گوگل پیکسل 6a در تست بنچمارک از مدل پرچم‌دار پیکسل 6 پیشی گرفت!

با نزدیک شدن به موعد رونمایی از گوگل پیکسل 6a به‌نظر می‌رسد که به‌تدریج شایعات و اطلاعات بیش‌تری در فضای آنلاین منتشر می‌شوند. اکنون وبسایت Android Headlines پیرامون عملکرد اسمارت‌فون پیکسل 6a در تست بنچمارک گیک‌بنچ گزارش جالبی را منتشر کرده است. موضوع جالب توجه اینکه هندست مذکور برخلاف سایر گجت‌ها به تنهایی در پایگاه داده گیک‌بنچ ظاهر نشد؛ بلکه عملکرد این اسمارت‌فون در کنار پرچم‌دار گوگل پیکسل 6a مورد مقایسه قرار گرفت. موضوع عجیب‌تر اینکه پیکسل 6a موفق به شکست برادر بزرگ‌تر خود یعنی پیکسل 6 شد.

گوگل پیکسل 6a در کنار پیکسل 6 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

همان‌طور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید؛ تفاوت میان عملکرد 2 هندست در تست گیک‌بنچ بسیار کم است. بنابراین با اجرای مجدد تست، گوگل پیکسل 6 بالاتر از پیکسل 6a نمایش داده شد. بی‌تردید این موضوع خبری خوشایند در رابطه با عملکرد اسمارت‌فون میان‌رده پیکسل 6a به‌شمار می‌رود.

اطلاعات فهرست بنچمارک نشان می‌دهند که پیکسل 6a مجهز به 6 گیگابایت رم خواهد بود؛ موضوعی که شایعات پیشین نیز به آن اشاره داشتند. بعلاوه توان پردازشی این اسمارت‌فون از طریق تراشه بومی تنسور تامین خواهد شد. همان‌طور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید؛ اگرچه 2 هندست عملکردی کاملا مشابه با یکدیگر را به ثبت رساندند؛ اما پیکسل 6a در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای از برادر بزرگ‌تر خود عملکرد بهتری داشته است.

همچنین فهرست گیک‌بنچ تائید می‌کند که گوگل پیکسل 6a از اسم رمز Bluejay استفاده خواهد کرد؛ موضوعی که پر شایعات پیشین نیز مورد اشاره قرار گرفته بود. مطابق پیش‌بینی‌ها و حداقل بر اساس اطلاعات فهرست به‌نظر می‌رسد که این اسمارت‌فون با سیستم‌عامل اندروید 12 روانه بازار خواهد شد. این پدیده منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چرا که بر اساس پیش‌بینی‌ها پیکسل 6a ضمن برگزاری رویداد گوگل I/O در ماه آینده به‌طور رسمی رونمایی خواهد شد.

هر آن‌چه تا به امروز پیرامون گوگل پیکسل 6a می‌دانیم

با توجه به عدم رونمایی رسمی از گوگل پیکسل 6a کلیه جزئیات منتشر شده پیرامون این هندست صرفا مبتنی بر حدس و گمان هستند. در وهله نخست انتظار می‌رود که پیکسل 6a مجهز به یک نمایشگر 6.2 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس باشد. با این‌حال پشتیبانی این پنل از نرخ نوسازی بالا (به‌عنوان مثال 90 هرتز) کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که هندست نسل قبلی موسوم به پیکسل 5a از نمایشگری با نرخ نوسازی 60 هرتزی برخوردار است. از طرفی برخی شایعات از به‌کارگیری نمایشگری با نرخ نوسازی مشابه در گوگل پیکسل 6a حکایت دارند.

استفاده از نمایشگر 60 هرتزی در پیکسل 6a احتمالا تصمیمی نادرست از جانب گوگل به‌شمار خواهد رفت؛ چرا که امروزه حتی بسیاری از مدل‌های میان‌رده نیز از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی سریع‌تر بهره می‌گیرند. به‌عنوان مثال اسمارت‌فون‌های گلکسی A53 و گلکسی A73 سامسونگ مجهز به نمایشگرهای 120 هرتزی بوده و ضمن نمایش روان انیمیشن‌ها، تجربه پیمایشی لذت‌بخشی را برای کاربران خود رقم می‌زنند. در این میان حتی مدل میان‌رده سال گذشته موسوم به گلکسی A52 5G نیز از نمایشگری با نرخ نوسازی 120 هرتزی برخوردار است. به هرحال امیدواریم که گوگل در اسمارت‌فون میان‌رده آینده خود از نمایشگری با نرخ نوسازی سریع‌تر استفاده کند. البته همه چیز پس از معرفی رسمی این هندست مشخص خواهد شد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها پیکسل 6a از پیکره‌بندی دوربین مشابه با مدل نسل قبلی خود بهره خواهد برد. این موضوع بدان معناست که کماکان شاهد به‌کارگیری دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و ماژول فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی خواهیم بود. همچنین پنل جلویی این هندست میان‌رده احتمالا از یک دوربین 8 مگاپیکسلی جهت ثبت تصاویر سلفی میزبانی خواهد کرد.

گوگل احتمالا در سیستم دوربین پیکسل 6a اصلاحاتی را اعمال خواهد کرد. بدین‌ترتیب سنسورهای مورد استفاده و میزان نور دریافتی توسط آنها ارتقاء خواهد یافت (همان‌طور که احتمالا همگی می‌دانید؛ عدد مگاپیکسل تنها فاکتور حائز اهمیت برای ثبت تصاویر باکیفیت به‌شمار نمی‌رود).

پیکسل 6a احتمالا مجهز به 128 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. این میزان حافظه برای کاربران عادی و حتی افرادی که مایل به ثبت تصاویر متعدد هستند؛ کفایت خواهد کرد. از این گذشته بر اساس گزارشات، پیکسل 6a مجهز به باتری قدرتمند 4800 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود. چنین ظرفیتی نویدبخش شارژدهی طولانی‌مدت دستگاه خواهد بود. بنابراین چنان‌چه قصد دارید تا از هندست خود برای تمام مدت روز استفاده کنید؛ در این‌صورت لازم نیست نگران شارژدهی باتری باشید. کارشناسان امیدوارند که این هندست با قیمت‌گذاری حدودا 450 دلاری روانه بازار شود. بر اساس شایعات پیکسل 6a ضمن برگزاری کنفرانس گوگل I/O طی روزهای 11 و 12 مه (21 و 22 اردیبهشت ماه) معرفی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH