دانشمندان روشی تازه برای سه برابر کردن عمر باتری‌های گوشی و تبلت کشف کردند!

battery

دانشمندان در دانشگاه کالیفرنیا و دانشکده مهندسی بورن، راهی برای سه برابر کردن عمر باتری در دستگاه‌های الکترونیکی از جمله گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها کشف کردند.
کشفیات این تیم که در گزارش ژورنال Nature Scientific منتشر شده، ممکن است نقطه شروعی برای افزایش قابل توجه بازدهی باتری‌ها باشد. ظاهرا این تیم از ماسه(بله ماسه!) به جای گرافیت در آنود، بهره گرفته است. یکی از محققان به نام زاخاری فاورز، مبتکر این ایده بوده است. او با در نظر گرفتن این که چه میزان کوارتز در ماسه‌های ساحل وجود دارد به این ایده دست یافت.
بعد از تهیه ماسه که غنی از کوارتز می‌باشد، فاورز آن را به مقیاس نانومتری تبدیل کرد و از مواد اضافی پاک کرد. بعد از اضافه کردن مواد ارزان قیمت دیگر نظیر نمک و منیزیم، مخلوط آن‌ها را حرارت داد تا به سیلیکون خالص تبدیل شوند. این نوع سیلیکون تخلخل زیادی دارد که طبق گزارش، تاثیر زیادی روی کارایی این نوع باتری می‌گذارد. این روش، در مقایسه با باتری‌های گرافیتی استاندارد که بر پایه آنود هستند، تراکم انرژی را سه برابر می‌کند.
بهتر از همه این است که این نوع باتری برای تولید، بسیار ارزان‌تر از آب در می‌آید. لازم نیست اشاره کنیم که این نوع باتری کاملا غیرسمی و دوستدار محیط زیست هم هست.

2 در مورد “دانشمندان روشی تازه برای سه برابر کردن عمر باتری‌های گوشی و تبلت کشف کردند!”

  1. هر از چندگاهی یه ایده خوب درمورد افزایش طول عمر باتری پیدا میشه ولی چه زمانی کاربردی میشه خدا میدونه.
    خسته شدیم از لم دادن کنار دیوار و شارژ کردن باتری!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH