نیمه‌هادی به‌دست می‌آید. عملکرد مالی مطلوب سامسونگ طی 3 ماهه نخست سال 2022 تا حدی مدیون قیمت‌های بالای تراشه‌های حافظه است. در این میان شرکت‌های تولیدکننده از جمله سامسونگ میزان تولید حافظه‌های خود را به‌صورت کورکورانه افزایش نداده و این موضوع به آنها اجازه داد تا حجم عرضه خود را در سطح مطلوبی حفظ نمایند.

درآمد سامسونگ الکترونیکس در 3 ماهه نخست سال 2022 به بالاترین رقم پس از سال 2018 رسید

سودآوری واحد موبایل سامسونگ طی این دوره احتمالا برابر با 3.3 میلیارد دلار است. این رقم در مقایسه با انتظارات تحلیل‌گران اندکی کمتر است. بر اساس برآوردها میزان فروش اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سری گلکسی S22 طی 3 ماهه نخست سال 2022 حدودا برابر با 8 میلیون دستگاه بوده است. خروج سامسونگ از بازار روسیه، آسیب بزرگی برای این شرکت به‌شمار نخواهد رفت. اگرچه سامسونگ کنترل حدودا 30 درصد از بازار اسمارت‌فون روسیه را در اختیار داشت؛ اما بازارهای روسیه و اوکراین حداکثر 2 درصد از کل درآمد غول کره‌ای را تامین می‌کنند. این زیان از طریق افزایش فروش سامسونگ در بازارهای سایر مناطق جهان به آسانی قابل جبران خواهد بود.

دولت هندوستان با توجه به رونق بالای تقاضای داخلی مصمم است تا این کشور را به یکی از قطب‌های تولیدکننده نیمه‌هادی در جهان تبدیل کند. در این راستا مقامات هندی پیشنهاد ساخت کارخانه تولید ریزتراشه در این کشور را با سامسونگ الکترونیکس در میان گذاشتند. هندوستان در صدد جذب غول‌های صنعت نیمه‌هادی بوده و بدین منظور به آنها وعده مزایای قابل‌توجهی را ارائه نموده است.

اکنون می‌دانیم که بازار توسعه تراشه در هندوستان رشد کرده و گردش مالی این بازار از رقم 14.5 میلیارد دلار در سال 2015 به 52.6 میلیارد دلار طی سال 2020 رسیده است. در عین‌حال تعداد کارخانه‌های موجود در این کشور برای تولید مستقل محصولات نیمه‌هادی بسیار محدود است.

سامسونگ الکترونیکس در سال 1995 وارد بازار هندوستان شد. غول فناوری کره‌ای برخی لوازم‌خانگی خود از جمله یخچال و حتی تلویزیون‌های اولد پیشرفته را در خاک هندوستان تولید می‌کند. با این‌حال حتی یک مرکز تولید قطعات نیمه‌هادی سامسونگ نیز در این کشور مستقر نشده است. بی‌تردید مزایای فعالیت در هندوستان به اندازه کشورهای چین و ایالات‌متحده چشمگیر نیست؛ چرا که این 2 کشور از زیرساخت‌های بسیار بهتری برخوردار هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH